Hallo nieuwkomer met een paar vraagjes

Started by tonnie64, Jul 05, 2014, 08:17 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

ik weet het Knibbel, maar wordt er zo verdrietig van, ik kan niets meer hebben, ik snauw en grauw tegen iedereen,ik ben geestelijk en lichamelijk helemaal op, maar idd mensen die nog nooit zoiets meegemaakt hebben, hebben schijt aan mijn gevoel, ieder dubbeltje omkeren, want er moet weer een kwast gehaald worden of dit of dat

tuthola

Lieve tonnie, misschien dat ik al veel eelt op mijn ziel heb maar ik vind niet dat je kan verwachten dat jan en alleman je gaat helpen met een verhuizing, vaak hebben deze mensen een druk leven met een baan, kinderen, kleinkinderen of gewoon geen zin hebben.
Dit is teleurstellend ik heb geleerd door niets te verwachten van medemensen en probeer het zelf op te lossen en lukt dit niet dan heb ik vette pech en duren de dingen wat langer dan gepland of het gebeurd niet. Ik ga zeker deze mensen niet afstoten want het plezier wat ik heb aan hun gezelschap wil ik ook niet missen.

Bedenk maar zo....het is jammer dat ze niet voor je klaar staan, aan de andere kant heb jij ook geen verplichting om hun te helpen als er iets gedaan moet worden.

Knibbel

Weet precies hoe je je voelt Tonnie, je voelt je door de anderen in de steek gelaten, maar zoals Tuthola al schreef: jij kunt anderen niet dwingen rekening met jou te houden en die anderen hebben inderdaad ook hun eigen (drukke) leven.

Maar misschien helpt het om jezelf voor ogen te houden dat ook voor jullie eens het licht aan het eind van de tunnel te zien is. Maar je mag jezelf nu al een grote schouderklop geven, want je bent geweldig goed bezig. Kan ik je troosten met een virtuele arm om je schouder.....??
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

ieder dubbeltje omkeren, want er moet weer een kwast gehaald worden of dit of dat

Als ik deze zin lees begrijp ik eruit dat je geld om je huisje mooi te maken er niet is en dit ten koste gaat van je eet geld. Is het niet een idee om te stoppen met klussen zodat het dubbeltje omdraaien minder word en er gewoon intrekt zodat je later op je gemak het een en ander kan gaan doen in huis ??

chapter

ik vond lastig te zeggen maar helemaal eens met tuthola.
stel je verwachtingen bij dan kun je ook niet zo teleurgesteld worden.
voor mensen met kinderen is het nu vakantie en helpen is geen verplichting en zegt voor mij weinig over het contact met.
heb je ze wel gevraagd of verwacht je dat van hun zelf afkomt.
misschien is voor hun je verwachting onduidelijk.
spreek dat uit.
door ze te laten vallen hierdoor doe je vooral jezelf te kort.
Misschien weten ze niet eens hoe situatie is als je dat nooit hebt verteld.

tonnie64

Dank jullie voor jullie steun,mijn familie weet precies hoe de vork in de steel zit, en dat we alle hulp kunnen gebruiken,dat heb ik ook gezegd,maar toevallig is er een neef van mij die net een huis gekocht heeft en wel geld heeft, daar staan diegene te klussen omdat hij ze betaalt. Ik ken mijn familie helaas te goed en weet dat ik niets van hen hoeft te verwachten qua hulp, ja alleen als ik ze zou kunnen betalen, en ja ik doe mezelf te kort qua eten, maar zorg wel dat mijn manneke goed eet. en kan niet stoppen met klussen, het was zo'n vies huis, dat er echt wel het 1 en ander gedaan moet worden willen we erin kunnen, en idd de rest dadelijk doen,maar er moet toch ook iets op de vloeren.maar morgen komt er via FB een sociale site ook weer iemand mee schilderen en mijn man zijn beste vriend komt morgen ook weer helpen, we zitten gewoon even in een gruwelijke tijd,want ook eind deze maand moet het werk van mijn man verhuist zijn. En weet dat er mensen zijn die wel willen helpen,maar niet kunnen, heb ik ook alle begrip voor,maar dat ik nu niet naar verjaardagen ga dit weekend, neemt de familie mij wel kwalijk. Het wordt gewoon teveel, het afwachten op de oproep van de Wnsp bij de rechtbank, het verhuizen , de geldzorgen,het ondertussen toch zoeken naar werk. maar idd het licht zal bij ons ook wel weer gaan branden in de tunnel, kan alleen het lichtknopje nu even niet vinden. 

thnxx voor de virtuele schouder :D

gewoon

Ha tonnie heb eens meegemaakt op een oude jaars avond dat ik ook het licht knopje niet kon vinden,  dit om het licht uit te doen pas na dat de laatste behangbaan er opzat,  knipte ik deze uit.
Was een mooie jaarwisseling had een oude dame enorm gelukkig gemaakt anders is het toch maar TV kijken.  :)

Wat ik je wil zeggen is dat je genoeg aan je zorgen hebt van nu en geen tijd hebt om na te denken hoe je andere mensen mooier krijgt, het is zo als het is, dit is evengoed een tijd om dankbaar te zijn, dat er schot in de zaak zit,  en juist voelen hoe geweldig het is,  niet verbitterd of te leur gesteld te raken in mensen.

