Prijs schieten door de gemeente op slechte administratie burgers

Started by gewoon, Jul 06, 2014, 09:44 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi had een rekening van de gemeente laten liggen van 16,20 en daar kwam een een vervolgbrief op met als brief hoofd Aanmaning,.. de kosten E 7,00 uiterste betaal datum 24 juni.

Heb dus de 20 juni E 23,20 betaalt om geen verdere kosten te krijgen.

Valt er nu 3 juli een Dwangbevel in naam des Konings op de mat dat ik binnen 2 dagen 62,20 moet betalen zo niet zal worden over gegaan tot in beslag nemen van.....en zo verder.

Vind dit wel heel snel gaan allemaal en ga toch echt mij poot stijf houden dat ik op tijd was, en geen oren heb om die E 39 euro ook nog te betalen.

Je moet ook iedere brief controleren met je administratie, hoeveel mensen zullen gewoon zo,n brief vertrouwen, en betalen met de gedachte dat ze dan toch blijkbaar net te laat waren.

Was ook zelf tot een uur geleden nog van plan te betalen, omdat ik dacht te laat te zijn en krijg dan zin om de administratie van vorige jaren door te spitten of dit niet de eerste keer is.

nooitmeer

Afdeling op de gemeente bellen, uitleggen dat ze een fout maken en ze draaien dat meteen terug hoor. Het zou namelijk ook zomaar kunnen zijn dat er een verkeerd kenmerk op de overboeking heeft gestaan?

Iedereen maakt fouten. Zonder fouten geen oplossing, en geen vooruitgang.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Lizayra

Als jij kunt bewijzen dat er gewoon voor die 24e betaald is (bankafschrift) dan hebben ze geen poot om op te staan toch?

sacredfour

Dit gebeurt omdat aanmaningen automatisch worden aangemaakt.  Ik heb ook de CJIB betrapt op dit soort praktijken. Wist je dat je tegen alles wat de overheid doet schriftelijk bezwaar kunt maken?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha heb heel ouderwets, een fax gestuurd met het bankafschrift.

Word even afwachten en dan na bellen of de betaling nu wel verwerkt kan worden had het juiste kenmerk ingevuld.