kwijtschelding restschuld

Started by sacredfour, Jul 06, 2014, 10:07 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Henk Kroeze van Lindorff zegt: mensen worden mondiger.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

deze uitzending heb ik twee keer bekeken
het geeft me opnieuw dat dubbele gevoel

aan één kant vind ik het fantastisch wat sven hulleman (zijn mond staat nooit stil) doet en erg moedig van henk kroeze (zijn gezicht spreekt boekdelen) om daar toch weer te gaan zitten
het liefst zou ik ook zulke dingen doen: actie voeren tegen de financiële wereld in het algemeen en mijn eigen bank(en) in het bijzonder

aan de andere kant is er het besef dat ik die keuze niet heb, omdat ik als de dood ben dat ik, door dergelijke actie, al mijn kansen vergooi om ooit nog in een acceptabele en haalbare schuldregeling terecht te kunnen

intussen duurt het voor ons ook al weer vier jaar en nóg is er niks geregeld en zijn we nog altijd vogelvrij
deze uitzendingen maken me onrustig maar ik kan het tegelijkertijd tóch niet laten om er naar te kijken en nóg eens te kijken (en luisteren) omdat ik wil weten wat daar nu eigenlijk gezegd wordt
op het moment dat henk kroeze uiteen zet hoe de banken werken (ze lenen gespaard geld uit) heb ik al vóór dat sven hulleman het zegt (en, geloof me maar, die is supersnel met zijn mond) bedacht: dát is een leugen.....!!!
op zo'n moment moet ik dan, ondanks mezelf, lachen en voel me trots dat ik het zo goed begrijp allemaal
maar ja, daar koopt een mens niks voor in deze wereld ben ik bang
ik weet dus hoe het in elkaar zit, maar blijf zoeken en kijken en mezelf onrustig maken met de gedachte: wat als ik tóch....enzovoorts?

ik zou best willen weten hoe dat bij andere schuldenaren is
hoe lukt het jullie om jezelf op het 'rechte pad' te houden?
wat kan ik doen om mijn stress te bestrijden en te zorgen dat ik niet gék wordt van de keiharde schouder spieren, de hoofdpijn, de duizelingen, de slapeloze nachten?
hoe ban ik de gedachte uit dat ik zélf (net als sven en sacredfour) de wereld eens een poepie zal laten ruiken? hoe zorg ik ervoor met twee voeten op de grond te blijven en me door mijn gezonde boerenverstand laat leiden? in plaats van me te laten meetrekken en emotioneel geleide acties te gaan bedenken?

er zijn dagen dat ik me bewust voor alles afsluit, niet op dit forum lees en vooral niet naar tv kijk
dagen dat ik me bewust bezig houdt met het scheppen van orde en bijwerken van mijn administratie
die dagen zijn een tikkeltje rustiger
op dergelijke dagen voel ik me relatief zelfverzekerd en kan ik mijn situatie gemakkelijker accepteren

maar even later komt sven weer voorbij, of een deurwaarder of iemand op het forum met een verhaal waarvan ik spontaan in tranen uitbarst..... en dan is het weer gedaan met de rust in mijn hoofd

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

Ik heb deze uitzending ook gezien. En ik begon me behoorlijk te irriteren aan die opgefokte autoverkoper.

Het neemt niet weg dat, vooral banken en andere krediet verleners, eieren voor hun geld kiezen wanneer het gaat om de haalbaarheid van het af te lossen bedrag. Als er gewoon geen toekomst perspectief is waarom zou je dan nog zo'n duur dossier in je administratie houden? Het af laten kopen tegen een percentage is dan inderdaad goedkoper. Zoals al aangegeven is dit maatwerk en wordt dit intensief beoordeeld op individuele zaken en wordt dit geen "standaard" werkwijze. Let wel dat je dan het bedrag waarvoor je kan afkopen wel binnen 14 dagen ophoest. Dus een schuld van 200.000 kan afgekocht worden voor 10.000, dan moet je die 10.000 wel hebben.

Wat ik niet netjes vond van die Sven is dat hij de meneer van Lindorf, die wel het lef heeft om daar te zitten, meerdere malen voor leugenaar uitmaakt. Dit soort populair gedrag is in dit soort situaties niet wenselijk. Hij is er (te)persoonlijk bij betrokken om constructief te handelen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Chrissie

Burningspirit,

Weet je een beetje waar het op klinkt wat je hier schrijft?
Op wat ik wel eens gezegd heb en waar Peter altijd zo mooi op reageert
als ik stop met aflossen dan gaan we de verkeerde kant op, die afgrond in,
daarmee doe ik ons gezin te kort maar als ik doorga met dit gevecht dan komt het goed!

