Hallo nieuwkomer met een paar vraagjes

Started by tonnie64, Jul 05, 2014, 08:17 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Hoi Chapter

Fijn om te horen dat je lekker op vakantie kunt en dat je nu wat adem hebt. ik verlang ook weer naar die tijd. Ff zonder zorgen leven, een terrasje pakken.
Het blijft een hele spannende tijd nu  en vind het dood eng om naar de rechter te gaan en wat hij of zij gaat vragen en of ik idd de wnsp krijg. Morgen even de klantmanager bellen van de kredietbank, want er rijzen toch weer vragen, nadat ik de papieren binnen heb gekregen welke ik naar de rechter toe moet sturen. pffffffffffffffffft het blijft chaotisch, het enigste wat ik wil is een klein stukje rust en veiligheid in mijn leven, naar 3 en half jaar vechten en proberen te overleven

chapter

zij kunnen je ook helpen ermee
ik had zelf een advocaat  die aanvraag heeft gedaan maar kreeg pakket compleet wat ik bij rechtbank af moest geven
daar kreeg ik bevestiging en paar weken later uitnodiging voor zitting.
Daar vragen ze hoe je in schulden bent gekomen en hoe je een oplossing hebt gezocht
omdat ik 2 contracten van 0 uur heb werden er vragen gesteld over mijn inkomen maar had alle loonstroken mee dat ik al jaren een ruim inkomen had maar door alle beslagen geen normaal leven meer had
kreeg toen meteen te horen dat ik toegelaten was

tonnie64

Ja mijn klantmanager, heeft er ook al een paar dingen bijgedaan, verklaringen en zo, maar bv uittreksel, kopie van id en laatste loonstrook of uitkeringspecificatie( iets wat ik ook niet snap, ik krijg morgen of overmorgen voor de eerste zes dagen ww betaald en daar krijg ik een specificatie van en dan pas op 7 augustus weer en dat is van een volle maand ww daar kan ik toch niet op wachten, om deze naar de rechter te sturen?,) en kopie dat mijn partner en ik op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd , dat is allemaal duidelijk,
maar moet ik een ib60  2012 van mijn partner meesturen?
de sollicitaties meenemen naar de zitting?
, ik weet niet eens of de rechter kan zien of ik toen met alle schuldeisers een regeling had getroffen, er staat bv wel in de verklaring dat ik overal goed aan meegewerkt heb, maar dat klantmanager geen zicht had op mijn sollicitaties, terwijl hij zei doe maar even rustig aan, toen ik 20 uur werkte, je krijgt op het moment al genoeg shit over je heen. als ik een beetje geluk heb, gaat er iemand met mij mee van de schuldhulp verlening hier in Best, die heeft al vaker zo'n zitting meegemaakt.

tonnie64

Even een kleine update over mijn eigen vraag , dat je zonder inkomen toch de wnsp in mag

Heb vandaag mijn klantmanager van de kredietbank erover gesproken en een advocaat en Pffffffffffft
Ja je mag de wnsp in zonder inkomen, je moet wel duidelijk laten zien dat je solliciteert, nou dat kan ik, vorige week in 2 dagen 16 sollicitaties weggedaan en dan maar hopen dat je een keer uitgenodigd word.

tonnie64

Goedemiddag

Even een update, net bij de schuldhulpverlener geweest heeft met mij samen de papieren door gekeken die ik naar de rechtbank moest sturen, Ik kreeg een compliment dat ze nog nooit zo goed georganiseerde map had gezien. En ze heeft besloten al is het haar vrije dag, als ik voor moet komen gaat ze mee. Dus net de envelop met de 2 mappen aangetekend verstuurd en moet zeggen dit is een klein stukje verlichting, `het is nu afwachten wanneer ik moet voorkomen , maar het is nu uit mijn handen.

ondanks alles toch iedereen een fijn weekend toegewenst Tonnie

tuthola

Fijn tonnie nu maar hopen dat je snel bericht krijgt van de rechtbank wanneer je voor mag komen....spannend allemaal :-)

tonnie64

hallo :'( :'( :'( :'( :'( :'( Gisteren de verslagen naar de rechtbank verstuurd envanaf dat moment een dubbel gevoel, blij dat het nu naar de rechter is en dat er een zitting aankomt, maar aan de andere kant bang voor wat er nog komen gaat..........manlief zegt dat er nu de spanning van de afgelopen 3 jaar uitkomt, loop van gisteren af  te huilen .

