neckermann nederland failliet, krediet?

Started by Lizayra, Jun 24, 2014, 04:35 PM

Previous topic - Next topic

willie1966

ik heb ook een krediet bij neckermann en kreeg altijd een acceptgiro voor de betaling..moet ik hier nu op wachten totdat ik reactie krijg van de nieuwe incassobureau die alles heeft overgenomen of moet ik blijven betalen wat ik niet echt fijn vind want je weet niet waar het allemaal naar toe gaat in mijn ogen...je krijg niks meer van je huidige betalingen meer binnen

nooitmeer

Quote from: willie1966 on Jul 07, 2014, 09:32 AM
ik heb ook een krediet bij neckermann en kreeg altijd een acceptgiro voor de betaling..moet ik hier nu op wachten totdat ik reactie krijg van de nieuwe incassobureau die alles heeft overgenomen of moet ik blijven betalen wat ik niet echt fijn vind want je weet niet waar het allemaal naar toe gaat in mijn ogen...je krijg niks meer van je huidige betalingen meer binnen

Ik zou gewoon betalen, er kan je dan niets verweten worden en je hebt bewijs dat je betaald hebt. Vesting Finance zal er ook geld aan willen verdienen, dus als je niet betaald gaan zij het proberen te verhalen met alle kosten van dien.

Zie bericht op de website van de Curator:

"U hebt een kredietovereenkomst (kopen op afbetaling)?

U moet uw maandelijkse betalingen blijven verrichten, zo nodig handmatig. Deze betalingen kunt u overmaken op NL73RABO0143167928 ten name van Neckermann. Als betalingskenmerk uw gebruikelijke referentie bij Neckermann vermelden.

Een overzicht van uw totale openstand kunnen curatoren u op dit moment niet verschaffen. Een groot deel van de kredietportefeuille is van Valovis-bank, Vesting Finance zal de servicing van deze kredietportefeuille overnemen en kan u naar verwachting vanaf eind week 28/begin week 29 informeren. Zij zullen u naar wij begrepen hebben nog bericht sturen met hun contactgegevens erin.

N.B. Op de nieuwe website van het bedrijf dat de activiteiten van Neckermann voortzet kan niet worden ingelogd met uw oude inloggegevens, en ook als u bij hen een nieuw account aanmaakt kunt u niet uw oude gegevens inzien."
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

jowie46

Super slecht allemaal, en dat van hoge heren die het beter moeten weten.
Weer net zo'n gevalletje als de DSB Bank!!!
Gedeputeerde klanten worden aan hun lot overgelaten.
Niks geen brief, Niks geen melding van hoe of wat.. pfffffff kwantiteit in plaats van kwaliteit naar de klanten.

Lizayra

Ik heb vorige week nog de acceptgiro gebruikt die ik altijd toegestuurd krijg, ben benieuwd of ik voor de volgende betaling al iets gehoord heb.
Heb het laatste saldo-overzicht van Neckermann goed bewaard, dat samen met de bankafschriften moet genoeg bewijs zijn dat mijn schuld geslonken is. Maar het blijft raar zo, alsof je het geld in een bodemloze put stort want online kun je niet meer aflezen hoe je er qua betalingen voor staat.

sacredfour

Mensen wacht toch gewoon totdat je bericht krijgt van de curator!
Had je al te maken met een incassobureau, stuur ze de incassobrief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Elam

Ik zie hier berichten over Neckermann en kom even op een bericht in een andere topic terug.

Van Neckermann zelf heb ik niets vernomen omtrent het failissement en/of de overdracht.

Ik heb in juli wel een brief gekregen van VF, in de brief staat dan Neckermann haar vodering uit hoofde van mijn krediet heeft verkocht en bij akte heeft overgedragen aan Valovis Bank AG.
VF beheert volgens de brief nu mijn krediet.
In de brief wordt zwart op wit gesteld dat de verplichtingen ongewijzigd blijven.
Echter... in het maanbedrag wat aan Neckermann betaalt moet worden, daar zitten financieringskosten al bij in.
Er is een maandtermijn betaald (vlak voor de brief), waarna op het eerste overzicht wat ik van hen kreeg bleek dat er ruim 11,9% rente per maand extra in rekening wordt gebracht.
Totaalbedrag gaat dus met het maandbedrag naar beneden en wordt weer verhoogd met rente.

Ik vertrouw er ook niet op dat een incassobedrijf het maandbedrag naar beneden bijstelt als het saldo daalt zoals bij de kredietovereenkomst van Neckermann is overeengekomen, het ongewijzigd verplichtingen na moeten komen betwijfel ik dan ook ten zeerste.

Blijkbaar heeft verder nog niemand zo'n brief of overzicht gehad?

Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Knibbel

Elam, ook ik heb nog een kleine openstaande vordering bij Neckermann staan, en ik moest eigenlijk de dag na het faillissement mijn maandtermijn van juni betalen. Ook ik heb gemeend er goed aan te doen om niet verder te betalen en te wachten op bericht van de curator. En ook ik heb de brief van 30 juli ontvangen en gewoon gewacht tot verder bericht en het betalingsoverzicht. Deze ontving ik op 18 augustus en wat mij verbaasde was dat op het overzicht het exacte bedrag staat vermeld wat ik bij Neckermann had open staan op het moment van hun faillissement + het rentebedrag die ik ook bij Neckermann betaalde. Op het hele overzicht staat nergens vermeld dat ik 2 maanden achterstand heb, bovendien is mijn maandbedrag exact hetzelfde als voordien bij Neckermann. Zij gaan gewoon verder waar ik was op het moment van het faillissement.

Quote from: Elam on Aug 26, 2014, 09:55 PM
Echter... in het maanbedrag wat aan Neckermann betaalt moet worden, daar zitten financieringskosten al bij in.
Er is een maandtermijn betaald (vlak voor de brief), waarna op het eerste overzicht wat ik van hen kreeg bleek dat er ruim 11,9% rente per maand extra in rekening wordt gebracht.
Totaalbedrag gaat dus met het maandbedrag naar beneden en wordt weer verhoogd met rente.
Ik begrijp even niet wat je hiermee bedoelt.... als je goed kijkt naar de maandoverzichten van neckermann dan zie je dat bij jouw maandbedrag wel de financieringskosten zijn berekend, maar dan over de voorgaande maand. Dus begin augustus betaal je stuk aflossing augustus + rente van de maand juli. En natuurlijk krijg je dan in augustus bij jouw nieuwe maandbedrag stuk aflossing september + rente augustus.

En dan klopt het ook wat je schrijft: totaalbedrag wordt eerst verlaagd met je maandbedrag en voor de volgende termijnbedrag komt bovenop de aflossing nog eens de rente van de op dat moment openstaande vordering. Daarom duurt het ook zo verrekte lang voordat je je schuld afbetaald hebt bij een postorderbedrijf. Dat is namelijk hun verdienste. En ik denk echt niet dat een incassobedrijf ineens niet de maandelijkse rente gaat berekenen over het nog openstaande bedrag, want dat is nu ook weer hun verdienste. Of zie ik het helemaal verkeerd??

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron