Cjib

Started by Usi, Aug 06, 2014, 02:14 PM

Previous topic - Next topic

Usi

Hallo ,

Ik zit met het grote probleem van verkeersboetes bij het cjib. Het ging om de verzekering van 3 scooters. Heb daar nu totaal een boete van â,¬8000,- voor !! En moet binnenkort voorkomen :( ik hoop niet dat ik moet gaan zitten. Deze problemen zijn ontstaan door  ernstige psychische en relatieproblemen.

Iemand nog een idee wat ik kan doen?. Voor â,¬3000,- is een regeling getroffen bij incassobureau maar de andere bekeuringen zijn nooit doorgestuurd  naar het incassobureau.

Groet

chapter

ik zou in ieder geval regeling treffen en nakomen
daarnaast kun je tijdens zitting aangeven wat oorzaak was liefst met bewijzen van psycholoog oid
nadeel met deze boetes kom je niet in aanmerking normaliter voor schuldhulpverlening, zijn er meer schulden of vooral cjib.
het loopt idd snel op voor auto was 370 meen ik na 7 maanden was het 1070 nu voorkomt komen daar ook weer kosten bij

Usi

Dank voor je reactie!

Cjib geeft aan dat zij de overige 5 bekeuringen niet naar het incassobureau heeft gestuurd. Omdat zij vinden dat dit geen nut heeft omdat daar al 3 lopen. Voor deze 3 loopt  de regeling al.
Voor de verdere schulden  lopen de meeste regelingen al aardig goed. Waren idd al bezig schuldhulpverlening maar dat heeft dan weinig zin met deze bekeuringen bedoel je?
Ik zal de rapportage van psycholoog meenemen! Thnx voor de tip!

Groet

chapter

zijn die andere 5 kwijt gescholden of komen die erna nog met alle verhogingen van dien
fijn dat die regelingen goed lopen.
voor bv wsnp doen ze erg moeilijk mt cjib boetes

Usi

Die andere 5 zijn er idd bijgekomen met alle verhogingen van dien idd.
Helaas zijn deze niet doorgestuurd naar het incassobureau.
Ik heb net een advocaat gebeld en die adviseerde mij om schriftelijk om een betalingsregeling
te vragen aan het cjib. En of zij dezen ook willen overlaten aan het incassobureau.
Zo kan ik in geval dat het antwoord negatief is van cjib iig in de rechtbank
aantonen dat ik om een regeling heb gevraagd.

Ben echt zo benieuwd of mensen echt snel in gijzelneming worden genomen pff

maria

Nee hoor.
Je hoef niet te zitten
Zolang je netjes gaat betalen.
Gewoon een regeling treffen.
Wees wel eerlijk,door alle regelingen die je misschien overal heb.
Of je dat wil kan missen nog per maand.
Of dat dit bij de rest opgeteld kan worden bij het incasso.
Voor het zelfde termijn bedrag.

Wees eerlijk ,zodat je alles na kan komen.
Want zodra je het niet gaat nakomen.
Dan heb je kans dat ze je komen halen.

Usi

Hoi Maria,

Hartelijk dank voor jouw reactie! !

Ik hoop dat je gelijk hebt. En dat de rechter idd akkoord gaat met een betalingsregeling.
Een gedeelte h u ervan wordt immers al afgelost.
En idd een realistisch betalings voorstel doen die ik daadwerkelijk kan aflossen.

nooitmeer

Zijn dit wet Mulder vorderingen?

Dan ben heel eerlijk bij de rechter en geef inderdaad aan dat je wel een regeling zou willen maar dat het CJIB hier niet aan mee wil werken. En neem inderdaad een verklaring van je psycholoog mee, dit kan aanleiding zijn voor een rechter om het CJIB te dwingen mee te werken aan een regeling.

Wel zal die rechter vragen hoe het kan dat je met 3 scooters problemen met de verzekering hebt gehad.
Ook kennen we het hele verhaal niet. Is er toevallig al een scooter in beslag genomen? Heeft het CJIB al beslag gelegd op inkomen of op andere zaken?

Je zal de rechter moeten overtuigen, de rechter zal de vraag stellen waarom je wel 3 scooters kan betalen maar niet de boetes die je hebt opgelopen met die scooters.

Lees ook dit eens door:
http://www.rotshuizengeense.nl/actueel/2013/08/gegijzeld-in-verband-met-uw-verkeersboete/
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

gewoon

Hoi Usi

Dat je persoonlijke problemen had kun, het beste open uitleggen aan de Rechter en vragen om of er vermindering van het aantal bekeuren overwogen kan worden.

Heb zelf eens een auto uit de verzekering gehaald en wegen belasting en het kenteken geschorst want deze stond ongebruikt in de garage, kreeg ik toch een boete van 360 of 370 euro omdat tegenwoordig opeens, deze toch verplicht verzekerd moet zijn.

Was erg ziek in die periode en kon niet de auto zelf weg doen,  waarop een paar maanden later de volgende boete op de mat viel heb toen aan de rechter verteld, dat ik 1 boete wel genoeg vond als hint dat de regeltjes veranderd zijn, en niet eerder deze auto kon weg doen.

Dus de tweede boete mij niet nodig leek, en laten zien dat ik die auto zo snel mogelijk weg had gedaan toen dat wel mogelijk was.

En het is gewoon bij 1 boete gebleven