vraagje voor mijn Neef

Started by tonnie64, Jul 23, 2014, 12:48 PM

Previous topic - Next topic

nooitmeer

Quote from: tonnie64 on Jul 24, 2014, 11:46 AM
even een update, ik heb zelf naar de belasting dienst gebeld, er staat nog 647 euro open, 613, 47 aan inkomstenbelasting en 43 euro aan motorrijtuigenbelasting , dat beslag gaat er over 2 maanden af, maar waarschijnlijk gaat hij dat meteen betalen volgende week, dan laat ik het meteen opheffen en ook even naar cjib gebeld, krijg ik volgende week een overzicht van, maar lieten doorschemeren dat het te overzien was, dus das al goed nieuws, nu nog even er achteraan bij de een andere schuld eiser, kijken wat daar mee te regelen valt, ik hou jullie op de hoogte, thanksssss voor het meedenken,

Soms zijn ze bij de belasting dienst erg meewerkend,  :o :o :o :o :o :o :o ;D

Ze zijn best mee werkend. Hou er rekening mee dat de schulden waarschijnlijk op meerdere aanslagnummers en jaren zijn verwerkt.
Meld bij de BD dat je de overzichten over aflossing en betalingen van de afgelopen 7 jaar wil hebben.

Ik heb het zelf meegemaakt dat ik een dwangbevel kreeg over een teruggave die ik nooit had ontvangen op een bankrekening maar in hun systeem wel als uitgekeerd stond.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

@nooitmeer
hoe krijg je zoiets voor elkaar?
in feite dus een volledig overzicht van aanslagen, betalingen en verwerkingen van de BD van afgelopen 7 jaar?
zelf heb ik nu na heel veel gedoe slechts de meest recente stand van hun gekregen
mij werd verteld dat ze zulke overzichten, die jij noemt, niet verstrekken......?
wat kan ik anders doen om toch te kunnen kijken of alles wel goed is gegaan?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Bloem2

@BS, ik heb ooit eens een bezwaar Toeslagen ingediend voor iemand en toen kregen we
ook een heel overzicht van verwerkingen toegestuurd. We konden precies zien welke aanslag en bedragen verrekend waren.

tonnie64

Vanmiddag een hele tijd zitten bellen, en stukken wijzer geworden, als ik zo kijk, heeft hij  4 a 5 schulden, maar wel allemaal te overzien, de grootste is 17000 euro en de rest allemaal onder de 2000. Bij die grote schuld gaan we een betalingsregeling treffen en bij de andere kan bij binnen 6 a 9 maanden vanaf zijn, dan hoeft hij niet naar de minnelijke of wnsp en is hij er met een jaar of 2 helemaal van alles af. dinsdag gaan we alles regelen en dan kan hij weer vooruit gaan kijken en gewoon de post open maken  ;D
thanks voor het meedenken

Xdewit

Wat ik even niet begrijp is dat hij al zoveel jaren heeft betaald en al 43.000 euro heeft afbetaald. Hij zou nog ongeveer 26.000 euro open hebben staan? (4x2000 + 17.000). HIj had dan een totaal van bijna 80.000 euro schuld? Dat is nogal wat? Misschien handig om uit te vinden hoe hij zulke schulden heeft kunnen krijgen en of dit in de toekomst niet nogmaals zal gebeuren...
Succes in ieder geval en super dat je zo meehelpt!

tonnie64

hallo Xdewit

Nee hij had 33000 euro schuld bij de belasting en die 17000  euro bij de bank en nog een aantal  kleinere schulden alles bij elkaar 14000, bij de belasting staat nu nog 647 euro open  en bij de  kleinere nog zo'n 4000 a 5000 euro, dat weet ik volgende week zeker, hij heeft overal aan betaald, alleen aan de bank niets, daar gaan we dinsdag een gesprek mee aan om tot een regeling te komen. en gelukkig heeft hij zijn leven gebeterd en een lieve vriendin die nu zijn financiele zaken gaat regelen, maar zij wist niet waar te beginnen en nu hebben ze al weer meer duidelijkheid

hoop dat het zo iets duidelijker is ;D

Xdewit

Tonnie, het hoeft niet duidelijk te zijn voor mij hoor, meer voor je neef ;)
Ik vind de waarom-vraag persoonlijk altijd erg belangrijk...hoef het antwoord van anderen niet te weten, als ze er maar over nagedacht hebben. Fouten maken we namelijk allemaal :D

nooitmeer

Quote from: burningspirit on Jul 24, 2014, 03:23 PM
@nooitmeer
hoe krijg je zoiets voor elkaar?
in feite dus een volledig overzicht van aanslagen, betalingen en verwerkingen van de BD van afgelopen 7 jaar?
zelf heb ik nu na heel veel gedoe slechts de meest recente stand van hun gekregen
mij werd verteld dat ze zulke overzichten, die jij noemt, niet verstrekken......?
wat kan ik anders doen om toch te kunnen kijken of alles wel goed is gegaan?

Ik had bezwaar gemaakt tegen een aanslag die niet klopte, en in het zelfde bezwaarschrift aangegeven dat dit over de voorgaande jaren dus ook mis was gelopen en dat ik daar een overzicht van wenste te ontvangen. Het duurde lang, maar heb ze wel gekregen. Maar ik kreeg wel eerst een telefoontje van de BD dat ze het niet op één brief kwijt konden (heel aardig persoon overigens).
Mijn administratie was toen een puinhoop, had geen overzicht en ben me toen gaan verdiepen in die belasting papieren. Want ik betaalde elk jaar wel veel geld maar had eigenlijk geen idee waarom. Overigens niet via beslagen (net niet) maar het was toch elk jaar een paar duizend euro extra inkomsten belasting.

Uiteindelijk bleken ze een teruggaaf te doen over een huis die ik niet meer had op een niet bestaande bankrekening, en een andere afdeling vorderde dat dan weer terug omdat ik daar geen recht op had.

Het leuke is wel, want het bleek een maandelijkse teruggaaf te zijn, dat ze dat dan ook per maand terug storten. Dus ik kreeg 80 betalingen één voor één terug.

nooitmeer

Quote from: tonnie64 on Jul 24, 2014, 05:58 PM
hallo Xdewit

Nee hij had 33000 euro schuld bij de belasting en die 17000  euro bij de bank en nog een aantal  kleinere schulden alles bij elkaar 14000, bij de belasting staat nu nog 647 euro open  en bij de  kleinere nog zo'n 4000 a 5000 euro, dat weet ik volgende week zeker, hij heeft overal aan betaald, alleen aan de bank niets, daar gaan we dinsdag een gesprek mee aan om tot een regeling te komen. en gelukkig heeft hij zijn leven gebeterd en een lieve vriendin die nu zijn financiele zaken gaat regelen, maar zij wist niet waar te beginnen en nu hebben ze al weer meer duidelijkheid

hoop dat het zo iets duidelijker is ;D

Me dunkt dat hij zijn leven verbeterd heeft. 7 jaar loonbeslag en een dusdanig bedrag hebben afgedragen is niet niks.
Maar er lijkt dus licht aan het einde van de tunnel te komen. In iedergeval in duidelijkheid en overzicht.