schuld afkopen

Started by maria, Jul 30, 2014, 05:25 PM

Previous topic - Next topic

maria

Hallo allemaal

zoals vele weten is een groot postorderbedrijf failliet
nu is dat uithanden gegeven door de curator aan een incasso b.v
ik heb enkele dagen nadat ze failliet zijn gegaan ,2 betalingen gedaan (wil snel van mijn schuld af)
maar ik zit net zoals vele te wachten op de brief van het incasso bureau ,aangezien ik ook graag zeker wil weten ,of mijn laaste 2 betalingen wel juist zijn verwerkt,aangezien je niet meer kan inloggen op je account.
ik heb deze maand het bedrag maar op mijn spaar gepakeerd ,tot dat ik een brief ontvang.

maar nu waar het eigelijk omgaat
ik wil ontzetten graag van die schuld af.
ik wil eigelijk een voorstel doen ,zodra ik de brief heb gehad ,om het af te kopen.
nu is mijn vraag ,heeft iemand daar ervaring mee
is dat mogelijk ,aan hoeveel% moet ik denken.

Nox

Begint de naam van dat postorder bedrijf toevallig met N? Zo ja zit iemand die ik help ook met een nog openstaande schuld tegenover N.

In hun geval is de vordering niet uit handen gegeven maar verkocht aan Intr. Just. voor een lager bedrag dan 't totaal van de vordering. Als dat in uw geval ook zo is maakt u heel misschien een kans.

Voor welke bedragen vorderingen verkocht worden weet ik jammer genoeg niet.

Usus magister est optimus

maria

Hallo

Ja begint met N
zover ik weet en kan vinden op het net ,heeft de curator het na vesting finance gedaan,
dus van hun zit ik nu op een brief te wachten.

ik betaal altijd netjes en zins een half jaar alleenstaande ouder
en mijn aardige ex laat me overal voorop draaien(helaas niet getrouwd)
maar heb de afgelopen maanden 2 a 3 keer per maand meer betaald dan mijn maand termijn
in een half jaar een paar duizend weggewerkt.(meedere dingen)
en nu heb ik 1 mogelijkheid om er vanaf te komen en het af te kopen
met het geld wat ik heb,(moet wel iets wegdoen)
want de kans dat ik over 3 maanden me baan kwijtraak is heel groot(zorg)
en ik zie de bui al hangen ,dat ik ipv ervan afkom en weer diep ingaan.
ik doe er alles aan ,om het allemaal zo snel mogelijk weg te werken.
want ik wil ,samen met mijn kids ook een nieuwe start maken.

en ik weet het eigen schuld dikke bult,
en daarom los ik het ook allemaal zelf op en heb nergens aan de bel getrokken voor hulp.
maar als het mogelijk is om het af te kopen ,dan zou ik daar echt meegeholpen zijn.

Nox

Knap werk! Heerlijk he om schulden weggewerkt te hebben.

Zelf heb ik geen ervaring in verbroken relaties met kinderen waar schulden spelen. Maar er zijn er vast meer hier die je daar mee op weg kunnen helpen. Misschien ben ik na?ief maar 't lijkt me toch dat hij financiële verantwoordelijkheden heeft richting z'n kinderen. Om op z'n minst daar in bij te dragen.

Zou er persoonlijk niet te veel zorgen om maken. Als het je lukt zou je 't geld even op een aparte spaarrekening kunnen zetten tot je meer duidelijkheid hebt over de situatie.

Jij bent welwillend en je hebt blijkbaar altijd betaald. Zelfs 2 a 3 keer meer dan nodig was. Gezien de situatie is het nu blijkbaar onduidelijk aan wie je moet betalen. Dus niks om je zorgen om te maken.

maria

Hallo

hij betaald ook niks voor de kids
hij heeft op dit moment geen draagkracht
maar we wachten geduldig tot hij een baan heeft,dat komt goed
voor de rest ingewikkeld verhaal.
komt erop neer ik ben weg met niks ,ja schulden en kleding en hij ,hij heeft alles incl alles waar ik nu voor betaald heb en moet betalen nog en verkoopt de rest onder me neus.
helaas niks papier en alles wat op je naam staat moet jij betalen
zelfs bij de belasting,gezamelijke toeslagen komen binnen op 1 rekening en die gene mag terug betalen.

maar goed ,het is nou eenmaal zo
je kan alleen maar zorgen dat je het wegwerkt 
zodat jezelf verder kan.

ik ben heeel benieuwd ,of het mogelijk is.
ik weet wat voor bedrag ik kan bieden ,vraag me alleen heel erg af
of dat redelijk is/voldoende is
daarom ook mijn vraag over hoeveel % praat je van het totale bedrag
waarop je het kan afkopen.
zo heb ik beetje een idee ,of het te proberen valt.
want ik heb het over 35 a 40%

tonnie64

Hallo Maria

Wel super dat je het als alleenstaande ouder al zover hebt opgelost, kan alleen maar diep respect voor je opbrengen

groetjes Tonnie

Nox

Ik denk maar hardop mee. Maar misschien is het een idee om die curator een brief te schrijven.

