Wat als een schuldeiser niet reageert?

Started by TMOTBQ, Jul 08, 2014, 10:38 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Inderdaad Lonkes, door de toestemming valt hij onder het akkoord. En daarmee ben je dus beschermd.

Waar het trouwens mee samenhangt (maar dan de andere kant op) is iets waar veel moeders na de scheiding mee de mist in gaan. Het stel spreekt dan af in een convenant dat er geen alimentatie wordt betaalt aan haar en in ruil neemt hij de schulden op zich.
Dat kan trouwens alleen als de moeder niet in de bijstand zit, anders wordt de alimentatie verplicht. Maar dat terzijde.

Als hij dan besluit een traject te gaan volgen kan de bank gewoon bij haar aankloppen. Het convenant is namelijk geen afspraak die je met de bank hebt gemaakt.
In zo'n geval kan zij ervoor kiezen om zelf ook een traject aan te vragen, of zoals in de rechtszaak, de kosten te verhalen na het traject.

Wat een gedoe hé? 

lonkes1984

Ja echt, dat moet je maar weten allemaal...

Ik wist inderdaad wel dat een convenant voor de schuldeisers niet uitmaakt. Hoofdelijk aansprakelijk is hoofdelijk aansprakelijk.

Ik ben nu wel heel blij dat hij de lening afbetaald heeft, en akkoord getekend heeft. Als hij had gewacht tot na het traject had hij regres waarschijnlijk met succes kunnen toepassen, als ik die uitspraak lees.
Don't look back.... You're not going that way!