de incassobrief

Started by sacredfour, Aug 19, 2014, 07:41 PM

Previous topic - Next topic

LilianC

@ Sacredfour

Dat had ik al verwacht! Ik heb de incassobrief vanmiddag al in word gezet en ingevuld.

Maar  ik neem aan dat deze nu naar xxxxxx moet... maar dat weet ik niet zeker.

Bedankt. Ik wacht je bericht af!
[Als het niet goed komt, komt het toch goed]

LilianC

@ nooit meer

Geen idee waar ze de informatie vandaan heeft.

Ik meen en dat ben ik mij niet zeker, is dat er een rentestop is gedurende een schuldsaneringstraject.
Wellicht dat ze rente mogen rekenen indien het traject uiteindelijk mislukt.

Wat me dan bevreemdt is dat gerechtsdeurwaarders [in het algemeen] geen overzicht sturen waarmee ze aantonen hoe het uiteindelijk te betalen bedrag tot stand is gekomen.

Maar ik moet voor morgen reageren.... en ben er nog niet uit....ik kreeg de brief vandaag pas. Om 17.00 uur.

==

sacredfour

Ja, stuur de incassobrief naar Bazuin.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Allereerst, Bazuin heeft je aangeschreven als incassobureau en niet als deurwaarder, ze zijn namelijk beide. Pas op met de informatie die je ze geeft.
Pas het een en ander aan in de incassobrief. In plaats van :
Ook zijn er een aantal zaken besproken met <originele schuldeiser>, hierna te noemen eiseres, waarvan u geen kennis schijnt te hebben
Schrijf: 
De  schuld die u op mij probeert te verhalen komt mij niet bekend voor.
Laat ze verder niets weten over betalingen in het verleden. Laat ze dat zelf maar uitzoeken!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Je schrijft:
QuoteBazuin zegt idd in de brief dat ze de opdracht hebben van ABN-AMRO!

Solveon, de incassoafdeling van ABNamro is overgenomen door Lindorff.  Lindorff heeft ondertussen de vordering doorverkocht aan Bazuin.  ABNamro is geen partij meer in deze zaak.  Je staat niet meer in hun boeken. Zou dit wel het geval zijn dan zou je nog steeds bankafschriften krijgen. Bazuin probeert hier onder valse voorwendselen jouw geld af te troggelen. Ik denk dat je hier aangifte van moet doen.

LilianC

Maar met L. had ik contact. Ik vroeg hen om het dossier. Omdat daar zoveel fouten in stonden reageerde ik niet meer.

Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik van de schuld niet weet.....

LilianC

ik laat het even bezinken...bedankt vast!!

sacredfour

Ja, maar het is niet Lindorff waar ze zeggen voor te handelen maar de ABNamro.

LilianC

Ja dat klopt. Ze zeggen niet dat het om dezelfde schuld gaat als die van Lindorff.....

chapter

had e na 3 jaar volledige schuld betaald dat je gen schone lei kreeg? Of verwijtbaar iets dat je geen schone lei kreeg, dan vorderen ze vaak rente van voortraject en traject en kosten dat kan behoorlijk oplopen. Wel vreemd dat het een incasso en deurwaarder is. Gaat het wel om hetzelfde of mogelijk 2 schuldeisers of 2 dossiers. Succes hoop dat het je lukt met incassobrief zeker als ze bewijs op mai bv hebben dat je delen betaald hebt dan kun je moeilijk zeggen weet niets van deze vordering of komt mij onbekend voor

LilianC

Ja, het was verwijtbaar, in die zin, dat er een nieuwe schuld ontstaan was. Het was ook een verschrikkelijke periode met 3 [inmiddels volwassen] opgroeiende kinderen in mijn uppie. Maar goed.

Ik ben echt wel benauwd. Heb net de incassobrief klaar liggen en het advies van Sacredfour opgevolgd, omdat ik niet beter weet dat de schuld bij xxx ligt.

Er wordt [want dat hoeven wij niet] gewoon niet gemeld, dat de schuld afkomstig is van xxx door xxx!

--

Nee, absoluut geen 2 dossiers.

sacredfour

Ik weet zeker dat dit gaat lukken voor jouw LilianC.

LilianC

I hope so Sacredfour!!   ;D

LilianC

De brief lag klaar. Ik wilde daags daarna nog iets wijzigen, werd ziek en kwam in het ziekenhuis te liggen. De brief is nog niet verstuurd. Vandaag krijg ik dit:

Tot onze spijt heeft u op onze laatste sommatie op geen enkele wijze gereageerd, zodat de deurwaarder zich een dezer dagen etc. etc. met een dagvaarding.

Bent u het niet eens met de vordering en/of heeft u op of aanmerkingen, dan kunt u SCHRIFTELIJK reageren.

Dat laatste vet gedrukt.

Een automatisch aangemaakte brief.

Nu vraag ik mij af, wanneer zij naar de rechter stappen of zij een poot hebben om op te staan.

Ik had alles in orde en toen gebeurde dat. Maandag kan ik hem pas versturen...

sacredfour

Snel de incassobrief versturen! Stuur ook met email als pdf bestand met ontvangstbevestiging.