Als ik je verhaal goed lees weet je enkel via internet dat het over is naar een incassobureau. Zelf heb je hier niks over ontvangen tot nu toe? Het is slechts een inschatting maar het lijkt me dat een curator sneller geneigd is het te accepteren dan het incassobureau.

Ik weet niet wat je kans van slagen is, maar mijn motto's zijn: "Niet geschoten altijd mis" en "Nee heb je, ja kun je krijgen.". Bied die curator een bedrag en kijk wat er gebeurd.

Maar nogmaals, ben geen jurist en heb dit nooit geprobeerd. Enkel als ik het zo lees en me afvraag wat ik zou doen, dan zou ik het zo aanpakken.

maria

Dank je wel Tonnie

waar een wil is ,is een weg
en je moet altijd een doel voor ogen hebben.

Nox wat ik ervan begrijp is ,dat de brieven al onderweg zijn
nouja week 29/30 ,het is nu week 31

1 ga je slapende honden wakker maken ,nouja die zijn wakker natuurlijk
maar met zoiets groots ,zoveel klanten ,kan er vanalles fout gaan natuurlijk
ook in je voordeel.
je bent zoek geraakt of het bedrag klopt niet ,in je voordeel

2 stel het duurt nog een tijdje voordat die brief komt ,veel klanten ,veel werk
neem eind aug ,dan heb ik weer een termijn of 2 bijelkaar,plus van deze maand wat ik apart heb staan
dat betekend dat ik meer geld bijelkaar heb en meer kan bieden.
ik weet zins vandaag over wat voor bedrag ik praat ,dat kan ik ten alle tijden doen.
maar meer tijd betekend meer geld ,om dit mogelijk te maken lijkt mijn.
ik weet nu wat ik kan bieden ,maar stel ze willen 200 euro meer ,tja dan houd het hele verhaal op
want kan nog zo hard me best doen,maar kan niet toveren

zo denk ik nu er over.
maar wel bedankt om mee te denken ,dat is erg fijn

chapter

bied zeker niet meteen maximaal maar bv met 15% beginnen
als je dan op 20-25 uitkomt hou je nog 20% zelf over voor eventuele andere schulden

maria

goedenmorgen

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt chapter.

misschien moet ik duidelijker zijn ;)

het gaat om een bedrag van 23 honderd en ik wil het afkopen voor 13 a 15 honderd
met uiterst eind aug voor 17 honderd.
maar begin met 13 honderd.
of is dat echt veel te weinig.

het staat er zo makelijk en simpel he

Boeddha

Ze bedoelt...biedt een bedrag aan van 15% van het totaal bedrag.
Dus in jouw geval â,¬506. Gaan ze daar niet mee akkoord kan je een hogere percentage aanbieden.
15% is gangbaar om een schuld af te kopen.

Succes!
Be strong, have faith!

maria

Ik heb het even tot me door moeten laten dringen.
Ben echt verbaasd over die 15% zo weinig.
En wat is ongeveer het max dan.
Als het 15% zou ,zijn ben ik met het overige geld.
In 1 klap schuld vrij haha

Ik dacht echt dat 35 a 40 % een start bod was.
Maar is 15% gangbaar in het geval ,als je te maken heb ,met de schuldsanering en dat soort zaken,
echt in het uiterste geval,dat je eigelijk geen uit weg meer heb.

chapter

idd zoals boeddha uitlegde bedoelde ik het
is minnelijke trajecten lukt afkopen soms zelfs met 4% en bij ander accepteren ze 60% niet.
je kunt het altijd proberen.
zou zelf beginnen met 15% kun je altijd op tegenbod ingaan.
alles wat minder is is meegenomen

maria

Oke duidelijk ,dank je wel.

Nog tips ,hoe je het best zo onderhandeling kan beginnen.
Wat wel en wat niet.

tuthola

Ik ben niet blond maar ik snap het even niet ik heb altijd begrepen dat je een schuld kan afkopen als je problematische schulden hebt in het geval van maria ben ik geneigd te denken dat dit niet het geval is hoezeer ik het je zou gunnen ben ik bang dat het bedrijf N zegt je gaat maar betalen want je kan betalen.
Daar ik niet zoveel verstand heb van afkopen schulden is mijn vraag is dit gebruikelijk zonder trajekt ??