beslag op mijn inboedel ??

Started by glenn, Jun 07, 2014, 02:21 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Quotevolgens brief komen wij in de krant ( zelf betalen) en volgt inname inboedel over 4 weken ook daar zijn kosten aan gebonden die wij ook zelf moeten betalen..volgens lavg 
Ik vind dit allemaal wel een beetje extreem. Is de stiefzoon ouder dan 18 jaar? Lavg heeft onrechtmatig beslag gelegd. Bovendien dreigen ze ook nog dit beslag ten uitvoer te brengen en daardoor je privacy te schenden! Ga in geen geval een regeling treffen. Het is je stiefzoon die dit moet doen. Dien een klacht in. Geef ze 5 dagen om het beslag op te heffen, anders wordt de klacht bij de Kamer van gerechtsdeurwaarders neergelegd en een verzoek ingediend bij de rechtbank voor opheffing beslag met een eventuele schadevergoeding.
Maar wacht even op het antwoord wat de kredietbank mogelijk krijgt zoals Buster hierboven aangaf.
Misschien wordt het een en ander recht gezet. Ik ben benieuwd!

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ja SF ik vind het dus ook extreem allemaal.

Had die stiefzoon de toegang niet moeten weigeren, en moeten zeggen van stuur maar een aankondiging van een beslag zodat de eigenaar van deze woning en inboedel, daar al in verweer had kunnen komen.

Daar leer je weer van als je iemand in huis neemt met grote schulden, dan moet die als die alleen is, van de voordeur afblijven die is niet van hem.

Hoe zit dat met energie,.. als die meneer in huis ook een schuld heeft bij de zelfde leverancier bijvoorbeeld, doet die dan ook open om te wijzen waar de meter zit, of toch niet,  en ziet stil het briefje belangrijke mededeling!!! op de mat vallen.

Buster

Weten wat je moet doen of had moeten doen in dit soort situaties is al lastig genoeg voor hulpverleners, laat staan voor schuldenaren of familieleden. Gerechtsdeurwaarders maken daar handig gebruik van.

Zo weet ik dat LAVG claimt de rechten van de schuldenaar te beschermen, maar ondertussen verkopen ze ook proffitletter pakketten, dus tja,.. Een gerechtsdeurwaarder aan de deur met een aankondiging tot beslag wimpel je echt niet zomaar weg als je niet weet dat je überhaupt rechten hebt.

Chrissie

Buster, Sacredfour en alle anderen wat geweldig dat jullie hier zoveel van weten en er anderen mee kunnen helpen, mijn kennis gaat helaas niet zover kan anderen er niet zover mee helpen.
Ben er eerlijk gezegd gewoon een leek in  ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

glenn

Hallo allemaal
alvast bedankt voor alle reactie,s tips en hoe en wat ik het moet aanpakken
ik bel morgen met gkb en vraag wat ze voor stappen gaan doen
ook vermelding..verkeerde kantoor neem ik hun erg kwalijk
mijn stiefzoon is met zijn gezin 2 dagen naar zus ivm de opgelopen spanning hier
als hij vanavond terug komt dan zal ik een foto maken van de brief en vermeld dat hier
weggenomen namen etc
dankzij jullie krijg ik weer een beetje hoop...nogmaals bedankt
fijne pinkster maandag . glenn

nooitmeer

Glenn,

Die 1100 euro is toch geen schuld bij het CJIB of bij een gemeente of iets dergelijks?
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

glenn

glenn

Gkb gaat met Lavg praten over een regeling / uitkomst
Lavg vraagt aan mij ; uittreksel gemeente wanneer we de woning hebben gekocht/bewoond
en Lavg vraagt aan mij uittreksel van beide kostgangers wanneer ze hier zijn komen wonen
Gr Glenn

Buster

Glenn die kan je ophalen bij het gemeentehuis.
De aanvrager moet hem wel zelf opvragen, dus je stiefzoon zal mee moeten.
Daar zitten wel kosten aan verbonden, zo rond de â,¬10 - â,¬15.
Vraag daarvan een bonnetje, je kunt altijd proberen deze kosten terug te krijgen van het Gkb.

Even nog over wat je eerder schreef, dat LAVG melde dat de extra kosten voor jullie rekening komen. Dat is echt lariekoek! Hooguit komen deze kosten bovenop de schuld, maar nooit voor jullie rekening.
Als het Gkb een beetje een pittige contactpersoon op de zaak heeft gezet zal die de kosten eraf krijgen door stappen te ondernemen.

Een traject werkt als volgt: je stiefzoon spaart in 36 maanden tijd zoveel mogelijk geld bij elkaar. Dat gaat in de boedel. Het opgespaarde geld wordt vervolgens, als hij zich het hele traject aan de regels heeft gehouden verdeeld onder de schuldeisers. De kosten die gemaakt worden door een gerechtsdeurwaarder gaan eerst van dat bedrag af. Als er daarnaast nog wat over blijft gaat dat naar de schuldeiser. Naar mijn idee probeert LAVG met deze dreiging nog even wat extra geld eruit te halen.
Het Gkb heeft dan wel de brief naar het verkeerde kantoor gestuurd. LAVG was zelf ook niet snugger genoeg om de brief met een vermeld dossiernummer naar het juiste kantoor door te sturen.

Als het traject van start gaat zijn die extra kosten dus niet meer van belang voor je stiefzoon. Die moet hoe dan ook zoveel mogelijk bij elkaar zien te krijgen, hoe die verdeling aan het einde van de rit is, daar heeft hij dan niet zo heel veel mee te maken.
Is de rust inmiddels wat meer in huis nu?

sacredfour

QuoteLavg vraagt aan mij ; uittreksel gemeente wanneer we de woning hebben gekocht/bewoond
Hier hebben ze niks mee te maken!
Quoteen Lavg vraagt aan mij uittreksel van beide kostgangers wanneer ze hier zijn komen wonen
Gr Glenn
Hier hoef je ze helemaal geen uittreksel voor te geven! Dit kan je met een eenvoudig briefje doen.
Buster, hoe krijg je het voor elkaar na het lezen van dit topic om toch zo kalm te blijven :)
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Sacredfour, omdat de hele situatie groter is dan deze actie van LAVG.

Het traject betekent een nieuwe start voor dit gezin. (stiefzoon, schoondochter en kersverse baby)
Het zou zo zonde zijn dat die nieuwe start niet door kan gaan of wordt verstoord omdat twee instanties niet met elkaar communiceren. 
Daar heeft dit gezin niets aan en Glenn die zijn huis open heeft gesteld om zijn stiefzoon een kans te geven al helemaal niet. Die blijven dan achter met een "spijtig dit te horen" en een "niets mee te maken, wet is wet" waar je niks voor koopt.

En natuurlijk heb je alle recht om je hakken in het zand te zetten en de strijd aan te gaan. Uiteindelijk moet de opdrachtgever van LAVG ook akkoord gaan met het traject. En dat traject is en blijft de kans op een schone lei. Die schone lei betekent dat dit gezin nog voordat de kleine naar de basisschool gaat de boel op de rit kan hebben. Dat er weer gedacht kan worden aan op vakantie gaan, Opa Glenn verassen met een leuk cadeau en meer van dat soort krenten in de pap die het leven een stuk leuker maken.
Als LAVG dan genoegen neemt met een uitdraai en de dreiging wegneemt kan Glenn zelf ook beter slapen, komt er weer wat rust in het gezin en krijg je weer de ruimte om vooruit te denken.

Het is een hele oude Judo techniek,... meeveren om om te buigen. ;)
Maar hardcore karate kan ook hoor :P

glenn

Hallo
De rust is wedergekeerd, reden.. ze blijven voorlopig bij zus..( die bijstanduitkering heeft )
ik wacht morgen af wat uit het gesprek komt
de brief die ik zou krijgen en zou vermelden...hier... is bij gkb gebracht
( wou hem inzien en bestuderen )
had vanmorgen gesprek ( gkb ) en nogmaals werd duidelijk aan mij vermeld
lavg dreigt wel maar doet niets..met andere woorden ...ze nemen onze inboedel niet in beslag....maar ben er niet zo zeker van of bluffen ze ???
Hou jullie op de hoogte
Glenn

glenn

p.s ze kunnen zich niet bij zus inschrijven / reden bijstanduitkering en hun g k b

Buster

Glenn, ze kunnen er ook niet te lang blijven. De sociale dienst ziet dat als delen van een huishouden en dan kan zus daarop gekort worden. Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt qua woonruimte want dit is voor niemand een goede situatie.

Heel veel sterkte.

glenn

GKB is er mee bezig en ze emailen mij zsm als ze meer weten of vooruitgang boeken
Gr Glenn