Had ook gekund toen je zo in de schulden raakte door je ex, maar je hebt een nieuwe liefde die 19 uur per dag staat te werken,  en wil er samen met jou uit komen dat is geweldig.

Je kan de wereld niet mooier maken,  maar wel zelf hier veel mooier uit komen, met warmte en begrip voor andere die je soms kunt helpen al was het maar, met die pan met eten afgeven.

Je zal zien dat je later met nog meer dankbaarheid,  die kop koffie van een euro  neemt.

O ja als ik je neef was dan zou ik zeggen: fijn dat jullie komen klussen voor een tientje per uur, dan heb ik tijd vrij.  om mijn nicht een arm toe te steken  :o :o

Je moet het maar meegemaakt hebben hebben   ;)

Hou je taai, en niets moet !!!

tonnie64

Hoi Gewoon

ik ben niet echt teleurgesteld, ik weet hoe ze zijn. en ben reuze dankbaar voor elke helpende hand,  zie het huisje steeds mooier worden (ook dankzij jou ;)) en geniet ervan, maar soms is het gewoon teveel, ben gewoon geestelijk erg moe , en dan kan ik niet zoveel hebben, barst ik meteen in tranen uit, als men iets liefs doet of zegt. Het is gewoon allemaal erg vermoeiend geestelijk en lichamelijk, ik weet dat het lichtknopje in de buurt zit en dat ik het ga vinden. het komt zeker goed en geniet idd extra van die cappocinno ;D.

tonnie64

Goedemorgen allemaal

Even weer een update, afgelopen zondag zijn er leuke dingen gebeurd,maar helaas ook ff wat mindere dingen, zondag hebben we een paar helpende handen gehad en is alles op de deuren na geschilderd, de verf was op, dus die laten we maar ff, een ander stond de slaapkamer te schilderen, weer een ander de lampen aan de plafonds te hangen, dus het schoot enorm op,manlief heeft staan te behangen, het is niet perfect, ( zegt tie zelf) maar het ziet er chic uit vind ik. morgen komen ze ze in de woonkamer nieuw zeil leggen en voor de rest kunnen we hergebruiken van ons oude huis, ligt er ook nog maar ruim anderhalf jaar. Het mindere is dat ik zondag compleet onderuit gegaan ben en bewusteloos geraakt ben en nu absolute rust heb voorgeschreven gekregen. Vind het wel moeilijk, maar ja idd er maar ff aan overgeven. Maar het doet me wel goed hoe mooi het al is geworden, we zijn er nog niet, maar komen er uiteindelijk wel

groetjes Tonnie

free

Hoi Tonnie, wat vervelend dat je rust moet houden! Aan de andere kant gebeuren dingen meestal niet voor niets en is het voor jou op dit moment juist wel goed om even rust te nemen... Je hebt het zo ontzettend druk met van alles en nog wat, schulden, verhuizen etc. Nu heeft je lichaam aangegeven dat het genoeg is!
Fijn dat het met je huisje al wel opschiet  :)
Doe je rustig aan?

Free
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets

Bloem2

Ik krijg kippevel als ik lees Tonnie64 dat jij onderuit bent gegaan en
bewusteloos bent geweest!
Jij zet je gezondheid op het spel en dát is het niet waard toch?
Neem a.u.b. een tandje terug, ga rustig inpakken en de rest komt wel
als je er woont! Want je wilt er toch wel wonen???

tonnie64

ja zeker Bloem, kan niet wachten tot ik hier weg ben, en heb geloof ik mijn lesje geleerd zondag, pak hier wat spulletjes in en in het nieuwe huis mag ik morgen alleen gaan zitten, om de mensen die het nieuwe zeil in de woonkamer komen leggen van koffie te voorzien. gisteren nog bij de huisarts geweest en ja rust , proberen goed te eten en minder stress, dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, die stress gaat pas weg , als ik iets meer weet over de rechtszaak, de papieren voor de aan vraag wnsp zijn nu vrijdag 6 weken de deur uit en liggen nog steeds bij de juridisch medewerker op de rechtbank.
ik doe mijn best,om kalm te blijven , maar wil wel op de hoogte blijven wat er in het nieuwe huis gebeurt, dus krijg ik af en toe een apje van manlief met een foto

Ja Free doe rustig aan  ;D

tonnie64

EEN MIJLPAAL :D ;D

WIJ ZIJN VERHUISD, NAAR ONS NIEUWE HUIS ERG MOE, EN NOG NIET KLAAR, MAAR WE ZITTEN NU LEKKER OP DE BANK MET TV AAN TE GENIETEN EN BIJ TE KOMEN, MORGEN WEER EEN DAG
HET HUIS IS NOG NIET HELEMAAL KLAAR, MAAR KOMT WEL , EN HET ETEN GAAT METEEN EEN STUK BETER YJHAA

DE EERSTE STAP IS GEZET ;D

Lizayra

Wat fijn, weer wat meer rust. Wanneer moet het oude huis opgeleverd worden?

gewoon

Ha mooi dat je over bent naar je nieuwe huis, maak er een heerlijke zondag van,  en geniet dat het wat rustiger aan kan.

Je thuis voelen moet bijzonder zijn daar tijd voor nemen

:)

Gefeliciteerd