Hallo nieuwkomer met een paar vraagjes

Started by tonnie64, Jul 05, 2014, 08:17 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Hoi Boedda

Ik heb zoals het er nu uitziet vanaf 30 sept geen inkomen meer nu ww, hoop dat ik van te voren een baan vind, anders ben ik afhankelijk van man lief. Solliciteer me echt een slag in de rondte. dus het vtlb kan niet berekent worden, nu heb ik een ww uit kering van 425 netto en 42 euro zorg toeslag, dus nog ver onder het vtlb

Boeddha

Vtlb word berekend aan de hand van je inkomsten. Hoeveel dat gaat worden kan alleen een bewindvoerder bepalen aan de hand van de calculator. Mocht het zo zijn dat er weinig in de boedel gestort kan worden is het belangrijkste dat je in ieder geval het salaris van de bewindvoerder elke maand in de boedel stort. Uit mijn hoofd is dat een bedrag van â,¬44.

Nog even volhouden :)
Be strong, have faith!

chapter

voor mensen die na oktober 2013 zijn toegelaten is de minimale eis er niet meer.
Maar je kunt er wel vanuit gaan dat een bwv je flink zal stimuleren om een fulltime baan zo spoedig mogelijk te vinden en dan geld niet altijd je vakgebied maar net als bijstand alles is gepast dus ook schoonmaakwerk bv lopende band werk etc.
ook zit er een eis bij van inschrijving uwv voor het werkplein en bij meen ik 3 a 4 uitzendbureaus.

tonnie64

hoi Chapter

dank je wel voor je reactie, ik solliciteer me een slag in de rondte, sta bij elk uitzendburo ingeschreven, alleen zit met een schouder blessure van een auto ongeluk, waardoor ik voor mijn werk als groepsleidster ben afgekeurd, niet genoeg voor een uitkering, 26,4 procent, maar desondanks solliciteer ik overal op, met het gevaar, als ik uitval in schouderblessure, dat ik daar niet voor in de ziektewet kan, maar daar denken we nu maar ff niet aan, het is zo moeilijk om aan werk te komen er gaan hier gemiddeld 3 tot 5 sollicitaties per dag uit, word er niet vrolijk van, en terwijl ik al het werk wil aannemen

Kaatje

Tonnie, succes met solliciteren! Misschien een kleine oppepper, ik heb ook met lichamelijk mankement werk gevonden. Dus er is hoop :) :)

Kijk naar wat kan binnen jouw mogelijkheden en solliciteer daarop. En 3 tot 5 sollicitaties per dag....misschien moet het....maar hoe serieus zijn dan die sollicitaties nog? Ik doe soms al een halve dag over een sollicitatie. Dan red ik er echt geen 3 tot 5 op een dag.
Denk in mogelijkheden en niet in beperkingen. :)

tonnie64

hallo Kaatje

Voor mij zijn de sollicitaties serieus, wil erg graag werken, wil ook alles aanpakken, ten eerste , omdat ik dan  mee kan betalen in het huishouden en mijn zelfbeeld weer wat op kan krikken, ben niet gewend dat een ander voor mij moet zorgen en natuurlijk dat ik schulden kan betalen. Voel me vaak waardeloos, omdat mijn huidige partner hier niet om gevraagd heeft, en er ook buiten staat, maar nu ook met 40 a 50 euro samen met mij moet rondkomen en iedereen zegt , het verleden loslaten, maar als je weet dat je ex, als god in frankrijk leeft en aan 1 schuld betaald, dan krijg je af en toe wel boze gevoelens, maar we hebben al 1 lichtpunt, we gaan morgen naar een goedkopere woning kijken en dat scheelt ons dadelijk toch rond de 300 euro, schoonouders willen ff bijspringen voor de verhuizing, maar vind ik ook bezwaarlijk. ben gewend om alles alleen op te lossen. partner staat gelukkig wel 100% achter me ondanks dat ik sommige dagen heb dat ik niet meer kan en tegen hem snauw en het liefst weg wil gaan, om hem niet meer de sores van mij te hoeven laten dragen. maar dat laat hij niet gebeuren, hij heeft er voor gekozen en samen vechten we ons hieruit. geloof dat ik vandaag in een behoorlijk dipje zit :'(

Kaatje

ik begrijp het heel goed, ook dat je juist erg graag wilt werken. Als ik naar mezelf kijk, dan kan ik geen serieuze 3 tot 5 sollicitaties per dag doen. Ja bellen naar uitzendbureaus, dat lukt wel 5x op een dag. Alleen echt reageren en brieven schrijven, gespitst op de vacature, daar ging voor mij tijd in zitten. Het resultaat is wel dat ik nu tijdelijk aan het werk ben als vervanging zwangerschapsverlof. Is nog niets vast. dat weet ik, maar als je er ruim een jaar uit bent geweest, dan is dit voor mij heel fijn.

