Eelt op de ziel

Started by TMOTBQ, Jul 08, 2014, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

TMOTBQ

ik merk dat ik mentaal sterker wordt, de zogenaamde eelt op de ziel..

Afgelopen vrijdag vond ik weer een ambtelijk stuk in mijn brievenbus.
Het was al een tijdje rustig, wat brievenbus betreft, aangezien de GKB de hoogte van de schulden aan het opvragen is.
Dit gegeven geeft mij al zoveel rust. Heerlijk...
De telefoontjes richting de incassobureaus en (gerechtelijke) deurwaarders was ik inmiddels beu. Of, om mij wat ongenuanceerder uit te drukken: Ik was het schijtziek!
In het begin ervoer ik deze telefoontjes als boetedoening. Ik verdiende deze behandeling. Ik had verzuimd te betalen, ik had verzuimd om contact op te nemen. Logisch dat je deze behandeling krijgt. Meestal kortaf, respectloos, koud en jou niet meer voor handelingsbekwaam aan zien.

Toen kwam de periode dat ik boos werd. Ik was de deze behandeling schijtziek. Ik ging in discussie met hen. Over waarden en normen en meer van dit soort moraalridderig taalgebruik. Ik was boos op mezelf geworden alleen uitte ik mij boosheid naar de medewerkers van de eerder genoemde instanties.
Ik leefde in continue spanning en ik ben letterlijk steeds hartelozer te worden. Maar één ding wist ik zeker: Ik was absoluut niet harteloos.
Ik was een lange tijd niet zeker over mijzelf, ik nam mij zelf structureel in twijfel. Diep van binnen wist ik wat ik moest gaan doen. Alleen mijn hoofd was het daar niet mee eens. Ik moest heel wat overtuigingen in mijn hoofd laten gaan om te doen wat ik moest doen.
Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan...

Afgelopen vrijdag ontving ik dus dat ambtelijk stuk. Tegen alle gewoontes in (direct stress, weg leggen en er dan vervolgens tegen aan hikken om deze te openen)
Afgelopen vrijdag was anders.
Ik opende de brievenbus en zag de brief. Ik heb het stapeltje post naast mij op de passagiersstoel gelegd en ben vervolgens doorgereden naar huis (ik woon in een vakantiepark dus mijn brievenbus staat bij de ingang van het park. Ik wil niet de indruk wekken dat ik in één of 't ander landhuis woon. Niet dat het een erg logische gedachte zal zijn want anders zou ik niet in zo'n traject hoeven zitten.. :) )

Eenmaal thuis, bakje koffie gezet. Post geopend. De deurwaarder was aan de deur geweest om de openstaande vordering te eisen. Mocht ik niet reageren of betalen binnen twee dagen dan zouden ze beslag laten leggen op mijn inboedel.
Ik heb de GKB gebeld. Toevallig had mijn contactpersoon spreekuur. Zij wist mij te vertellen dat dit een zgn hardnekkige schuldeiser is. Daar was ik inmiddels ook achter. Maar zij had hen op 11 juni jl aangeschreven om de hoogte van de schuld op te geven. Hier hadden zij nog geen reactie op gegeven.
Met deze informatie heb ik de deurwaarder gebeld.
Ik heb de status van mijn traject bij de GKB verteld en gevraagd hoe zijn beslag op mijn inboedel er uit zou zien. Ik woon in een vakantiewoning die volledig gemeubileerd is. Ik zelf heb geen spullen van waarde meer, of niet veel in ieder geval.
Zij vertelde mij dat zij in deze gevallen dan niets deden maar heeft dit niet toegezegd. Hoe raar ook..dus dat traject gaat wel door. In afwachting dus...

Stukje bij beetje kom ik weer terug. Mijn leven is weer mijn leven. Ik grijp hem weer. Mijn energie begint weer te stromen.
Deze fases heb ik kennelijk nodig gehad, nodig gehad om te voelen wat ik nu ervaar.

Fijn dat dit forum er is.
Ik heb er kracht uitgehaald, ik heb er verdriet uitgehaald, ik heb er frustratie uitgehaald, boosheid maar het allerbelangrijkste is steun. Het begrip werkt enorm verzachtend..
Vandaar even mijn verhaaltje..

TMOTBQ = The March of the Black Queen by Queen
"Remember to deliver with the speed of light a little bit of love and joy"

lonkes1984

Mooi om te horen!!
Succes met de verloop van je traject, hopelijk is t snel rond, dan krijg je nog meer rust is mijn ervaring!
Don't look back.... You're not going that way!

TMOTBQ

Don't look back.... You're not going that way! Klopt Lonkes1984 :)

TMOTBQ

Overigens vind ik niet dat je op die manier behandeld wordt de juiste is..
Toentertijd dacht ik dit ook over mezelf. Maar dat is niet waar. Respect wordt kennelijk een steeds lastiger begrip in deze samenleving. Ook ik heb me begeven in het respectloos zijn jegens iemand anders. Achteraf voel ik mij daar verre van lekker bij. Was een goede les. :)

burningspirit

Beste TMOTBQ
het raakt me wel diep, jouw manier van schrijven
je geeft op een aparte manier weer, hoe je je voelt en hoe er tegen jouw principes en overtuigingen wordt aangeschopt, nu je een schuldenaar bent geworden, net als ik
ik herken het ook
en het is werkelijk heel bemoedigend om te lezen, dat je intussen de post open maakt en vervolgens in de telefoon durft te klimmen
door dit te lezen krijg ik ook weer wat meer moed en vertrouwen
ik herken je boosheid en het tegen de haren van mensen (hulpverleners) instrijken
ik herken de beoordeling over hoeveel een mens waard is in deze maatschappij
dat je als schuldenaar wordt behandeld als oud vuil soms, wil nog helemaal niet zeggen dat je dat ook werkelijk bent
integendeel juist
dank je wel voor het delen van deze gedachten
sterkte en kracht gewenst
greetz, me,
burningspirit
(=be a glow and burning spirit = wees vurig van geest.... m.a.w., vrij vertaald; verslap niet en blijf jezelf trouw)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

TMOTBQ

@burning spirit;
Thanks! Fijn om te lezen. :)

Chrissie

Je bent heel goed bezig!!!!
Steekt niet langer je hoofd in het zand, maar gaat de strijd aan en vecht je weg weer omhoog ;)
straks gaat voor jou die mooie heldere zon ook weer schijnen, je komt er wel!!!

Ga zo door!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

TMOTBQ

Thnx, Chrissie! Dat klopt als een bus en ik ga zeker zo door... :)

lonkes1984

Quote from: TMOTBQ on Jul 08, 2014, 11:43 PM
Overigens vind ik niet dat je op die manier behandeld wordt de juiste is..
Toentertijd dacht ik dit ook over mezelf. Maar dat is niet waar. Respect wordt kennelijk een steeds lastiger begrip in deze samenleving. Ook ik heb me begeven in het respectloos zijn jegens iemand anders. Achteraf voel ik mij daar verre van lekker bij. Was een goede les. :)

Zo hebben we allemaal onze lessen (gehad)! Je bent op de goede weg, Ga zo door!
Don't look back.... You're not going that way!