onduidelijk Engels sprekende dame aan de tel, NIET NAMENS microsoft

Started by gewoon, Jul 10, 2014, 11:20 AM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi ben hier al een paar keer door gebeld dat er iets mis zou zijn met mijn IP adres en zij de enige zijn die dit wel kunnen oplossen, daar trap ik niet in natuurlijk.

De Engels sprekende dame houd vol al koop je een nieuwe PC het probleem blijft, al koop je 10 nieuwe PC is leuk,  maar lees op internet dat kinderen hier wel op in gaan, en een virus programma word aangesmeerd.

En of gegevens geven dat er in gebroken word op de PC 

Hier komen al ruim 2 jaar klachten over binnen bij de politie.

admin

Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Chrissie

Heb ik ook al eens mee te maken gehad Gewoon.
Tevens heb ik ook al eens een paar keer een man aan de telefoon gehad die ook onduidelijk Engels sprak.
Dank dat je even waarschuwt, zal mijn kinderen er weer op voorbereiden dat ze dan gewoon de telefoonverbinding moeten verbreken!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Jawel het is een 1200 nummer

0612001200 06 2255 laat de laatste vier cijfers weg, wil voor zijn dat iemand dit nummer belt.

admin

Dit nummer kan van een gestolen telefoon of een prepaid telefoon zijn.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Chrissie

Heb vanmorgen een melding gemaakt bij de politie in onze woonplaats, ben nu al drie dagen gebeld door deze man en vrouw heb de nummers van hun doorgegeven . Kreeg het advies om niet met ze in discussie te gaan of gewoon direct de verbinding te verbreken, dit laatste  de verbinding verbreken deed ik al als ik alleen al hun  stemmen hoorde.
Het is de bedoeling van deze mensen dat ze via de computer aan jou gegevens komen zodat ze aan je geld kunnen komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Ik heb ook al ontelbare keren zulke telefoontjes gehad.
Opgehangen, gedreigd politie te bellen, gezegd dat het criminelen zijn etc. Maar ze blijven bellen.
Bij mij was het steeds een nummer van maar 3 of 4 cijfers met iig een 1 en een 5 erin... Nummer lijkt steeds te veranderen.
Politie over gebeld en die zeiden doodleuk: we kunnen hier niets mee....

sacredfour

Gebeurt dit weer, zeg dan “heeft u een moment?” verbreek dan niet de verbinding en ga dan lekker een kopje thee of koffie zetten. Zij ze na 5 minuten nog aan de telefoon, zeg dan “Sorry ik heb nu even geen tijd”en leg dan de telefoon neer.
Dit is trouwens een goede tactiek voor alle irritante bellers! ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Lizayra

Leg een fluitje bij de telefoon en blaas kei hard in de telefoon. Verachtelijke types zijn het!

Mijn moeder wordt al maanden geterroriseerd door zo'n buitenlands (nep microsoft) nummer. KPN zegt niets te kunnen doen, buitenlandse nummers kunnen schijnbaar niet geblokkeerd worden. Landennummers wijzen naar Syrie, Rusland enz

jan

Ik hang gelijk de telefoon erop en ik reageer nergens op.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Is weer een mooi draadje,  goed dat er niemand in trapt hier op het forum,  het kan namelijk hard gaan met geld als zij eenmaal binnen zijn,  kunnen zelfs dreigen de PC voorgoed uit te zetten als je geen programma koopt en dat kunnen zij dan ook nog.

Dat sommige blijven bellen,  heeft met herhaling te maken,  net zo als reclame werkt.

Als je al voor de zoveelste keer gebeld word,  dat zij een zogenaamd probleem zien op je PC,  die je zelf niet kunt bespeuren,  kun je gaan twijfelen of er dan toch echt iets fout is.

Daar gokken zij op,  hoeft er maar een op de zoveel in te trappen, die niet eens bezorgt z,n draadje maakt naar bekende,  of zij dit ook eens meegemaakt hebben maar nu,  willen weten wat er................... ( zogenaamd )... loos is.

Knibbel

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar de idee van Sacredfour vind ik wel erg goed!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron