ik kan nergens terecht

Started by Fox75, Jul 07, 2014, 04:45 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Vossie, puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou je plan B verkiezen boven de WSNP?

chapter

hoi vossie
bewaar de rust.
een vtlb zelf gemaakt stelt niet heel veel voor aangezien een bwv bepaalt op welke correcties je recht heb zoals auto zorg etc
daarbij is het maar de vraag of er geen aflos capaciteit is
Nu niet maar in wsnp heb je als je er alleen ingaat een sollicitatieplicht van 36 uur en als je vriendin ook meedraait voor de schulden beide.
je uit schrijven is begrijpelijk maar lijkt mij geen goede stap voor jezelf niet zonder inkomen maar ook niet voor de rest van je gezin.
Zolang ze brieven sturen naar laatst bekende adres verjaard een vordering niet en bij sommige is verjaringstermijn erg lang
Hoeveel eisers gaat het? in principe hoe minder eisers hoe meer kans op finale kwijting al denk ik dat ze 4.5 procent niet accepteren maar dat is heel individueel
Bij mij accepteerde ze 40% niet bij ander 10% wel

gewoon

beste Vossie

Plan b is een grote ramp die uit eindelijk nergens toe leid, probleem is onder andere dat je schulden niet verjaren, er worden gewoon stuiting  brieven geschreven naar je laatste bekende adres.

Dat word erger met de tijd, en kun je na 10 jaar ellende  nog eens beginnen met plan a  verstoppen werkt niet zonde van die goede jaren.

Het lijkt je nog mogelijk zelf met een afkoop te komen nu van 4,5 % maar bereid je er op voor dat het toch de WSNP gaat worden dan kun je stellen van ja maar daar komt ook weinig geld uit, dat is wel zo maar je word jaren gevolgd op het verdienen van geld, bijvoorbeeld nieuw werk een erfenis b.v.

Dat is een soort deal 3 jaar op een houtje bijten maar dan ben je er wel van af,  of er een snelle oplossing voor je komt, word heel spannend of dat je lukt.

Chapter heeft inmiddels ook geschreven met gelijke gedachte

nooitmeer

Quote from: vossie on Jul 10, 2014, 07:18 PM
dat geld voor dat voorstel tegen finale kwijting kan ik van iemand lenen/krijgen.
Die schuld van mijn ouders laat ik als even kan gewoon hoe dan ook buiten beschouwing.

En heb absoluut niet de intentie om WSNP in te gaan.
Als afkoop finale kwijting niet mocht lukken dan blijft plan B over:

WWB uitkering opzeggen, bij gemeente uitschrijven, en schuldeisers verder negeren tot dat ze het opgeven of de verjaringstermijn  van vordering verlopen is en desnoods zwart wat extra bijverdienen.

Niet mijn voorkeur maar heb de afgelopen jaren zo ongeveer alles geprobeerd om schulden en andere problemen op te lossen maar ben enkel maar tegengewerkt en bedrogen en eens houd het op.

En geen AOW opbouwen. Uitschrijven is het zelfde als naar het buitenland vertrekken. Uitschrijven betekend ook dat je geen rijbewijs meer kan aanvragen of een ID bewijs. Je kan werkelijkwaar nergens meer aanspraak op maken.
En stel je zit in een huurhuis of koophuis, dan staat de gemeente zo voor je deur hoor. En dat is dan een niet zo vriendelijke opsporingsambtenaar.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

tuthola

Beste vossie, ik heb je verhaal nog is 2x goed gelezen en 1 gedachte komt bij mij op....pak je verlies en accepteer dat dit jou pad is.
Ik snap dat het emotioneel heel moeilijk is maar je kop in het zand steken en je uit te schrijven lost niks op behalve dat je dan misschien met je gezin op straat beland met alle gevolgen van dien. Het lijkt me niet dat je dit voor ogen hebt, dus alsnog plan B is eigenlijk geen goede optie.

Mocht het zo zijn dat je de finale kwijting er door krijgt blijf je altijd nog met een schuld aan ouders van 30.000 zitten en het bedrag van de finale kwijting.....dat is een hele lange weg eer je er financieel weer bovenop bent.

Ik wens je veel wijsheid toe de komende tijd en hoop dat je voor de rust in je gezin kiest.

m.vr.gr.

Fox75

WSNP is iets waardoor ik mijn leven helemaal niet meer kan verbeteren.
Dat kan je 3 jaar niks (zal mij wel weer 5 jaar aangesmeerd worden) en daarna kan je nog eens 5 jaar helemaal niks meer omdat je nog een negatieve BKR registratie hebt (heb nu een schone BKR).

En aangezien ik in een verschrikkelijk slechte huurwoning (flatje) woon welke niet geschikt is voor kinderen (en hebben er 2) in een verschrikkelijke woonwijk die steeds erger wordt en we hier pas (al veel te lang) 12 jaar wonen en aangezien je hier een 22 tot 28 jaar nodig hebt om een eengezinswoning in een goede buurt te krijgen is onze enige kans op ooit nog verhuizen een woning kopen.

Verder zitten ze me nu ook al op mijn nek dat ik moet solliciteren (8 sollicitaties per week minimaal) maar wat nu al niet te doen is doordat ik bij huisarts loop omdat ik overspannen en depressief ben. (doordat ik mijn bedrijf na leugens en andere onterechte zaken heb moeten stoppen, 5 rechtszaken/procedures heb lopen, hier nog eens 3 bij lijken te gaan komen, enz. enz. enz.)
Aan het werk krijgen ze me voorlopig toch niet.

Als schulden opgelost kunnen worden, wat rechtszaken afgesloten kunnen worden kan ik misschien weer eens wat aan mijn gezondheid werken en kan ik hopelijk weer als ondernemer starten (dat is mijn uiteindelijke doel).

Dus als schuldeisers meewerken zou ik met een maand of 6 tot 8 hopelijk een nieuw fatsoenlijk leven kunnen gaan opbouwen.

burningspirit

beste fox,
ik lees dit draadje mee en zit vandaag alleen maar met mijn hoofd te schudden
ik begrijp dat je bedrijf je op een, voor jouw gevoel, oneerlijke manier afhandig is gemaakt
geloof me, ik weet hoe dat voelt
maar jouw plan B en je pertinent weigeren op wsnp traject af te stevenen zal je weinig goeds brengen
lees even opnieuw heel secuur wat hierboven al allemaal staat, vooral de risico's die je loopt als je werkelijk je gaat uitschrijven bij de gemeente et cetera.....
dat je weer zelfstandig ondernemer wilt worden is alleen maar te prijzen
maar ik zou jou aanraden een heel goed plan te gaan maken hier voor
een goed en vooral realistisch plan, te beginnen bij je mentale toestand en acceptatie van je situatie
met twee voeten op de grond
blijf met je hoofd erbij, fox, alsjeblieft
ik begrijp, denk ik, heel goed hoe jij je voelt, maar probeer oplossingsgericht te denken
probeer de oplossingen zoveel mogelijk te ontdoen van risicogedrag
risico voor jouw leven en dat van je gezin
heel erg veel sterkte gewenst!

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Fox75

stel dat ik voor de WSNP zou gaan:

Over ongeveer 3 jaar kan ik bij schuldhulpverlening terecht.
Die hebben dan 6 maanden nodig voor tegen die tijd kansloos minnelijk traject.
Dan nog een maand voordat schuldhulpverlening daadwerkelijk toegekend wordt.
Dan 3 tot 5 jaar WSNP traject.
Dan nog 3 maanden voordat schone lei verstrekt wordt.
Dan nog 5 jaar voordat negatieve BKR registratie weer verdwenen is en ik weer kan gaan leven en kan verhuizen.

Met WSNP traject staat mijn leven dus nopg 13 jaar en 10 maanden stil met dat ik hier in deze waardeloze woning in deze steeds slechter wordende buurt moet blijven en mijn kinderen helemaal niks kan bieden.

Tegen die tijd gaan mijn kinderen zowat het huis uit en kan ik zowat bejaardenhuis in.

Dat is dus waarom WSNP traject voor mij absoluut onbespreekbaar is.

chapter

als je nu geen codering hebt krijg je die ook niet door wsnp

Wordt mijn naam geregistreerd bij BKR?

Indien u betalingsachterstanden heeft opgelopen bij financieringsmaatschappijen (bijvoorbeeld banken), staat u geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Indien u wilt weten of u bij BKR geregistreerd staat en zoja hoe, dan kunt u bij iedere willekeurige bank een formulier halen om deze informatie op te vragen. U dient wel een kleine vergoeding te betalen. U ontvangt een uitdraai van uw gegevens thuis. Vergeet u niet een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs mee te nemen. De toepassing van de Wsnp wordt niet bij het BKR geregistreerd.

Iedereen die ooit bij het BKR geregistreerd heeft gestaan als 'wanbetaler', heeft een code achter zijn naam staan die aangeeft dat er een achterstand in de betaling is geweest. Bij het voltooien van de schuld door afbetaling, een akkoord of bijvoorbeeld een schone lei na de Wsnp, wordt er een einddatum (zodra de toepassing van de schuldsaneringsregeling is beëindigd) vermeld bij de registratie van de schuld.

Vanaf deze einddatum blijft uw registratie nog 5 jaar staan. Aangesloten leden van BKR kunnen zich zo laten informeren over het betaalgedrag van de persoon waarmee ze te maken hebben. Vijf jaar na de einddatum verdwijnt deze registratie automatisch.

burningspirit

zucht fox
geen wsnp..... prima, het is jouw keuze
maar nu ben ik wel benieuwd hoe jouw plan B er dan realistich gezien uit ziet
even voor de goede orde: wij leven al meer dan 7 jaar onder minimum, zijn ons bedrijfje op een rot manier kwijt geraakt, hebben nog steeds geen schuldregeling en we hebben meer dan anderhalve ton schuld maar ..........onze kinderen lijden niet
ja, ze leren veel, zijn erg zelfstandig en in materiele zin hebben wij als ouders weinig tot niets te bieden
ons leven staat niet stil en drie van onze vijf kanjers zijn in de afgelopen jaren uitgevlogen
ook in onze situatie zijn we zelf verantwoordelijk voor onze keuzes
jij dus ook
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Fox75

Quote from: chapter on Jul 11, 2014, 04:47 PM
als je nu geen codering hebt krijg je die ook niet door wsnp

Wordt mijn naam geregistreerd bij BKR?

Indien u betalingsachterstanden heeft opgelopen bij financieringsmaatschappijen (bijvoorbeeld banken), staat u geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Indien u wilt weten of u bij BKR geregistreerd staat en zoja hoe, dan kunt u bij iedere willekeurige bank een formulier halen om deze informatie op te vragen. U dient wel een kleine vergoeding te betalen. U ontvangt een uitdraai van uw gegevens thuis. Vergeet u niet een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs mee te nemen. De toepassing van de Wsnp wordt niet bij het BKR geregistreerd.

Iedereen die ooit bij het BKR geregistreerd heeft gestaan als 'wanbetaler', heeft een code achter zijn naam staan die aangeeft dat er een achterstand in de betaling is geweest. Bij het voltooien van de schuld door afbetaling, een akkoord of bijvoorbeeld een schone lei na de Wsnp, wordt er een einddatum (zodra de toepassing van de schuldsaneringsregeling is beëindigd) vermeld bij de registratie van de schuld.

Vanaf deze einddatum blijft uw registratie nog 5 jaar staan. Aangesloten leden van BKR kunnen zich zo laten informeren over het betaalgedrag van de persoon waarmee ze te maken hebben. Vijf jaar na de einddatum verdwijnt deze registratie automatisch.
Ik heb daar meerdere keren naar ge?informeerd bij schuldhulpverlening en steeds kreeg ik het antwoord dat de gemeente verplicht is om dat soort dingen bij  BKR te registeren.
En gemeente is ook bij BKR aangesloten.

Fox75

Quote from: burningspirit on Jul 11, 2014, 05:19 PM
zucht fox
geen wsnp..... prima, het is jouw keuze
maar nu ben ik wel benieuwd hoe jouw plan B er dan realistich gezien uit ziet
even voor de goede orde: wij leven al meer dan 7 jaar onder minimum, zijn ons bedrijfje op een rot manier kwijt geraakt, hebben nog steeds geen schuldregeling en we hebben meer dan anderhalve ton schuld maar ..........onze kinderen lijden niet
ja, ze leren veel, zijn erg zelfstandig en in materiele zin hebben wij als ouders weinig tot niets te bieden
ons leven staat niet stil en drie van onze vijf kanjers zijn in de afgelopen jaren uitgevlogen
ook in onze situatie zijn we zelf verantwoordelijk voor onze keuzes
jij dus ook
Hoe dat eruit moet zien zou ik niet weten, nog niet verder in verdiept. Kan zijn dat ik ook gewoon uit huis moet gaan en zelfstandig moet gaan wonen zodat mijn vriendin en kinderen het beter kunnen krijgen.
Maar verder.... Geen idee. Hoop ook dat dat niet nodig zal zijn.

Overigens hebben wij van 2007 tot eind 2013 ook moeten leven van bedrag van ongeveer 60% van de bijstandsnorm. Mijn kinderen zijn nu 4 en 9 en hebben er wel degelijk onder te leiden kwa woonruimte/omgeving, kwa geld eten,kleding, spullen, uitstapjes/vakantie, enz. Enz. Kwa spanningen in huis en zo nog veel meer.

Als ik nog 13 tot 14 jaar dagelijks met deze ellende bezig moet zijn acht ik die jaren volledig nutteloos.

Dat ik zelf verantwoordelijk ben is duidelijk, maar wordt al jaren op elke mogelijke manier tegengewerkt door o.a. De gemeente.

chapter

misschien bij saneringskrediet dit stukje komt van officiële wsnp site af
gemeente heeft na aanvraag wsnp daar verder niets mee te maken
heb je geen mogelijkheid hoger bod te doen kans met 4.5 % lijkt mij vrij klein zeker als er meerdere eisers zijn.
beste is vaak om een derde de aanbieding te doen bv gemeente of degene die garant staat.
weet niet of je minnelijk kan aanbieden als rest niet meedoet maar paar wel.
Via gemeente kan dat niet het is of allemaal of niemand niet 5 wel 5 niet.
Bij 1 weigeraar heb je mogelijk nog kans met een dwangakkoord.
Moet je ouders terug betalen of is er mogelijkheid om in testament te zetten dat na overlijden het gekort wordt op je kindsdeel bv

Fox75

Nee vooralsnog geen optie om hoger bod te doen.
En ja zou beter zijn om gemeente dat bod te laten doen.
Sterker nog: eigenlijk is dat van aantal schuldeisers een voorwaarde.
Maar ja.... Gemeente heeft ons op basis van leugens die hulp geweigerd en doet er nu alles aan om bezwaar daartegen zo lang mogelijk te rekken.

Schuld bij ouders betaal ik al heel lang niet af. En dat zal uiteindelijk als nodig is ook wel verrekend worden met een eventuele erfenis ooit.

gewoon

Hoi fox

Ik heb een nog klein credit lopen bij de sociale dienst die niet bij de BKR bekent is, en ik vermoed dat die bbz lening van jou ook niet aangemeld is, heb je dit gecontroleerd met een uitdraai ?
Dan is de kans groot als je deze hebt kunnen afkopen of een zeer milde aflossing voorstel doet dat deze onaangemeld blijft.

Dit maakt een doorstart eerder bereikbaar bij aanvraag van een doorlopend credit, ook die lening van je ouders, is voor een bank niet op te vragen is 51.000,-- van je schulden.

Hoor je spreken over stil staan jaren lang en dat voelt ook zo voor een ondernemer maar plan B is ook stil staan, werk dus aan dingen die je wel kunt sturen, ja je gezondheid eerst en je goede humeur als tweede, laat ze de hik krijgen, met die rechtszaken bij de gemeente als er toch geen geldelijk verschil in zit,  maak je daar weinig tijd voor.

Maak een nieuwe start in een nieuwe woning en gemeente !! Draai een ondernemers plan in elkaar waar je geld mee verdient als water, en werk je de pest pokken een paar jaar.

Die E 51.000,-- daar kun je tien jaar over doen en wegdenken als vaste lasten een abonnement die je niet kunt opzeggen, ga met je verhuurder even rond de tafel zitten met een plan.

Dat is nu dus geen stil zitten, maar ik weet dat het goed mogelijk is ben de tel inmiddels kwijt hoe vaak ik met 0 euro opnieuw begonnen ben, maar met het vertrouwen dat de onderneming tussen mijn oren zit.

Ben vanmorgen nog gebeld door een collega  die bijna gratis een volledig ingericht pand heeft gevonden van 900 meter de eigenaar moest stoppen vanwege de crisis,  maar vond het  dood zonde alles te verkopen een zeer dure inventaris en dus met 0 euro en een pak koffie kan ik er beginnen.
Over huur word over 2 jaar nog eens een gesprek gevoerd als het een beetje loopt, ik stap er nu niet in omdat het mij al weer goed gaat, kan er altijd nog eens heen voor een gesprek.
( en daar balen zij van, dat ik het even afhoud nu )

Wat ik wil zeggen is dat voelen dat je stil komt te staan met plan A en B ook daar heb je invloed op, ook door te kijken naar plan C die nog in de hoed zit