Ik heb het nu iets uitgebreide neergezet maar dit is zo'n prachtige zin die vol waarheid zit! die je direct weer bij de les trekt en de kracht geeft om weer verder te gaan want je weet gewoon dat het zo is!

Jij bent gewoon moe van die strijd, dit is heel begrijpelijk,  als ik niet goed in mijn vel zit dan kan ik dit soort berichten ook niet horen luister ze dan ook niet, sluit me er dus dan ook voor af.

Je bent zo goed bezig burningspirit blijf in je zelf geloven!!!

dikke knuffel
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Quoteik zou best willen weten hoe dat bij andere schuldenaren is
hoe lukt het jullie om jezelf op het 'rechte pad' te houden?
wat kan ik doen om mijn stress te bestrijden en te zorgen dat ik niet gék wordt van de keiharde schouder spieren, de hoofdpijn, de duizelingen, de slapeloze nachten?
hoe ban ik de gedachte uit dat ik zélf (net als sven en sacredfour) de wereld eens een poepie zal laten ruiken? hoe zorg ik ervoor met twee voeten op de grond te blijven en me door mijn gezonde boerenverstand laat leiden? in plaats van me te laten meetrekken en emotioneel geleide acties te gaan bedenken?

er zijn dagen dat ik me bewust voor alles afsluit, niet op dit forum lees en vooral niet naar tv kijk
dagen dat ik me bewust bezig houdt met het scheppen van orde en bijwerken van mijn administratie
die dagen zijn een tikkeltje rustiger
op dergelijke dagen voel ik me relatief zelfverzekerd en kan ik mijn situatie gemakkelijker accepteren

maar even later komt sven weer voorbij, of een deurwaarder of iemand op het forum met een verhaal waarvan ik spontaan in tranen uitbarst..... en dan is het weer gedaan met de rust in mijn hoofd

Burning Spirit,

Als je voor jezelf besloten hebt (puur praktisch) dat het voor jou op dit moment niet haalbaar is om de wereld een poepie te laten ruiken, vind daar dan de rust in. Het is heel normaal dat je daar van baalt, zeker op dagen dat je je heel sterkt voelt. En wees blij dat er mensen zijn zoals Sacredfour of Sven (moet bekennen het het fragment nog niet bekeken) die de strijd aangaan en resultaten behalen.

Om onrecht te bestrijden hoef je echt niet perse landelijk aan de slag te gaan. Dat kan ook in je eigen straat zijn, of binnen je eigen administratie. Als je je het leed van de maatschappij zo enorm aantrekt is het niet gek dat je schouders het op een gegeven moment begeven.
Hou het behapbaar, dat zou ik doen. ;)   

burningspirit

Dank je Chrissie, voor je knuffel, je krijgt ook een knuffel van mij
En weet je Buster, het is best lastig als je, zoals ik, de neiging hebt teveel verantwoordelijkheid voor teveel dingen te voelen. Dat is iets waar ik nu met mijn therapeute aan werk.
Enne de... dat leed van de wereld is natuurlijk ook een deel mijn eigen leed en het behapbaar houden zou wel moeten , voor mezelf, voor mijn gezin maar.... das nie makkeluk  8)
maar ik doe mn best, probeer het niet kleiner te maken maar in stukjes te hakken

Buster

Je weet in elk geval wat je valkuil is, dan kun je er ook iets mee. ;)

Nee, makkelijk is dat niet, zeker niet als het zo automatisch in je systeem opgeslagen zit.
Tijd voor een nieuw automatisch systeem. Oefening baart kunst.