Is dit herkenbaar :'(

Buster

Ja,.. helaas Tonnie maar je man heeft gelijk.

Je moet je voorstellen dat je in je hoofd maar plek hebt voor en paar zaken tegelijk en die plek werd de afgelopen 3 jaar ingenomen door zorgen om de financiën, druk en dreiging.
Met het inleveren van de stukken kan je dat iets loslaten en die vrijgekomen plek wordt gelijk ingenomen met alle andere zaken die al drie jaar in de file staan omdat er geen plek voor was.

Huil, schrijf, ga lopen, iedereen heeft zo zijn eigen manier om er mee om te gaan. Kom je er niet meer uit vraag dan hulp. Dat is helemaal niet gek. Het is niet niks.

Heel veel sterkte!

tonnie64

Dank je wel Buster en Chrissie, voor het even een oppeppen van mij,

Het lijkt idd wel of alles er uitkomt,  :'( :'( dacht dat  onderhand mijn tranen wel op waren, maar het houd niet op.
Het is die angst voor de zitting waarschijnlijk, wordt je wel toegelaten of niet, bang dat je toch iets niet goed gedaan hebt.

Maar ga vanaf morgen gewoon weer met volle moed er tegen aan , alles afstruinen naar een baan, maar vandaag blijf ik nog ff weggekropen van de buitenwereld

tonnie64

en niet te vergeten Tuthola en Chapter

tuthola

Hoi tonnie het is inderdaad heel herkenbaar de de tranen nu komen door de spanningen en je je daarnaast zorgen maakt of je word toegelaten door de WSNP of niet.
Probeer je er niet al te druk om te maken je hebt alles gedaan wat er voor een minnelijke regeling nodig was dus zou ik raar opkijken dat je nu niet toegelaten word.
Sterkte met de laatste loodjes richting WSNP  ;D

tonnie64

hoi even een klein updateje

Net de rechtbank Den Bosch gebeld, voor datum zitting, wordt minimaal September, mits alle papieren in orde zijn, anders wordt het Oktober :o Hoe maak je iemand knettergek met wachten wachten en nog eens wachten, Ik ga lekker van de zon genieten :o :P

Probeer gewoon Positief te blijven, maar erg moeilijk zo, maar ja ik troost me , ik sta niet alleen :o

chapter

normaal is het idd al 6 weken
met vakanties zal het wel drukker zijn en minder mensen

tonnie64

Goedemorgen Allemaal

Even een vraagje, ik zit nu tussen af wijzing minnelijk traject en oproep rechtbank voor aanvraag wnsp, nu is mijn vraag, kunnen se schuldeisers in die weken die nu komen weer aan de deur gaan komen of zouden ze op de wnsp wachten? mijn klantmanager bij de kredietbank heeft alles opgstuurt van zijn kant en geeft al geen antwoord  en is was al mijn telefoonnummer kwijt, ik denk dat hij het al afgesloten heeft. de zaak komt waarschijnlijk in september voor

groetjes Tonnie

Boeddha

Hoi, helaas ben je totdat je toegelaten gaat worden vogelvrij voor je schuldeisers. Zaak is om ze nu tevreden te houden en als de mogelijkheid er is een ieder een kleine aflossing te doen aan de rechtzaak. (Dit staat ook goed bij de rechter, dat je er echt alles aan doet om je schulden weg te werken en je vindbaar bent en blijft)

Succes met de aankomende weken.
Be strong, have faith!