Vakantiegeld ellende.

Started by Quatorze, Jul 14, 2014, 06:27 PM

Previous topic - Next topic

Quatorze

Hallo allemaal,

Ik zit weer met een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Achtergrond info:
Ruim 2 jaar geleden ben ik het minnelijk traject in gegaan en vrijwillig onder bewindvoering.
Door fouten vanuit de gemeente heeft mijn proces vertraging opgelopen in die mate, dat het dossier uit handen is gegeven aan Krediet bank NL.
Dit kwam mij pas voorjaar 2014 ter oren.
Inmiddels is er een brief uit gegaan naar de schuldeisers met een voorstel. Voor de 2e keer dus.
Dit houd in dat ik ruim 5 jaar onderweg zal zijn ipv de beloofde 3 jaar. Maar bon, ik heb me er overheen gezet zo goed als ik kon.

Juni dit jaar vroeg ik mijn bewindvoerder hoe het zat met mijn vakantiegeld aangezien daar vorig jaar beslag op gelegd was(?).
Dat was dit jaar niet het geval maar ik heb er niks meer over gehoord.
En dus afgelopen week nog maar eens een mail er aan gewaagd en ik krijg nu te horen dat een schuldeiser er mee vandoor is.

Mijn vraag: Kan dit zomaar?

sacredfour

Ja dat kan als deze schuldeiser een executoriale titel heeft, er geen andere schuldeisers meer zijn, er geen afspraken zijn gemaakt en zij binnen de beslagvrije voet blijven.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Quatorze, zit je op dit moment in een minnelijk traject of ligt er alleen een voorstel? Als er een akkoord is kan dit niet. Zolang er nog geen akkoord is gelden de regels zoals Sacredfour ze hierboven heeft beschreven.

Quatorze

Er ligt alleen een voorstel.. althans, de schuldeisers zouden aangeschreven zijn. En ik heb een brief gelezen over dat alles overgedragen zou worden. Moest de bewindvoerder zijn handtekening onder zetten.