Goedkoperen produkten vanwege blokkade Rusland

Started by gewoon, Aug 14, 2014, 07:35 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha ga het niet lang over die Russen hebben vertrouw het helemaal niet die 300 vrachtwagens zullen echt bij de grens blijven steken,   is gewoon een truc, mocht het fout gaan en een luchtbrug nodig zijn,  dan dan is het voor het leger goed smikkelen en smullen,  met een opslag op locatie.

En mocht het met een sisser aflopen, dan waren zij toch zo behulpzaam .... Win / Win situatie

Waar ik mij over verbaas is dat de groente nu in Nederland veel goed koper zouden moet zijn.
Hoor van een kilo tomaten voor een paar cent, en daar zie ik nog weinig van bij AH

Is het de markt waar je naar toe moet,  de gewone groeten boer, of de  boer zelf misschien.

En er zullen toch meer artikelen zijn die goedkoper worden komende tijd.

nooitmeer

Je moet naar de boer zelf of inderdaad de markt.
De supermarkten hebben al aangegeven hun prijzen niet te kunnen verlagen omdat zij lange termijn afspraken met leveranciers hebben lopen.

Wat ik overigens wel schandalig vind is dat al het groete en fruit wat overblijft niet direct naar de voedselbanken gaat maar dat het vernietigd wordt.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

gewoon

Ha Nooitmeer

Dank je voor je antwoord,  maakt weer een hoop duidelijk,  en vandaag en gisteren is het ook de media,  die deze vraag oppakken op zoek naar antwoorden.

Dat doordraaien van niet verkoopbare producten blijft erg zonde,  en ik doe mee aan de oproep Nederlandse groenten en fruit te eten, dat doe ik trouwens al langer, omdat ik het aan het klimaat denk,  en het nergens voor nodig is dat mijn fruit in gevlogen word uit een ver land.

tuthola

In principe heb je gelijk dat we groente en fruit van Nederlandse afkomst moeten kopen, ik heb er alleen moeite mee dat als ik op de markt sta 2 doosjes aardbeien voor 3 euro staan uit een of ander land en daarnaast de Hollandse aardbeien die 5 euro per doosje moet kosten. Ik vind dat teveel verschil dus je raad wel welke aardbeien ik dan ga kopen....ook al moet ik toegeven dat de Hollandse lekkerder zijn.

Xdewit

Ik las een stukje in het ad over de stuntprijzen van Nederlandse producten (tot onsteltenis van het LTO). Ik heb er hier alleen nog niets van gemerkt. Ik zit natuurlijk wel te wachten op goedkopere groenten en fruit :)
Je hebt helemaal gelijk hoor, Gewoon, eigenlijk moeten ze het gelijk naar de voedselbank brengen. Je krijgt al niet zo veel groenten en fruit. Althans dat was bij die van mij.

gewoon

Ja naar de voedselbank, of in die 300 witte vrachtwagens  :-\

Moet dat win / win weer bijstellen,  heb echt beeld materiaal gezien,  dat die wagens zo goed als leeg voor de grens staan.

Wat een verspilling

O ja wou het niet over Rusland hebben

Xdewit

Zo goed als leeg? Ik heb wat gemist geloof ik?

gewoon

Yep

De BBC verslaggever Steven Rosenberg, die het konvooi al dagen volgt, viel zowat om van verbazing, dat bij het openen van een aantal trucks door de Russen deze zo goed als leeg bleken.

free

Vreemd van die vrachtwagens  :-\ vraag me af wat ze daarmee willen bereiken...

Groenten en fruit probeer ik ook altijd al zoveel mogelijk lokaal en van Hollandse bodem te kopen. Als je wil profiteren van de lagere prijzen zal je dus inderdaad naar de plaatselijke markt moeten omdat de supermarkten aangeven niks aan de prijzen te kunnen veranderen.
Helaas maar waar.

Free
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets