Oproep

Started by lot123, Jul 07, 2014, 01:19 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

ik heb het nog niet gezien en twijfel of ik wel wil kijken
zo te horen van jullie wordt het vooroordeel over mensen met schulden weer flink nieuw leven in geblazen
lekker dan  >:( :o ::)
het zou verboden moeten worden.... maar dan echt
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

Wat ik dom van dit programma vind is dat ze niet het voor traject laten zien. Mensen die het werkelijkwaar op deze manier zover laten komen hebben echt hun hoofd in het zand gestoken (op 2 uitzonderingen in deze 2 afleveringen na).

Alsof de deurwaarder de heledag executie verkopen en huis uitzettingen doet. Eerst zal deze toch echt eerst een dagvaarding en daarna een exploot moeten overhandigen voordat ze deze handelingen mogen uitvoeren.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

Heb even gekeken via uitzending gemist.
En zat me af te vragen wat mensen zouden kunnen denken, als ze nooit met dit soort zaken in aanraking zijn geweest. Wat voor indruk maken dan deze deurwaarders en deze 'slachtoffers' dan?
Eerlijk gezegd denk ik dat de deurwaarders neergezet zijn als professionele, zakelijke types met een tikkeltje menselijkheid. Dat is dus de plastic buitenkant.... En de schuldenaren/beslagenen (of noem je dat anders?) lijken een stelletje sukkelige huilebalken, die de wereld voor jan doedel aanzien.
Erg extreem vind ik het. En ik zie vooralsnog niks positiefs.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

ik ben zo blij dat ik niet mee gedaan heb, het gaat er alleen maar om de deurwaarders bah.