prepaid of goedkoop abonnement?

Started by Xdewit, Aug 01, 2014, 05:43 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Ik vraag me af hoe jullie dit zien. Mijn oudste kind gaat naar de middelbare school en dan schijn je een mobiel nodig te hebben om in ieder geval smsen te ontvangen van school i.v.m. eventuele roosterwijzigingen.
Nu hebben we nog een mobieltje zwerven en dochterlief houdt van vintage en vindt het een prima ding. Dus nu moeten we nog iets van een kaartje hebben. Dus de vraag is wat handig is voor een kind: prepaid of goedkoop mobieltje. Ze heeft dus geen internet op het mobiel. Ik ben niet van plan om veel geld te gaan spenderen aan mobiele telefoonkosten, zeg ik op voorhand :)
Wat is jullie ervaring en of gedachten?

maria

Moeilijk mijn dochter heeft een abbo van hollands nieuwe.
Ze kan niet over haar bel minuten heen,(wat ze nog nooit is geweest)
Bel min die over zijn ,neemt ze mee na de volgende maand ik ben er erg tevreden over.

Maar aangezien die van jou er net mee begint zou ik eerst prepaid nemen ,even aankijken wat haar bel gedrag word en hoe belangrijk ze straks een mobiel gaat vinden.
hier is hij onmisbaar.
Dan kan je altijd overstappen na een abbo.

Bij hollands nieuwe heb je 75 min voor 4.50
175 voor 5 euro

chapter

bij mij hebben ze allemaal abbo bij hollands nieuwe met app kun je dan alles aan en uitzetten.
ik vind belangrijk dat ze kunnen appen ivm mijn werk maar op school hebbben ze vaak ook groeps app voor huiswerk etc
ook leraar/mentor via app bereikbaar.
om 2100 gaat bij hun data eraf en kunnen ze alleen bellen.
je hebt wel voldoende controle.
bij pre paid is er geen tegoed en zijn gestrand kunnen ze niemand bellen

maria

Hier is de whatsapp nu nog op wifi.
Ik wacht nog even,met veranderen van haar abbo
Even kijken hoe het bel gedrag en whatsapp veranderd
Als ze de eerste /2de maand van het voortgezet erop heeft zitten.

Maar voor To heeft internet en whatsapp enz geen zin
Aangezien het om een oud mobieltje gaat.
Daarom zou ik eerst prepaid beginnen,dan kan ze over 2 maanden bijvoorbeeld altijd nog een andere gsm kopen en een abbo afsluiten.
Je kan overal een kaartje kopen met 10 euro beltegoed.

Nox

Als het de eerste keer is dat uw dochter een mobiel heeft dan zou ik net als Maria prepaid aanraden. Voor al gezien de reden dat ze nu een mobiel krijgt.

Eventueel zou ze later alsnog over kunnen op een (simonly) abonnement en via nummerbehoud het prepaid nummer houden als ze dat dan wil.

Ik zou voor een prepaid aanbieder gaan waar je kunt opwaarderen via internet. Dat vindt ik persoonlijk praktisch omdat ik op afstand er wat tegoed op kan zetten.
Usus magister est optimus

nooitmeer

Ik zou voorlopig prepaid doen. Het voordeel is dat ze zelf ook kan sparen voor een prepaid kaartje van 10 euro. Als ze dan later behoefte heeft aan meer (en dan vooral data) dan kan een simonly altijd nog.

Denk dat ze snel gaat terugkomen van haar stenen tijdperk vintage ;-) en dat ze toch een vintage telefoon wil waar ook whatsapp op werkt, al is het alleen al voor meer contacten op school.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Xdewit

Bedankt voor de reacties. ik neigde ook naar prepaid. ik weet zeker dat ze dadelijk liever een ingewikkelder mobiel gaat willen. maik vind een mobiel geen eerste levensbehoefte dus kan mijzelf uitgaven hieraan niet goed praten. ik zal die kinderen op en of andere manier door hun.schooltijd moeten heen loodsen dat gaat helaas gepaard met niet altijd leuke besparingen :(

Chrissie

Quoteik zal die kinderen op en of andere manier door hun.schooltijd moeten heen loodsen dat gaat helaas gepaard met niet altijd leuke besparingen :(

Begrijp jou gevoelens want wij voelen ons die verschrikkelijke boeman hierin. Maar besef wel; je leert je kinderen wel dat ze ook met kleinere eenvoudige dingen heel veel mogelijk is. Ze leren de waarde op deze manier alleen maar beter kennen ;)
Kinderen zijn heel flexibel als je het hun goed uitlegt dan hebben ze daar geen moeite mee is mijn eigen ervaring!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Xdewit

Chrissie, bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik ben het ook met je eens!