berekening vtlb, start wsnp, beschermingsbewind.

Started by rosalien, Jun 22, 2014, 08:07 PM

Previous topic - Next topic

rosalien

Bij hem is de situatie anders, hij mag zijn reiskosten houden en heeft geen fortaire bedrag, zo beslist door de RC. Als we het gaan berekenen of dat heel veel verschil maakt, valt dat uiteindelijk best mee gelukkig.
Er is ook overleg over geweest met de bweindvoerder, dit is de afspraak die de RC gemaakt heeft, en we komen prima uit zo!

Bloem2

Dikke pluim voor jullie vasthoudendheid Rosalien.
Top!

rosalien

Thanks Bloem!

Morgen rechtszitting schadeclaim, ppfff.... zoveel werk, maarja, laatst loodjes...  :)

Ondertussen is hij bij met betalen van alle achterstanden vaste lasten, van andere betalingen zijn regelingen afgesproken en die worden ook nagekomen. Dus het gaat goed zo!

:D

Xxx

Bloem2

Rosalien, hoe is de zitting verlopen? Heeft de rechter misschien
aangestuurd op een schikking? Ben zeer benieuwd.

rosalien

De zitting op zich was een aanfluiting in mijn beleving, er word aan hun uitleg gevraagd over een en ander, ze zitten dan keihard te liegen en worden geloofd terwijl onze bewijzen anders laten zien, hun eigen mail en antwoorden, dus dat vind ik wel heel vreemd. Er word gewoon een hand boven het hoofd gehouden, heel triest, want we zijn er al achter dat er meerdere gevallen zijn bij deze bewindvoerder die er nog slechter voor staan.
Ze zijn wel op bepaalde punten aangesproken, met ook de melding dat het niet de 1e keer is dat iemand klaagt, en dan worden er weer leugens verteld en voor waarheid aangenomen, en nogmaals onze bewijzen zijn heel duidelijk!
Ze stuurden aan op een schikking ja, van een paar tientjes, echt belachelijk, wij zijn er zo klaar mee we hebben de boel maar gelaten en afgesloten.
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met het rechtssysteem hier niet best, en nu deze ook weer niet moet ik zeggen. Ik begrijp niet dat wij dingen kunnen bewijzen, op papier, heel duidelijk ook en dat hun dan gaan liegen en zonder twijfel geloofd worden. Dat gaat er bij mij niet in!

Maar het belangrijkste is dat we voor ons familielid de zaken op orde hebben, hij is bij met de vaste lasten, er is werk en krijgt nu naar behoren zijn reiskosten e.d. alles is op de rit en ht wsnp traject is gered, dat was ons doel.
Helaas voor alle andere klanten van dit bedrijf doet de rechter er niets aan....

tuthola

Jammer dat het op een teleurstelling is uitgelopen, hier zal je je bij neer moeten leggen hoe raar het ook is dat de bewijzen in het voordeel waren.
Je hebt bereikt wat je wilde de WSNP is behouden en het loopt weer goed bij je familielid, alsnog een vette pluim voor jou dat je dit gedaan hebt voor je familielid.

Bloem2

Ik begrijp je gevoel van onrecht hier heel goed Rosalien.
Probeer je er dan maar bij neer te leggen en het te laten voor wat het is.
De WSNP is behouden en met jou erbij zal dat straks met succes
afgesloten worden!

rosalien

We hopen inderdaad de WSNP met succes af te ronden, we gaan zeker ons stinkende best doen!  ;)

We waren ook totaal niet op geld uit, we wilden de boel wakker schudden voor de andere klanten van dit kansloze bedrijf, helaas denkt de rechtbank daar anders over. Ik vrees voor de andere klanten, echt in en in triest.

Maar goed wij hebben ons best gedaan, we zijn op de goede weg.

Bedankt iedereen!

:D

burningspirit

Je bent een toppertje hoor Rosalien!
En verder heb ik het gevoel dat, ondanks dat de rechtszaak zo teleurstellend verliep, je toch wel de boel hebt wakkergeschud. Alleen jammer dat jij daar dan zelf niks van merkt.

Wij, mijn collega (chauffeur) en ik hebben deze week ook wat mensen wakkergeschud, denk ik. We kwamen op een ochtend aan bij de instelling, mijn collega kon zó doorlopen naar binnen, want deuren gingen automatisch open. Op de groep was geen leiding aanwezig en de beide kinderen, die we zouden ophalen, zaten nog te ontbijten. Na vijf minuten zijn we weggegaan en hebben de rit "loos" moeten melden. Na dat we de andere kinderen hadden weggebracht, kreeg mijn collega eerst te horen dat we ze alsnog moesten gaan ophalen. Er werd namelijk beweerd dat de kinderen, met de jas aan, klaar hadden gezeten. We moesten dit nogmaals vertellen aan de aanwezige leiding. Zo gezegd, zo gedaan. Die leiding stond gewoon glashard tegen ons te liegen, zei dat ze zich niet konden voorstellen dat we binnen waren geweest en dat de kinderen klaar zaten.... Later heeft het taxibedrijf toe gegeven, zonder woorden weliswaar, dat mijn collega niet gelogen had. Terwijl ik al in mijn hoofd had om op een of andere manier de instelling te confronteren met de open deur en afwezigheid van leiding op dat moment. Ik heb er niks mee gedaan nog, maar vanaf deze dag kwam de situatie niet meer voor. Als we er aan komen, zien ze ons en wordt de deur van het slot gehaald. De kinderen zijn klaar om mee te gaan en/of de leiding neemt ze keurig netjes van ons over, zoals dat hoort. Ik denk/hoop dat wij ook even wakker hebben geschud en hoop dat we niet alsnog hoeven te gaan klagen over onverantwoord gedrag van de instelling.

Zo mag ik hopen dat dit bedrijf (beschermingsbewind) ook ophoudt slachtoffers te maken. En daar heb jij dan toch je steentje aan bijgedragen, Rosalien! Misschien een schrale troost, maar toch positief over all.

greetz van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

rosalien

Gezien hoe het nu gaat in de instelling zullen ze zeker wakker zijn! Naar idee dat iedereen zomaar zonder toezicht op een groep met kinderen kan binnen lopen.... Helaas is ook dat mij niet onbekend.

Wat zijn wij hier toch goed bezig!  ;)  :D