wat kan ik nog doen

Started by channie, Jul 04, 2014, 01:55 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

eerlijk is eerlijk: ik heb ook heel veel aan de berichtjes van chrissie in dit topic
de afgelopen dagen heb ik een overzicht gemaakt, zag er als een berg tegenop maar toen ik eenmaal mijn map had ingericht en was begonnen te schrijven, viel het uiteindelijk wel weer mee
ik heb nu een goed overzicht van een half jaar en zie tot mijn verrassing dat we het niet slecht hebben gedaan
deze maand ga ik voor het eerst direct alles in de map schrijven, als de transacties zijn geweest en kan ik meteen zien als er iets niet binnenkomt of niet betaald is/wordt
zodat ik niet pas aan het eind van de maand erachter kom en dan weer met kunst en vliegwerk alles moet rechttrekken
wel zie ik ook dat we nog wat beter op de (extra) uitgaven zoals bijvoorbeeld boodschappen moeten gaan letten
dank jullie wel en channie nogmaals: zet em op en hou vol !!!  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Zet er nog even een schema neer voor omrekenen naar maand misschien hebben jullie er nog wat aan.

Van jaar naar maand:  jaarbedrag delen door 12

Voorbeeld:
Verzekeringsnota bedraagt â,¬ 96,- per jaar.
Dit is â,¬ 96,- : 12 = â,¬ 8,- per maand

Van half jaar naar maand:  Halfjaarbedrag delen door 6 of
                                                     halfjaarbedrag X 2 delen door 12

Voorbeeld:
Ik betaal de nota van mijn begrafenisverzekering eens per half jaar. De nota is dan â,¬ 90,-
Dit is â,¬ 15,- per maand

stap 1: â,¬ 90,- : 6 = â,¬ 15,- per maand
stap 2: â,¬ 90,- X 2 = â,¬ 180,- : 12 = â,¬ 15,- per maand

Van kwartaal naar maand:  kwartaalbedrag delen door 3 of
                                                      kwartaalbedrag X 4 delen door 12

voorbeeld:
Ik krijg â,¬ 366,- kinderbijslag per kwartaal (= 3 maanden)
Dit is 122,- per maand

Stap 1:  â,¬ 366,- : 3 = â,¬ 122,- per maand
Stap 2:  â,¬ 366,- X 4= â,¬ 1464,- : 12 = â,¬ 122,-

Van 2 maand naar maand:  2- maandbedrag delen door 2 of
                                                      2- maandbedrag X 6 delen door 12

voorbeeld:
De waternota komt eens per 2 maanden. Deze bedraagt â,¬ 78,-
Dit is â,¬ 39,- per maand

Stap 1: â,¬ 78,- : 2 = â,¬ 39,- per maand
Stap 2: â,¬ 78,- X 6 = â,¬ 468,- : 12 = â,¬ 39,- per maand

Van week naar maand:  Weekbedrag X 52 door 12

Voorbeeld:
Per week mag ik â,¬ 45,- aan boodschappen uitgeven.
Dit is â,¬ 195,- per maand

â,¬ 45,- X 52 = â,¬ 2340,- : 12 = â,¬ 195,- per maand
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

channie

ik heb lijsten gemaakt van al mijn uitgaven en inkomsten , ik ga proberen om iedere week ook iets opzij te zetten al is het maar een paar euro.
ik hoop echt heel erg dat het me allemaal gaat lukken , heb door jullie hulp weer een beetje moed gekregen!
als ik maar iets mijn schulden ga zien zakke ndan ben ik al blij dan weet ik dat het wel kan!
ik zal regelmatig laten horen hoe het me vergaat.