schuld afkopen

Started by maria, Jul 30, 2014, 05:25 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha heb een paar weken geleden al geschreven dat je het best met de curator kunt afspreken en dat je wel snel moest zijn met een voorstel,  en met een goede reden tot afkoop.

Nu is het dus blijkbaar verkocht aan Vesting Finance en denk,  dat het nu te laat is,  deze hebben het misschien op gekocht voor ook iets,  van 10 / 20  % dat weet je niet hoeveel,  bij die curator.

VF zal hier geen gehoor aan geven denk ik, en zullen gaan voor het totaal bedrag

Dus klopt het verhaal van thuthola nu,  er moet wel een argument zijn achter je voorstel.

maria

@Gewoon ik ben zins gisteren hier op het forum
en weet dus niet dat je dit een aantal weken geleden heb geschreven.

en hoe het allemaal werkt ,daar heb ik ook geen kaas van gegeten.

@tuthola ik denk zelf dat N geen enkele inspraak meer heeft hoe nu verder,
en zonder traject ,ja dat is dus de grote vraag of dat kan en dus een mogelijkheid is
ik ga ervan uit ,dat er meer zijn zoals ik ,die het zonder traject of hulp doen.

nee heb ik ,ja kan ik krijgen

maar zoals ik online kan zien ,hebben vele nog steeds geen brief ontvangen net zoals ik

gewoon

hoi maria welkom op het forum

Een eerder bericht hier over  kun je vinden bij... vragen over schulden een paar draadjes onder die van jou.

Neckermann Nederland

En er zijn meerder draadjes die over finale kwijting gaan

chapter

kan wel zeker
toen ik was bevallen van jongste en opname erna vergeten aan te melden bij verzekering.
resulataat 8000 euro schuld die we zelf konden betalen.
ex toen tegen finale kwijting afgekocht voor 1500 euro.
hij had verder geen schulden.

Lizayra

Hoi Maria, ook ik heb nog niets gehoord van n, curator of incasso buro. Heb nu 2x een termijn overgemaakt maar het blijft raar om geld naar een failliete toko te sturen zonder overzicht.

sacredfour

Ik ben geneigd tuthola gelijk te geven. Is een betalingsregeling altijd netjes nagekomen, dan zal de schuldeiser niet zo snel finale kwijting accepteren.  Ik zou gewoon even afwachten wie de schuld van Neckermann opeist. Is het een incassobureau, stuur dan de incassobrief. Is het de curator, tref een nieuwe regeling.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

maria

@Lizayra ik heb op 23-6 en 1-7 geld overgemaakt
en heb op 3-7 nog een overzicht van N zelf gehad ,hierop was alleen de betaling van 13-6 verwerkt
dus of de laaste 2 betalingen goed zijn verwerkt geen idee

natuurlijk is de betaling altijd netjes gegaan ,maar let wel ,toen waren er 2 inkomens.
nu heb ik het afgelopen half jaar alles uit de kast getrokken ,wat ik maar kon
maar de meevallers en die paar extra dingen ,houden op
ik leef gewoon op bijstand niveau niks meer niks minder
als ik in oktober te horen krijg dat ik me baan kwijt ben ,is het over en uit.
kijk ik ben blij dat ik de helft kwijt ben van me schulden en dat is natuurlijk super
maar ben er nog niet ,

zoals jullie hier boven zien heb ik in 2 weken tijd 3 x een bedrag overgemaakt aan N
dat was bijelkaar 650 euro ,waar komt dat dan vandaan kinderbijslag, belasting teruggave ,termijn bedrag.
ik doe alles om ervan af te komen ,echt alles ,sta gewoon de hele zomer door te werken ,geen pretpark of zwembad helemaal niks.
maar ik ben wel bang ,bang dat ik zo hard me best doe en dat ik straks zonder baan komt te zitten en ik er gewoon weer diep in ga.
N en curator en incasso kunnen alles nakijken ,ik heb echt mijn goeie kant laten zien,dat ik wil betalen en heb er ook alles aangedaan,anders had ik me wel aan mijn termijn bedrag gehouden.
en ik heb nog 1 iets achter de hand en daarmee kan ik het afkopen ,hun een deel en ik ben er vanaf.

en ik ga het gewoon proberen ,lukt het niet dan zien we wel weer verder

tuthola

Tuurlijk moet je het proberen maar hou in je achterhoofd dat het misschien niet lukt anders is de teleurstelling des te groter, ik vind het heel knap wat je aan het doen bent door jezelf niets te gunnen om je schuld te verkleinen. Ik ga zeker voor je duimen.

maria

Nou de mooie standaard brief is binnen.
Zonder overzicht van de laaste 3 betalingen en zonder info over het openstaande bedrag.

Erg simpel zo van een incasso

maria

Er staat trouwens wel in.
Dat valovis bank het heeft overgekocht van neckermann.
Dit gaat om ern duitse bank

Lizayra

Heb de brief ook gehad. Volgens mij staat er dat die bank reeds financier was van Neckermann, en nu alle kredieten heeft gekregen. Die hebben ze op hun beurt weer uitbesteed aan Vesting Finance.
Heb vanmorgen gebeld, en er volgt binnen een week nog een brief met daarop het openstaande saldo. Ben benieuwd of de betalingen die na het stuk gaan van Neckermann zijn gedaan, goed verwerkt zijn.

LA2205

Ik acht de kans klein dat er met het verzoek akkoord zal worden gegaan.
Er is namelijk geen sprake van een problematische schuldsituatie en er is nog steeds inkomen uit werk.

Zolang je bedragen opzij kunt zetten is het verstandig om te doen.

Had je met je ex geen samenlevingscontract oid?

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

maria

A.s vrijdag is het 4 weken geleden dat de brief verstuurt is.
En wat duurt wachten lang zeg haha.
Wil zo graag antwoord ,zo graag weten of ze ermee akoord gaan.

Weet iemand hier hoelang het duurt voordat je antwoord kan verwachten?