Hoi Bluebooster.
Zelf ben ik sinds 2 juni onder bewind vandaan. Gelukkig.
Je moet zoals gezegd een verzoek indienen bij de rechter. Positief in deze, is dat je vrijwillig onder bewind bent gegaan. In theorie mag je er dan ook weer vrijwillig onderuit.
Het verzoek dien je schriftelijk in te dienen bij bewindzaken van het juiste kantongerecht.
Vertel hierin gelijk de reden en zet het zaaknummer in de brief. Deze staat op de beschikking.
Ik kreeg, toen ik aangaf niet meer met bewindvoerder verder te willen een verzoek om een nieuwe bwv in te dienen. Hierop heb ik gereageerd, dat ik geen andere wilde. De datum voor de zitting stond toen al.
Op de zitting motiveer je, waarom je van je huidige bwv af wilt en waarom je geen nieuwe wilt. En dan is het aan de rechter.
Bij mij werd het hele bewind opgeheven, maar kreeg wel een trap na, omdat het allemaal aan mij zou liggen. Bwv werd vrijgepleit. Maar daar ga ik hier nu verder niet op in.
Mocht de rechter het bewind niet op willen heffen, dan kan je daar tegen in beroep. Maar ik zou zeggen: begin eerst met het schrijven van een verzoek naar de kantonrechter.
En idd UWV zal het rekeningnr nog niet wijzigen.
Mag ik vragen wat een uitkering je hebt? Ik heb een wajong en kwam in aanmerking voor bijzondere bijstand voor de kosten van bewindvoering. Dan betaald de gemeente die kosten.