En soms is het fijner om toch de aangeboden hulp aan te nemen. Juist om te zorgen dat je weer verder kan.

tonnie64

ja dat is idd erg fijn, om er zo weer in te komen, Kaatje en je leert weer nieuwe dingen en hebt collega's om je heen, door al die shit,  ben ik best in een sociaal isolement geraakt, vrienden ::)die je niet meer zien staan en familie, omdat je niet meer met alles mee kan doen,wordt er nu al vaak gezegd , ach ons ton heeft toch geen geld, dus hoeven we die niet te bellen. Als je weer werk heb,kom je ook weer in contact met andere mensen. Sorry dat ik ff mijn rotgevoel hier neer leg :'(

Kaatje

je hoeft echt geen sorry te zeggen. het is juist fijn om af en toe je verhaal kwijt te kunnen.

ipv dat familie/vrienden die op de hoogte zijn van de situatie meedenken met oplossingen zodat je eventueel wel mee zou kunnen.
Weet er alles van. Ik praat tegen 4 muren als ik thuis ben. Ik heb een heel klein kringetje die ik langzaam aan het uitbreiden ben. Ik ben me meer aan het richten op het positieve in alles, hoe klote de situatie soms ook is. En ik merk dat het voor mezelf wel helpt. Ook qua uitstraling naar buiten toe en een paar maand terug in mijn uitstraling bij sollicitaties.

Hoe rot de situatie ook is waar je in zit, probeer de lichtpuntjes dagelijks te zien.

tonnie64

gelukkig zie ik de lichtpuntjes wel, kan ik nog enorm genieten, als we bij de mac een capocinno gaan halen die dan maar 1 euro kost en dan buiten op een bankje opdrinken( capocinno is voor mij echt een tractatie,)
Als we morgen het huis hebben bezichtigt, gaan we ons zelf tracteren op een capocinno en een stuk gebak, dan maar een keer extra macaroni vd de week. Dank je Kaatje , dit had ik even nodig op uit mijn dipje te komen ;D :D

Chrissie

sorry dat ik je topic vervuil tonnie maar ik wil het toch graag even kwijt, maar ik vindt het zo prachtig te lezen hoe Kaatje sterker is geworden dat doet me gewoon goed! Je bent een toppertje Kaatje!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tonnie64

Goedemorgen Chrissie, dat noem ik niet vervuilen hoor, ben blij te horen dat er 1 van ons weer sterker in haar schoenen staat, ze heeft mij gisteren met haar woorden weer uit een dip gekregen ;D, dus kan er alleen maar blij mee zijn omdat te horen

tonnie64

Vanmiddag naar ons toekomstig goedkoper huisje gaan kijken , Spannend :o :o :o :o :o

Kaatje

Dank je wel Chrissie en Tonnie.
Tonnie fijn dat je gister uit je dip kon komen. Ik voel me goed en dan kan ik een ander ook beter raad geven :) (hoop stiekem ooit een goede coach/therapeut te worden :) ) Financieel ben ik er nog lang niet :)

Tonnie: En wat is jullie eerste indruk van het toekomstig huisje?? Ben wel benieuwd.

tonnie64

Hoi Kaatje

De eerste indruk was een schok, alle deuren en stylen in het blauwgroen geverfd en is jaren niet geverfd, de renovatie is dat er een nieuwe keuken is geplaatst, dus dat wel super. de ruimtes zijn super groot ruim en licht. de badkamer is oud, maar volgens mij is die woningbouw aan het onderhandelen met andere woningbouwen en veranderen ze niet veel meer en mag jezelf ook niets veranderen de eerste 2 jaar, maar goed poetsen  en wat leuke aankleding komt het voorlopig wel goed, het zal ff een hele klus worden en wat centjes gaan kosten, maar ook dat komt goed, besloten om eerst de woonkamer , hal keuken en wc  en onze slaapkamer aan te pakken en de de 2 andere kamers, 1 wordt de werkkamer van manlief ende andere kastenkamer en was kamer, die komen later wel, langzaam beginnen er toch ideeen te komen en op een facebook pagina gevraagd voor handige mensen die wat klusjes willen doen, ik zorg voor eten en drinken , en als ik daarna wat terug kan doen, wie weet staan we dadelijk met 10 man te schilderen hahahahhhaha, we hebben er toch maar een gebakje op gegeten.
manlief gaat er morgen bij de woning bouw op aandringen dat we wat tijd geen huur hoeven te betalen, ze weten van mijn situatie, omdat er zoveel achterstallig onderhoud is en manlief kan praten als brugman dus fingers crossed  ;D ;D ;D ;D komt zeker goed en we zitten echt op en a locatie, midden in het centrum, alles bij de hand :P