Hartverscheurende uithuisplaatsing door politie

Started by sacredfour, Jun 15, 2014, 01:25 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

chapter

brr naar filmpje.
Je weet niet wat er aan de hand was mijn ervaring is toch wel dat voor je een uithuis plaatsing krijgt er al heel wat is voorgevallen.
Er worden helaas ook heel veel kinderen mishandeld, misbruikt vernederd etc.
Ik ben voor het kind bij ouders laten maar ben heel blij dat ze mij weggehaald hebben anders zat ik hier niet meer

gewoon

Hoi Chapter

Het gaat om de manier waarop en die gaat nergens over, zo kun je niet met kinderen omgaan.

Dit is een misstand die echt ander moet.

Dit is onnodig een kind een trauma geven en dat is dan door de jeugdzorg die aan het belang van het kind denkt, ook op een ander filmpje zie ik een moeder een kwartier zeggen: je moet met die mevrouw mee, is gewoon de wereld op zijn kop.

Niet het kind moet weg gehaald maar de ouder, zo als dat miljoenen kinderen mee maken en dan is er weinig aan de hand zelfs als het kind last heeft van heimwee en andere gevoelens.

Wat is er mis om samen naar de opvang te gaan, en na een leuke rond leiding en terwijl het kind aan het spelen is, gaat de OUDER na een uurtje naar huis terug.

En als die niet vertrekken wil, trek je die aan de haren naar buiten maar je gaat niet trekken aan een kind.

chapter

dat ben ik helemaal met je eens.
beter zou zijn  gastgezin in de woning van het kind bv zodat deze in zijn vertrouwde omgeving kan blijven
wat ik meer bedoelde te zeggen helaas zitten er veel kinderen in een situatie die ongezond is voor ze. Ik denk dat de individualisering van de maatschappij daar een groot aandeel in heeft.
Toen ik jong was was de sociale controle nog wat groter en die juichte dat ik weg was.
Ik kwam nu de moeder van vriendinnetje van vroeger tegen op de crematie van mijn moeder en haar opok gezegd zonder jullie zat ik hier nu niet

gewoon

Ha fijn dat je hier in kunt vinden zo een kind kan al veel trauma,s hebben en weinig vertrouwen hebben in mensen, ook kleine dingen die mij dan opvallen als zeggen dat het voor een maand is, het tijd besef is bij kinderen nog niet volledig en kan klinken als voor een paar jaartjes, hou het even bij, een kleine tijd,  of zo.

Zal vertellen was vorige week bij de AH en daar zat een moeder een kind van een jaar of drie vier, door lopend te bedreigen, en na dat het kind een reclame blaadje pakte was het: wil jij dat snel terug leggen anders bel ik de politie, wil je dat mama de politie belt... nee schuddend werd de folder terug gelegd,  en het kind wees op een plaatje van Bol punt Com en riep;  dikke politie.. en dan kan er GEEN lach van af bij moeder.

Is maar een heel klein voorbeeld,  was het deze jongen ?

sacredfour

In het geval dat je problemen hebt met Bureau Jeugdzorg dit is een goede site voor hulp.
http://www.burojeugdzorg.nl/
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Knibbel

Heb het filmpje over Hansje niet helemaal kunnen afkijken. Mijn hart kromp zowat ineen van verdriet en boosheid. Mijn gedachten gingen alleen naar dat kind uit, dit doe je een kind gewoon niet aan. Waarom moeder en kind zo overstuur maken?  Dit had anders aangepakt kunnen worden, zoals Gewoon ook al aangaf. Laat moeder meegaan, laat haar een tijdje het kind voorbereiden op wat komen gaat..... Ik vind dit te triest voor woorden!!

Maar toch wil ik voorzichtig zijn met een mening geven.... ook ik heb andere ervaringen met Jeugdzorg. Wat waren wij jaren jaren terug blij en opgelucht dat Jeugdzorg de twee jonge kinderen van mijn broer en zijn vrouw hebben weggehaald. Na heel lang aandringen van familie, buren, schoolleiding, huisarts kwam Jeugdzorg in actie. Voor mijn gevoel toch veel te laat voor de kinderen.... En ook zij, mijn neefjes, hebben hartverscheurend gehuild, mijn broer en zijn vrouw waren in en in verdrietig. Ik weet dat zij enorm veel van hun kinderen hielden alleen zij waren junks. Verslaafd tot op het bot, alsmaar op de vlucht voor zichzelf en voor anderen. Zij verhuisden iedere keer naar een andere plek en sleepten de kinderen mee. Waren ze clean werden de kinderen overladen met liefde, maar waren ze door de drugs van de wereld dan bleven ze vaak de hele nacht weg. Ze hebben de kinderen nooit mishandeld alleen enorm verwaarloost en te veel en te vaak aan hun lot overgelaten. Wij hadden graag voor de kinderen willen zorgen, maar dat mocht niet. Het enigste wat wij konden doen was kleding en voeding voor de kinderen geven, maar ook dat werd verkocht als ze geld nodig hadden voor drugs. Alleen Jeugdzorg kon de kinderen uit huis plaatsen. Jeugdzorg heeft ervoor gezorgd dat beide broertjes niet gescheiden werden en samen in een pleeggezin terecht konden. En ook dit pleeggezin heeft altijd gezorgd dat kinderen en ouders regelmatig contact hadden. Nu zeggen mijn, inmiddels volwassen, neven dat ze twee vaders en twee moeders hebben.....

Wil alleen maar even zeggen dat het niet allemaal zwart of wit is.....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron