ik kan nergens terecht

Started by Fox75, Jul 07, 2014, 04:45 PM

Previous topic - Next topic

Fox75

Bbz krediet staat niet bij bkr geregistreerd.
Maar schuldhulpverlening/kredietbank werken wel met bkr.

Doorstart van mijn bedrijf is geen optie, dat is door gemeente en IMK definitief kapotgemaakt.
Als ik weer ondernemer wil worden zal ik geheel opnieuw moeten starten in totaal andere branche.

Aflossingsvoorstel voor bbz is niet mogelijk, zijn vaste regels over aflossing. Bij wwb is het inhouding tot aan beslagvrije voet en als je werkt mag je iets van 10% boven de beslagvrije voet houden.

Afkoop is wel mogelijk maar  dan moet iedereen dus meewerken.

Rechtszaken gaan wel degelijk over geld.
O.a. 15.000 euro aanvullende bijstand welke ik door leugens gemeente niet heb ontvangen.
Om schadevergoeding voor definitieve ondergang van bedrijf door leugens gemeente en IMK. Hoogte hiervan is zeer lastig te bepalen.
Schadevergoeding omdat ik kantoormeubilair en resterende voorraad gedwongen voor slecht 10% van de waarde heb moeten verkopen. En zo nog aantal zaken.

Nu opnieuw als ondernemer starten kan niet. Mag vanuit de WWB helemaal niks ondernemen.
Lopen al te zeuren dat ik nog met noodzakelijke afhandeling bezig ben en dat er nog een voicemail met zakelijk bericht op mijn mobiel stond en dat zakelijke nummers niet opgeheven zijn ( nog lopende contracten)

Nieuwe woning in andere gemeente...... Heel graag maar onhaalbaar helaas. Enige wat we zouden kunnen krijgen is vrije verhuur en dat begint bij 700 euro en kunnen we niet betalen.

Fox75

Overigens.... Ik kan wel herstarten met bedrijf, maar dan heb ik pand van vele duizenden euro's per maand nodig en ruim een miljoen euro om startvoorraad te kopen.

gewoon

Jeetje probeer je uit de rol van slachtoffer te trekken, je laatste bericht, tja is een in kopper, van,  voor een miljoen ga ik wat doen.

En is beter gewoon weg te halen

Als ik dat door reken is dat de ( blijkbaar verplichte) ijzeren voorraad maal omzet snelheid en nog wat sommen dat netto E 8.000,-- per dag is.

Is na twee dagen al je geschil met de gemeente

En is beter gewoon weg te halen.

Je begint niet helemaal over nieuw in een andere branche,   maar neemt een bak kennis mee die een voorsprong is.

De grap is dat je niet in verweer moet schieten,  maar zoekt naar opties die je verder brengen.

Dat die bbz lening dus niet genoteerd staat bij BKR is een enorme opsteker die je kunt gebruiken.

Fox75

Ik had een unieke 1 op een miljoen situatie gecreëerd, maar dat is niet zo uit te leggen.

Dat voordeel ben ik kwijt en kan ik enkel vervangen door extreem veel geld. Omdat ik zeer veel producten op voorraad zou moeten nemen om vergelijkbaar te kunnen zijn met oude situatie.
Ter verduidelijking: zoveel voorraad had ik dus niet, maar had wel binnen 10 minuten tot mijn beschikking. Dat voordeel ben ik kwijt.

Maar zelfs met miljoen is waarschijnlijk niet meer haalbaar doordat mijn naam zwaar beschadigd is door hele situatie en ik in een vrij kleine markt zat waar iedereen elkaar kent en iedereen dus ondertussen mijn situatie kent.

Verder dit enkel ter illustratie. Opnieuw beginnen is zo en zo geen optie tot schulden opgelost zijn, rechtszaken gewonnen zijn en mijn gezondheid verbeterd is.

Maar is me duidelijk dat als mijn voorstel welke ik genoodzaakt ben om zelf te doen mislukt ( dat ik het zelf doe maakt kans van slagen nog maar 10%) ik gewoon zal moeten afwachten komende jaren tot einde rechtszaken en dan alsnog wsnp zal moeten aanvragen en dat mijn leven praktisch over is.

Misschien is mijn eigen faillissement aanvragen nog iets, gaat in elkgeval sneller en dan hopen dat schuldeisers afschrijven na opheffen faillissement bij gebrek aan baten

burningspirit

Beste Fox,
Wat dacht je ervan om onder de gegeven omstandigheden gewoon zelf iets van je leven te gaan maken? en ophouden met jezelf vertellen dat je leven over is? want dat is het namelijk niet..... greetzzzz
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ha fox

Kan je uitleg niet helemaal volgen dus laat ik het daarbij

Zet je toch nog even aan het denken dat is dat die bbz lening dat daar wel degelijk mogelijkheden zijn voor een regeling.

Uit mijn hoofd dacht ik dat er in de voorwaarde zal staan dat als je de onderneming buiten jouw schuld om moet stoppen wat je schrijft, er een rente stop gegeven kan worden en de aflossing,s mogelijkheden worden berekend op je nieuw aan geleverde stukken van je inkomen en de restschuld na 5 jaar kwijtgescholden word.

Is bijna zo goed als WSNP en gaat gelijk van start, duik daar even in dit hoeft geen rechtszaak te worden over jaren dat je misleid bent door de gemeente dat je dit niet wist.

Fox75

Quote from: burningspirit on Jul 12, 2014, 11:22 AM
Beste Fox,
Wat dacht je ervan om onder de gegeven omstandigheden gewoon zelf iets van je leven te gaan maken? en ophouden met jezelf vertellen dat je leven over is? want dat is het namelijk niet..... greetzzzz
we wonen al 10 jaar in een flatje waar we met zeer veel tegenzin wonen. in de winter tocht en koud en in de zomer ver boven de 40 graden in huis. Niet geschikt voor kinderen in een kinder onvriendelijke buurt.
Nooit iets kunnen doen wat je wil.
Zelf medicijnen niet meer slikken omdat je die niet meer kan betalen.
En dan het vooruitzicht dat je daar nog wel 10 tot 15 jaar moet wonen en daarna eigenlijk direct naar bejaardenhuis /aanleun woning moet omdat je anders dood bent voordat je daarvoor weer in aanmerking komt....

Elke poging die ik doe om problemen op te lossen loopt uit op nieuwe rechtszaak of andere procedure omdat je voorgelogen wordt en simpelweg niet krijgt waar je recht op hebt....

Fox75

Quote from: gewoon on Jul 12, 2014, 11:23 AM
Ha fox

Zet je toch nog even aan het denken dat is dat die bbz lening dat daar wel degelijk mogelijkheden zijn voor een regeling.

Uit mijn hoofd dacht ik dat er in de voorwaarde zal staan dat als je de onderneming buiten jouw schuld om moet stoppen wat je schrijft, er een rente stop gegeven kan worden en de aflossing,s mogelijkheden worden berekend op je nieuw aan geleverde stukken van je inkomen en de restschuld na 5 jaar kwijtgescholden word.

Is bijna zo goed als WSNP en gaat gelijk van start, duik daar even in dit hoeft geen rechtszaak te worden over jaren dat je misleid bent door de gemeente dat je dit niet wist.
Lening is door gemeente opgezegd en rentevrij gemaakt.
Nu ligt er beslag op deel van bijstand (68 euro per maand), zou ik gaan werken moet ik grootste deel van loon boven de bijstandsgrens inleveren bij gemeente.
En dat inderdaad gedurende 5 jaar waarna als ej dat heel netjes betaald de rest kwijtgescholden kan worden (gemeente zal me daarmee wel weer proberen een oor aan te naaien en niet kwijt te willen schelden daarna).
Maar goed, dan kan ik dus nog steeds die andere schulden niet betalen omdat al mijn geld dus naar de gemeente moet en blijft dat dus nog steeds doorlopen.

en dan dus nog de stres van al die rechstzaken tegen 2 gemeentes, IMK, kinderdagverblijf en artikel 12 procedure tegen OM.
En dan nog komende zaak vanwege afwijzing schuldhulp en nog 3 dreigende procedures.
Continue mee bezig omdat er aan 1 stuk door gelogen wordt.

gewoon

Goed dat je dat geregeld hebt met die lening van bbz dat scheelt weer enorm en verwacht dat je voorstel tot finale kwijting op niks uit lopen zal omdat dit al een geweldig aanbod is en het je slechts E 68,-- per maand kost, en ook geen reden om negatief over te zijn dat zij misschien de laatste E 3.320,--  over 5 jaar toch willen hebben dat is een probleem zoeken.

Als je de oorspronkelijke achterstand zorgverzekering hebt voldaan dan zal van CJIB een regeling komen van ook iets van E 80,-- per maand voor die achterstand van E 3.500,--

Dan nog een keer die verhuurder heb al gezegd dat je even rond de tafel moet gaan zitten en de huur opzegt en dat het een niet passend eis is, dat iedereen die 4,5 % moet slikken en er met hem uit wil komen hij weet immers dat er weinig geld is, en een eigen failliet  is erg duur niet doen dus mag hij overwegen maar levert geen verwacht voordeel op je hebt nog die lening achter de hand waarmee je een voorstel kunt doen.

Als dit nu lukt heb je al 70,500,-- van het probleem geregeld, (je ouders zullen niet je nek omdraaien)en blijft er E 4.500 aan overige kleine rekeningen.

Zit dan anders in elkaar denk ik, al die recht zaken zie ik helemaal niets in, en geeft alleen maar negatieve energie die mij vast houden vooruit te kijken, en zou ik onmiddellijk mee kappen.

Stap ik overheen met de gedachte volgende keer laat ik mij niet beet nemen, zoek die laatste E 4.500,-- bij elkaar bv. een credit bij een gewone bank of toch weer familie of ook gespreide betalingen en ga verder.

Je vrouw aan kijken en zeggen: het gaat niet altijd vanzelf, maar binnen twee jaar zijn we hier weg,  heeft zij ook wel verdient en niks negatieve doem gedachte meer, dat dit je 15 jaar op de bank houd of plan B

Fox75

Quote from: gewoon on Jul 12, 2014, 05:32 PM
Goed dat je dat geregeld hebt met die lening van bbz dat scheelt weer enorm en verwacht dat je voorstel tot finale kwijting op niks uit lopen zal omdat dit al een geweldig aanbod is en het je slechts E 68,-- per maand kost,
voor gemeente lijkt voorstel in eerste instantie niks. Maar als afkoop finale kwijting niet doorgaat zal ik elke schuldeiser verzoeken om alsnog beslag te leggen op mijn WWB uitkering.
Dan moet de gemeente ineens die 68 euro delen met nog een hele lijst andere schuldeisers en blijft er daarvan veel minder over.

Maar nog groter is de kans dat als niet doorgaat ik mijn wwb uitkering gewoon helemaal opzeg en de gemeente dus helemaal niks meer krijgt.
Zal dan ook zelf niks aflossen en dan moeten ze wachten tot ik in schuldhulpverlening kan over 3 jaar en dan 3 jaar later krijgen ze helemaal niks.

en ook geen reden om negatief over te zijn dat zij misschien de laatste E 3.320,--  over 5 jaar toch willen hebben dat is een probleem zoeken.
Dat is bij deze gemeente absoluut geen vreemde gedachten.
en bedrag is iets hoger namelijk 16.920 euro
Als je de oorspronkelijke achterstand zorgverzekering hebt voldaan dan zal van CJIB een regeling komen van ook iets van E 80,-- per maand voor die achterstand van E 3.500,--
waarvan zou ik de achterstand van 750 euro bij zorgverzekeraar moeten aflossen? of waarvan zou ik die betalingsregeling van 80,00 per maand moeten betalen? hebben nu al amper genoeg geld om van te eten, laat staan voor aflossing van schulden. Betaal nu al ruim 7 maanden geen premie meer en daarvoor ook al eens ruim een jaar lang geen premie betaald omdat daarvoor geen geld is.
Dan nog een keer die verhuurder heb al gezegd dat je even rond de tafel moet gaan zitten en de huur opzegt en dat het een niet passend eis is, dat iedereen die 4,5 % moet slikken en er met hem uit wil komen hij weet immers dat er weinig geld is, en een eigen failliet  is erg duur niet doen dus mag hij overwegen maar levert geen verwacht voordeel op je hebt nog die lening achter de hand waarmee je een voorstel kunt doen.
verhuurder is geen probleem. zodra gemeente en overige schuldeisers instemmen met afkoop finale kwijting ontbind hij huurcontract.
Huurcontract kan ik wettelijk gezien niet zelf opzeggen, daar bied zowel het huurcontract als de wet geen optie voor.
Maar overigens vind ik het ook wel prima dat die schuld oploopt aangezien hij geen moeite zal doen om dat te incasseren maar zijn vordering wel steeds hoger wordt en hoe langer andere schuldeisers wachten hoe minder ze uiteindelijk zullen krijgen.
Dus voor andere schuldeisers belangrijke motivatie  om nu in te stemmen met afkoop finale kwijting.
Als dit nu lukt heb je al 70,500,-- van het probleem geregeld, (je ouders zullen niet je nek omdraaien)en blijft er E 4.500 aan overige kleine rekeningen.

Zit dan anders in elkaar denk ik, al die recht zaken zie ik helemaal niets in, en geeft alleen maar negatieve energie die mij vast houden vooruit te kijken, en zou ik onmiddellijk mee kappen.

geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt om rechtszaken te stoppent, ben moedwillig kapotgemaakt met leugens door de gemeente(s). Heb onterecht 15 tot 25 duizend euro aan aanvullingen niet gekregen, duizenden euro's kwijtgeraakt doordat ik inboedel bedrijf en voorraad veel te goedkoop heb moeten verkopen en vordering voor definitieve ondergang bedrijf kan in de tienduizenden tot honderd duizenden euro's gaan lopen.
Echt niet dat ik gemeente daarmee laat wegkomen, al moet ik tot mijn dood procederen.
Stap ik overheen met de gedachte volgende keer laat ik mij niet beet nemen, zoek die laatste E 4.500,-- bij elkaar bv. een credit bij een gewone bank of toch weer familie of ook gespreide betalingen en ga verder.
Die rekensom klopt niet, maar zo en zo is 2.000 a 2.500 euro het absolute maximum waar ik aan kan komen.
De bank..... yeh sure, die wilde me al geen geld lenen voor 30 dagen toen ik om 10.000 euro kwam om een order van 65.000 euro binnen te halen (daarvoor kon ik een getekend contract laten zien. heb uiteindelijk dat getekende contact ook moeten annuleren omdat ik niet kon financieren en zag de order naar een concurrent gaan.
Mijn ouders ga ik ook echt geen geld meer vragen aangezien daar al 30K openstaat. verder geen vrienden of familie die dat kunnen missen.
Gespreide betaling? wederom..... we leven in armoede en heb niet eens voldoende geld om normaal eten te kopen.
Je vrouw aan kijken en zeggen: het gaat niet altijd vanzelf, maar binnen twee jaar zijn we hier weg,  heeft zij ook wel verdient en niks negatieve doem gedachte meer, dat dit je 15 jaar op de bank houd of plan B

binnen 2 jaar weg.... dat is hooguit haalbaar als afkoop finale kwijting doorgaat, ik een zeer goede baan kan vinden en een huis kan kopen.
Anders zitten we hier nog heel lang vast in dit godvergeten hol.

tuthola

Beste fox,

Ik begrijp dat je in een rot situatie zit maar vind wel dat je ook naar je eigen aandeel in dit geheel moet gaan zien en met alle respect je legt de schuld van je problemen bij een ander neer door te zeggen dat ze je beliegen en bedriegen.
Ik denk ook niet dat wij hier op het forum je kunnen helpen gewoonweg omdat jij je eigen koers wilt varen en niet open staat voor een andere oplossing, ook wij hebben moeite om alle eindjes aan elkaar te knopen en sommige hier zijn jaren bezig om hun schulden af te betalen waarvoor ik diep respect heb. Diezelfde mensen zijn ook jaren niet op vakantie geweest en hun plezier is een dagje uit op de fiets met een meegenomen tas met wat eten. Als ik even naar mezelf kijk is mijn situatie ook uitzichtloos qua geld,  ik kan in een depri gaan zitten maar er veranderd niets aan, niet klagen maar dragen is mijn motto.
Zolang jij niet uit de negatieve spiraal komt en het kan omdraaien naar iets positiefs ben ik bang dat niet alleen je schulden oplopen maar ook je gezondheid gaat hier ernstig onder lijden, neem van mij aan dat ik weet waar ik over praat.

M.vr.gr.

Xdewit

Als je een ondernemer bent geweest vermoed ik dat je nu in de bijstand zit. De combinatie van bijstand en slecht wonen is niet de beste: de regels die ingaan vanaf 2015 mag je niet meer verhuizen naar een andere gemeente (waar je vermoedelijk terecht zou komen ivm die lange wachttijden in jouw gemeente) als je er geen baan hebt.
Misschien is het handig om te bedenken wat de beste strategie gaat zijn. De schulden zullen toch afgelost moeten worden en vermoedelijk kan je geen doorstart maken met oude schulden?
Ik wens je sterkte en wijsheid!

Fox75

Ik kan na al die jaren ellende en al die tegenslagen waarbij bij elke poging om het op te lossen het enkel maar erger worden geen manier meer vinden om nog iets positief te zien. Heb er simpelweg geen kracht meer voor. Loop niet voor niks ook bij de dokter/GGD hiermee.

Xdewit

Zover is het bij mij dan niet gekomen. Maar ik weet helaas precies wat het is om je bedrijf kwijt te raken. Het is erg verdrietig.
Maar daarnaast denk ik ook dat dit maar tijdelijk is voor je: je vindt vast wel weer je drijfveer die je had als ondernemer zodra er beslissingen zijn gevallen. Soms zijn beslissingen niet leuk maar wel noodzakelijk :(

Fox75

Ik zit inderdaad in de bijstand.
Mijn partner (niet getrouwd) verdient ongeveer 800 per maand.
We krijgen dus 530 aanvullende bijstand per maand.
Daarvan worden zaken ingehouden: 68 euro aflossing bbz en 100 euro heffingskortingen minstverdienende partner en 25 euro vakantiegeld. En dan ook vakantiegeld van mijn partner wordt daarop ingehouden.
In totaal krijgen we dus 309 euro per maand uitbetaald.

Dan krijgen we nog 100 euro per maand van belastingdienst aan heffingskortingen maar die worden verrekend met openstaande bedragen bij belastingdienst.

In totaal moeten we dus rondkomen van 1.109 euro per maand met 4 personen.
Eerdaags als ik weer bij boete gebeuren voor wanbetalers zorgverzekering loopt zal dat ook nog ingehouden gaan worden op WWB en krijgen we dus nog maar 194 euro en moeten we rondkomen van 994 euro.

Hoe langer ik er over nadenk hoe duidelijker het is dat als afkoop finale kwijting niet doorgaat dat ik dan beter WWB kan opzeggen.

Dan hebben we  slechts 194 euro minder per maand maar ben ik wel af van al die verplichtingen van WWB waar ik amper aan kan voldoen.
Bespaar al 40 euro aan parkeer en benzine kosten per maand doordat ik niet steeds naar de stad hoef voor gesprekken daar. Ben af van gezeur over solliciteren (8 sollicitaties per week).
Baan kan ik toch niet aannemen doordat ik vaak thuis moet zijn voor kinderen en we eigen bijdrage voor buitenschoolse opvang niet kunnen betalen.

Overigens was ik door gemeente doorgestuurd naar workfast maar die zagen niet zitten om mij te bemiddelen omdat ze gezien alle lopende zaken geen mogelijkheid zagen om mij aan werk te helpen.

Denk dat ik dus beter gewoon WWB kan gaan opzeggen, scheelt in elkgeval al een deel stres