vraagje voor mijn Neef

Started by tonnie64, Jul 23, 2014, 12:48 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Hallo

Hierbij een vraag, hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden, ik vraag dit voor mijn neef, omdat hij niet weet hoe en wat

Hij werkt al 8 jaar bij een baas, en 7 jaar geleden is er beslag gelegd op zijn loon van 600 euro per maand, hij en zijn vriendin zijn al 2 jaar om er achter te komen wie het beslag gelegd heeft, maar zijn baas doet er heel vaag over en laat verder niets los. mijn neef heeft een moeilijke tijd achter de rug, hij weet dat hij toen getekend heeft maar niet voor welk bedrijf dat is wat beslag heeft gelegd, door omstandigheden is hij heel papieren kwijtgeraakt. we hebben het uitgerekend en hij heeft de laatste jaren zo'n kleine 43000 euro betaald, maar omdat hij niets van zijn baas loskrijgt qua welk bedrijf het is, komen ze geen stap verder.

hoe komen ze er achter welk bedrijf het is

alvast bedankt

Tonnie

Buster

Tonnie,...

Mijn mond valt zo ongeveer tot op mijn knieën,...
Allereerst: heeft je neef een schuld openstaan van â,¬43.000?
Het lijkt me dat hij dat toch moet weten.

Beslag kan alleen gelegd worden nadat de deurwaarder EERST je neef op de hoogte heeft gesteld en hem heeft gevraagd bepaalde gegevens door te geven zoals zijn woonlasten en zijn zorgkosten. Als dit allemaal niet is gebeurt en je neef weet niets van een schuld van meer dan â,¬43.000 dan zou ik als de WIEDEWEERGA contact opnemen met ofwel de Sociaal Raadslieden ofwel het Juridisch Loket.
Heeft hij een rechtsbijstandsverzekering? Zo niet, afsluiten!

Afgaande van wat jij schrijft klinkt het als een hele foute baas en dus een hele dikke vette rechtszaak.
Slag om de arm: vraag goed door bij je neef. Veel mensen met schulden durven uit schaamte niet alles te vertellen. Doorvragen zorgt ervoor dat je niet voor verassingen komt te staan.

Succes!

Buster

Bedenk me ineens, als je neef wel weet van een schuld maar een die veel lager is laat hem dan het deurwaarderskantoor bellen met het dossiernummer en vragen wat de huidige stand van zaken is.

Het kan namelijk ook zo zijn dat er wel beslag is gelegd, dat beslag allang klaar is en de baas de rest in zijn eigen zak steekt.

Boeddha

Naar mijn weten hoort een werkgever op een loonstrook aan te geven naar welke rekeningnummers geld wordt overgemaakt!
En ook een kenmerk hoort erbij te staan.
Be strong, have faith!

chapter

idd boeddha bij mij stond altijd 1200n rekeningnummer 123456789 per kas en 24681012 bv beslag en naam deurwaarder en dossiernummer.

wat ik alleen erg vreemd vind dat je niet weet waar schuld is hoeveel schuld is er dan wel niet, je weet toch ongeveer wel waar je schulden hebt.

lijkt mij sterk dat baas dat in eigen zak steekt

tonnie64

Hoi Chapter

Hij weet dat hij 33000 euro bij de belasting heeft en nog 1 staat van hoeveel weet hij niet precies, en 1 van 1200 van het cjib, heel raar vind ik ook dat als er beslag ligt, dat de baas dan kan zeggen ik betaal die 1200 van jou vakantie geld, want dat heb ik bevroren , normaal gaat dat ook naar het beslag, maar als hij het cjib belt wordt hij terug verwezen naar de baas en wordt er niet geegd of die boete nog open staat. mijn neef is tot 2 jaar geleden verslaafd geweest aan de alcohol en zwierf  van hot naar her, nou heeft hij zijn leven redelijk op de rails, alleen hij wordt iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd, ze kunnen hem makkelijk vastpraten, dus ik ga dinsdag eens kijken wat er nu precies ligt en de instanties eens nabellen, want zijn baas geeft geen openheid van zaken

tonnie64

en klopt er staan rekening nrs op zijn loonstrook en de naam, maar geen dossier nr en dat vind ik een beetje raar

Buster

Waarom belt hij niet gewoon met de Belastingtelefoon? Hetzelfde voor het CJIB, je kunt met je BSN nummer gewoon vragen wat er nog openstaat op je naam.

Blijf het raar vinden dat de werkgever niet gewoon antwoord geeft.

tonnie64

ja Buster ik ook, ik ga daar maar achter aan, bij de belasting en cjib , ze weten niet waar ze moeten beginnen, neef is bang dat hij zijn ontslag krijgt als hij door pusht bij zijn baas, dus ik ga daar, maar eens bovenop zitten

Buster

Ontslag bij loonbeslag is niet toegestaan. (maar dat terzijde) ik snap de angst van je neef wel.

Overigens heeft de BD geen vonnis nodig om loonbeslag te leggen. 

nooitmeer

Quote from: Buster on Jul 23, 2014, 09:27 PM
Ontslag bij loonbeslag is niet toegestaan. (maar dat terzijde) ik snap de angst van je neef wel.

Overigens heeft de BD geen vonnis nodig om loonbeslag te leggen. 

Maar het regent wel blauwe brieven. Dus dit zou toch moeten opvallen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

chapter

zou idd beginben bij belasting 33000 met rdntes loopt best hard op maar dan ontvang je brieven verrekening.

gewoon

Tonnie goed dat je dit gaat uitzoeken voor je neef, ben ook verbijsterd hoe dit mogelijk is.

Ook dat dit al 7jaar is en wat is dit, voor een rare werkgever die onduidelijk doet en je neef dit al die jaren pikt niet te weten waarvoor dit is.

nooitmeer

En de belastingdienst heeft er nog wel eens de vervelende eigenschap het beslag niet op te heffen. Met als gevolg dat je gewoon een spaarpotje aan het maken bent bij de BD.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

tonnie64

even een update, ik heb zelf naar de belasting dienst gebeld, er staat nog 647 euro open, 613, 47 aan inkomstenbelasting en 43 euro aan motorrijtuigenbelasting , dat beslag gaat er over 2 maanden af, maar waarschijnlijk gaat hij dat meteen betalen volgende week, dan laat ik het meteen opheffen en ook even naar cjib gebeld, krijg ik volgende week een overzicht van, maar lieten doorschemeren dat het te overzien was, dus das al goed nieuws, nu nog even er achteraan bij de een andere schuld eiser, kijken wat daar mee te regelen valt, ik hou jullie op de hoogte, thanksssss voor het meedenken,

Soms zijn ze bij de belasting dienst erg meewerkend,  :o :o :o :o :o :o :o ;D