berekening vtlb, start wsnp, beschermingsbewind.

Started by rosalien, Jun 22, 2014, 08:07 PM

Previous topic - Next topic

rosalien

De controle word vergoed en dan de eventuele vullingen enz is 80 procent vergoed. Het zou op een 50 euro uitkomen die het zou kosten, dat moet geen probleem zijn. ( ben op de hoogte van de financiën)  :)
Ondertussen kan hij de tandenstoker dwars door zijn tanden steken (meerdere tanden) dat lijkt me niet de bedoeling. Dus ik zeg waarom ga je niet dan? Je bent verzekerd! Ja mag niet... Dat is toch raar? Vraagt nooit om extra geld, geen vakantiegeld gehad, enz... Dan moet de tandarts toch kunnen?

rosalien

Goedemorgen!

Even een korte update....
De rechtszaak is uitgesteld voor opheffing WSNP, we hebben hard en veel gewerkt en alle info steeds toegezonden aan de WSNP bewindvoerder, deze heeft de zaak nu uitgesteld, lijkt me een goed teken!
De zitting is echt 2 dagen op voorhand afgemeld, door de bewindvoerder.
We hebben een heel zaak tegen beschermingsbewind, ook die rechtbank heeft alle stukken en bewijzen gehad. We hopen dat het vlot word opgeheven, helemaal klaar met dat bedrijf. Liegt, bedriegt en verdraaid voortdurend de waarheid, ze hebben alleen pech dat wij alles tot de bodem uitzoeken!  :D

De beschermingsbewindvoerder is nu ook echt aan het kloten, haalt steeds heel zijn rekening leeg, zodat er rekeningen niet betaald kunnen worden, houd zich niet aan betaalregelingen, enz. En schrijft dan aan de rechtbank dat de zaak van de client problematisch is omdat de financiën niet toereikend zijn. Het is neit toereikend omdat zij niet weet wat ze doet!

Zover even de update, voor specifieke info PB graag, dan kan ik meer in detail vertellen voor de ge?interesseerde!  :)

rosalien

We hebben een aanpassing vtlb gekregen! Lijkt er veel meer op, ruim 950 euro per 4 weken! Dan heb ik wel heel veel bezuinigd, en blijft er dus ineens aardig wat over....

Nu gaan we ons best doen om het met terugwerkende kracht voor elkaar te krijgen,
wat dus eigenlijk de beschermingsbewindvoerder had moeten doen.... Die weigert ook maar
enige hulp en is alleen maar aan het vechten voor gelijk terwijl ze dat niet heeft... Dat zien we aan
de aanpassing vtlb dat ze duidelijk geen gelijk heeft.

We hebben dus binnenkort rechtszaak voor opheffing beschermingsbewind, nog iemand tips?
En ook rechtszaak WSNP, alle tips zijn welkom!!

tonnie64

Goedemorgen Rosalien

Fijn om te horen dat het VTLB is aan gepast en hoop van harte dat je dit met terugwerkende kracht terug mag ontvangen. Over rechtszaken weet ik niets, maar wilde je toch even laten weten, dat jullie niet voor niets gevochten hebben proficiat

groetjes Tonnie

rosalien

Wij hopen het ook! Als het vtlb voor de gehele periode word aangepast zal dat de boedelschuld aanzienlijk laten krimpen.

Thanks!

chapter

fijn dat er een herberekening is
mogelijk zal de wsnp bewindvoerder ook gaan herberekenen nu alle inkomsten van verleden bekend zijn evenals de lasten en correcties.
dan zal dat de boedel schuld flink laten zakken wat alleen maar voordelig is

rosalien

ja precies! Eindelijk een beetje schot in de zaak  :D

Buster

Rosalien, van harte gefeliciteerd met deze overwinning!

Qua rechtszaken: blijf doorgaan op de weg waar je nu in zit.
Zoveel mogelijk zwart op wit, blijf overal data en dossiernummers in benoemen en vraag overal bevestigingen van.

Toi toi toi!

rosalien

:) Het is soms wel moeilijk, ben ook onzeker soms, ik ben geen jurist enzo. Maar we kennen de zaak zo van binnen en buiten, het moet wel goedkomen!
We hebben ook ruim voldoende bewijs van onkunde, liegen en verdraaien, dus lijkt me vreemd als het allemaal niet lukt, maar dan ben er soms toch onzeker over, het is wel iemand anders die afhankelijk van je is, die er zelf weinig van begrijpt en ons volkomen vertrouwt maakt dat de druk soms wel hoog, zucht... Maar we zetten door! Voor de rechtszaken eerst ff een paar dagen er tussen uit, dus nu een flinke slag maken met de voorbereiding en hopen op het best haalbare!

rosalien

Ik heb weer een aantal vraagjes,

Mag een beschermingsbewindvoerder postadressen wijzigen naar het adres van de bewindvoerder en dan de gekregen post niet doorzenden? Als er dan gevraagd word om de post word hij niet verstrekt aan de cliënt. Wij ontvangen geen post, er word niets doorgezonden, dus ook niet als er actie ondernomen dient te worden. Dat lijkt me niet rechtmatig. Dan krijg je dus post waar niet op gereageerd word.

Mag een bewindvoerder voorschotten leefgeld verstrekken van gelden die niet van de cliënt zijn, dus een lening bij de bewindvoerder zonder dit te overleggen, cliënt te informeren? En dan uiteindelijk deze voorschotten niet terug boeken als dit mogelijk is?

Bedankt alvast! Als iemand een mooie link heeft waar ik dit in kan lezen zou dat helemaal mooi zijn!

chapter

hoe is het nu met beëindigen beschermingsbewind en zitting wsnp?

rosalien

Excuses voor mijn late reactie chapter! Heel erg druk hier met alle toestanden, ik krijg ook geen melding van een nieuw bericht op mijn topic? Kan ik dat aanzetten ergens?  :)

Een update!
De beschermingsbewindvoerder is ontslagen sinds 1 november '14. Mijn vriend is de nieuwe beschermingsbewindvoerder, we proberen nu orde in de chaos te krijgen, de boekhouding is op zijn minst onoverzichtelijk en zeer incompleet te noemen.
We moesten eigenlijk morgen naar de rechtbank voor de zitting opheffing WSNP. We hebben de afgelopen maanden en weken een herberekening vanaf aanvang WSNP aangevraagd, we hebben alle sollicitaties opgediept en opnieuw doorgezonden naar de WSNP bewindvoerder, zo ook alle info die hij tekort kwam. De laatste maanden werden er steeds aanpassingen gemaakt in het verslag aan de RC, sollicitaties zijn voldoende sinds een paar maanden en dat vanaf begin WSNP, zo ook de infoplicht word voldaan. Dus dat hadden we al gewonnen.
Afgelopen week is het nieuwe verslag WSNP aan de RC binnen gekomen, inclusief een herberekening vanaf aanvang WSNP, we staan in de plus! En niet zo'n beetje ook, minstens 1500 euro, die gaan dus ook terug gestort worden zo verteld de brief. Wat mooi uitkomt, er zijn wat openstaande rekeningen ed. Maar met dit bedrag en het nieuwe vtlb kan hij iig met een schone lei beginnen en de rest van de WSNP naar behoren doorlopen. De zitting gaat dus niet door, alles loopt nu naar behoren gelukkig. Onze strijd is niet voor niks geweest!

Het is ook echt schandalig te noemen hoe een grote puinbak de beschermingsbewindvoerder er van gemaakt heeft, wij hebben dan ook een schadeclaim ingediend tegen dit bedrijf, uiteraard ook goed onderbouwd. We hoeven er geen geld uit te slepen, het voornamelijke doel is dat de rechter dit bedrijf eens onder de loep gaat nemen, wat wij met deze instantie hebben meegemaakt in ongehoord en onbegrijpelijk, en je bent zo afhankelijk, je kan er zelf weinig aan doen.
Maar goed de schadeclaim loopt, er is een zitting afgeroepen van 60 minuten dus wij zijn benieuwd!

Bedankt voor de interesse!  :)

chapter

fijn gelukkig een nieuw begin en top dat wsnp zitting er niet komt.
Hij zal zich wel in moeten blijven zetten qua werk en geen achterstallige betalingen nadat deze zijn betaald.
Dan moet het lukken.
hopelijk blijven jullie na wsnp ook de financien doen... Lijkt mij wel iemand die risico loopt snel terug in hetzelfde te zitten

rosalien

Werk zit tot nu toe gelukkig nog steeds goed, fulltime baan. Wij betalen ook gewoon zijn reiskosten uit, zoals het hoort.
Wij blijven inderdaad zijn financien doen, hij geeft zelf ook aan dat hij niet voor niet beschermingsbewind heeft aangevraagd, het besef dat hij het zelf niet kan, heel knap dat toe te geven, jammer dat je dan een knudde bewindvoerder treft. Hij heeft gelukkig wel vertrouwen in ons door wat hij gezien heeft en wat er nu veranderd is.
Hij is van de week door de wsnp bewindvoerder gebeld op zijn werk dat de zitting niet door ging, hij had ff een dansje gemaakt, hij heeft weer goede hoop en zin, dat doet heel veel voor een mens!

Thanks!  ;)

chapter

super.
Fijn dat hij nog steeds een baan heeft, dat geeft hem meer rust maar ook meer financiele zekerheid nu maar ook in de toekomst
Ik neem aan dat je fortaire bedrag bedoeld als je auto mag behouden.
Dan mag je toch ook niet ook je reiskosten behouden?
Bij mij gaat de ontvangen reiskosten de bedoel in