sacredfour

Laat iedereen goed begrijpen, dat als je de verantwoordelijkheid hebt voor een gezin, je wel twee keer moet nadenken of je wel zulke acties moet ondernemen zoals ik die doe. Mijn voordeel is dat mijn zoon nu onafhankelijk is, dat ik geen bezittingen heb, mijn auto en inboedel zijn verpand en ik huur mijn huis van mijn moeder met huursubsidie. Er is beslag op mijn uitkering gelegd , zo ook daar is niks meer te halen.   Het enigste wat ze nog van mij kunnen afpakken is mijn vrijheid.  Ik begrijp dus goed dat iemand met de verantwoordelijkheid voor een gezin niet zo makkelijk tegen de banken en incassobureaus in zal gaan. Aan de andere kant kan je ook gebruik maken van de ervaring die ik door deze acties heb opgedaan. Als het gaat over vorderingen die zijn doorverkocht aan een incassobureau heb ik 100% succes om de schuld kwijt te raken, niet alleen voor mij zelf , maar ook voor andere mensen. Ik help iedereen met plezier, maar verwacht dan wel dat ze nooit meer dit soort schulden zullen maken. Heb je de bovenvermelde uitzending bekeken dan heb je Henk Kroeze CEO van Lindorff horen zeggen, “mensen worden mondiger”. Ik ben toch wel heel trots dat ik hier een bijdrage aan heb kunnen leveren door de incassobrief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

nooitmeer

SF, ik heb best respect voor wat je doet hoor. Soms denk ik wel eens "gaat dat niet wat ver?" of "dit is de volgende samenzwerings complot theorie in de maak" maar eerlijk is eerlijk je hebt op een aantal fronten success.
Ik ben blij dat je toegeeft dat er wel degelijk risico's zitten in je handelen, als je niets van waarde bezit kan je ook niets van waarde kwijt raken en waarschijnlijk weet heel je omgeving hoe de vlag er bij hangt.

Jaren geleden probeerde ik ook het gevecht met de schuldeisers aan te gaan, helaas trok ik vaak aan het kortste eind en dat heeft me veel, heel veel geld gekost. De enige waar ik success mee had was de belastingdienst, na jaren getouwtrek, beslagen en werkelijk waar een heel regenwoud aan brieven gaven zij eindelijk hun fout toe waardoor ik het te veel betaalde geld terug kreeg.

Nu is het anders, ik denk nog wel 3 keer na voordat ik dit soort avonturen weer aanga. Ik ben, op de hypotheek na, schuldenvrij en ga geen nieuwe schulden aan. En ook de hypotheek is zo opgebouwd dat ik deze met een laag inkomen ook nog kan dragen.
Dit verklaart meteen waarom ik soms op een liberale manier reageer. Ik ervaar geen (emotinele)druk meer van schuldeisers.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Xdewit

Op het rechte pad blijven? Hoe ik dat doe? NOOIT meer zakelijke schulden maken. Als ik weer een eigen bedrijf zou starten, zou ik dat doen zonder de startersinvesteringen die ik toen heb gedaan. Ik put wel hoop en voldoening dat ik het nu anders zou doen.
Daarnaast heb ik erg veel plezier in het niet-uitgeven. Sommigen van jullie weten dat ik een beetje aan de extreme kant zit daarin. Maar de kunst hiervan geeft me veel plezier. Niet de (sociale) druk hebben om dingen te moeten hebben (en dus kopen) geeft een (wat rare) vorm van vrijheid.

burningspirit

Hahah Xdewit  ;D precies wat ik me ook heb opgelegd, al een tijdje geleden: nooit meer zakelijke schulden, van mijn leven niet meer!
Het enige probleem dat ik daarmee soms heb is mijn al te grote verantwoordelijkheidsgevoel.... maar zoals gezegd; daar wordt aan gewerkt. Tot ik dat onder controle heb gekregen beperk ik me maar tot een zo objectief mogelijke advisering (en dat dan nog zo min mogelijk) van mensen hier op het forum. In mijn eigen omgeving probeer ik me aan te wennen even mijn hoofd om te draaien als ik hoor van gedoe met schulden of gedoe met een eigen bedrijf. Heb inmiddels een manier gevonden om dit te verklaren aan de mensen: ben zelf nog niet uit de shit dus laat me maar even. Wordt gelukkig geaccepteerd.

En inderdaad: ook ik heb er lol in om zoveel mogelijk te 'minimizen' en me niks aan te trekken van wat in algemeenheid als normaal wordt beschouwd. Lekker op een grappige manier de kont tegen de krib gooien.....  :o 8) En ook: mezelf af en toe een complimentje geven dat ik alles zo goed begrijp inmiddels en wet hoe ik het beter had kunnen doen. In dit geval ligt 'hadden' niet 'op het kekhof'.... ::)

Die vrijheid, ja, weten dat niemand anders dan jijzelf de baas bent over je gedachten!