graag informatie

Started by ashley123, Jul 23, 2014, 07:05 PM

Previous topic - Next topic

ashley123

na alle verhalen zo beetje gelezen te hebben, heb ik me ook maar aangemeld op deze site.
Mijn man en ik zijn al zo anderhalf jaar bezig om in de schuldsanering te komen.
Mijn man had een koophuis met zijn ex, wat nu verkocht is met een behoorlijke restschuld.
Heel toevallig kwamen wij in aanraking met het bedrijf trosh schuldhulpverleners en budgetbeheer.
we kwamen in gesprek en meneer heeft mij netjes zijn kaartje gegeven en geadviseerd te bellen. Het klonk me als muziek in me oren wat meneer allemaal vertelde en uitlegde.
Graag wil ik vragen of er iemand toevallig contact heeft gehad met dit bedrijf?
voordat ik met hun in zee ga

mvg ashley

Buster

Ashley, ik heb er zelf geen contact mee gehad.
Wat ik weet uit de ervaringsverhalen is dat er in elk geval een behoorlijk prijskaartje aan deze dienst hangt. In jullie geval, je hebt het over een hypotheekschuld (onder andere) is schuldhulpverlening tegen betaling daarom verboden bij wet.

Maar even wat anders, jullie hebben waarschijnlijk met de start van de gemeente moeten wachten tot het huis verkocht is, dat is nu het geval, waarom niet verder met de gemeente?

ashley123

bedankt voor u reactie

het huis is al enige tijd geleden verkocht. wij zijn inmiddels al een behoorlijke tijd bezig maar komen geen stap vooruit in onze gemeente. mijn map is echt compleet maar worden aan het lijntje gehouden. elke keer is er wel wat :( ik begrijp dat zoiets niet in een maand geregeld is daar ben ik me bewust van. het is nu al 4 keer voorgekomen dat er werd gezegd de laatste loodjes nog wat formulieren aanleveren en dan bent u er. elke keer pak ik me laatste energie die ik nog heb voor de laatste stukken aan te leveren en dan krijg ik weer een mail dat het nog niet compleet is. het vertrouwen zak me steeds verder in me schoenen en de deurwaardes blijven komen. hebben nu 4 loonbeslagen en leven onder de beslagvrije voet. het word me teveel allemaal ben inmiddels zwaar overspannen. vandaar mij vraag over de trosh

Buster

Ashley, heb je al geprobeerd om in contact te komen met Humanitas, de Sociaal Raadslieden of maatschappelijk werk? Soms scheelt het als je iemand naast je hebt staan, die doorvraagt en je helpt bij het invullen van de formulieren.

Ik kan me voorstellen dat het een hele frustrerende gebeurtenis is als je steeds krijgt te horen dat je er bijna bent en dan gaat het steeds niet door. 
De Sociaal Raadslieden kunnen je waarschijnlijk ook helpen bij het aanpassen van de beslagvrije voet.