beslag op mijn inboedel ??

Started by glenn, Jun 07, 2014, 02:21 PM

Previous topic - Next topic

glenn

hallo
ik heb sinds 4 mnd kostgangers in huis
stiefzoon met vriendin... toen hoogzwanger en nu bevallen van een zoon van 6 weken
ik en mijn vrouw wisten dat ze erg veel schulden hadden/hebben en ze zitten sinds januari 2014 bij het gkb
afgesproken is met hun dat we 250 â,¬ kostgeld wilden hebben
nu 2 weken geleden werd er aan de voordeur aangebeld en er stond een persoon van lavg
mijn stiefzoon liet hem binnen en eenmaal binnen begon ie meteen met noteren inboedel.....
wat blijkt hij heeft beslag laten liggen op mijn/onze inboedel en over 5 weken wordt het ontruimt...
aangezien mijn stiefzoon en zijn vrouw niks hebben , gaat het dus om onze meubelen....
dus nu blijkt het dat we uit medelijden hun in huis hebben genomen worden we bestolen van onze inboedel dankzij mijn stiefzoon en zijn vriendin
vraag aan u allen
wat moeten we doen ?
en hoe kunnen we dit vermijden ?
p.s ja ze staan ingeschreven op ons adres

Chrissie

Welkom Glenn,

Jeetje wat een drama,ik weet er niet zoveel vanaf, maar er zijn andere mensen zoals Buster, Peter, Sacredfour e.a die zullen vast nog meer advies voor je hebben.

Ga je proberen te helpen met wat ik weet, klopt het niet dan wordt ik wel gecorrigeerd, heb je nog bewijzen zoals aankoopbonnen van je meubels , tv, zo ja zoek dit aub op waarschijnlijk kun je zo voorkomen dat je meubels meegenomen worden.
Mochten ze langs komen en het mee willen nemen laat je dit zien volgens mij kunnen ze je dan niets maken en niets meenemen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

glenn

Hallo Chrissie
Nee aankoop bonnen hebben we niet... we hebben inboedel ouder dan 5 jaar oud
dit kreeg ik gisteren binnen van kredietbank nederland
op mijn vraag..wat moet en kan ik doen

Goedendag,

Erg spijtig om onderstaand te lezen.

Mijn collega’s van team schuldregeling hebben inmiddels contact met LAVG opgenomen en aangeven dat er bij ons een schuldregeling loopt. De door ons eerder verstuurde saldo-opgave brief was bij het verkeerde kantoor van LAVG terecht gekomen. Onze verwachting is dat LAVG saldo-opgave doet en uitstel van betaling geeft. Zoals ik vorige week ook telefonisch heb doorgeven, vindt er eigenlijk nooit verkoop inboedel door LAVG plaats.

LAVG heeft aangegeven niet de vordering in te trekken

Buster

Beste Glenn,

Welkom op het forum en wat rot dat jullie goede bedoelingen hier op uitdraaien.
Het GKB kan wel zeggen dat er nooit iets verkocht wordt, daar slaap jij niet rustiger van denk ik.
Ze hebben wel een punt, inboedel beslag wordt vaak ingezet om de schuldenaar onder druk alsnog over te halen om te betalen.
Wat ik uit het bericht van het GKB begrijp is dat er al een onderzoek naar de schulden van start is gegaan. Dat betekent dat je stiefzoon niets meer mag aflossen omdat anders de huidige stand van zaken niet meer klopt en het onderzoek opnieuw gedaan zal moeten worden.

Ik zou deze week even afwachten of het GKB bericht heeft gekregen van het juiste bureau. En als ze bericht hebben gehad, vraag daar een bevestiging van. Alles wat je zwart op wit hebt maakt je sterker.
Wat je verder kunt doen is zwart op wit zetten dat zij een kamer bij jullie huren.
Geef op een plattegrond aan om welke kamer het gaat.
Voorwaarde is wel dat die kamer voorzien moet zijn van een slot.
De bonnetjes zijn het meest harde bewijs, bankafschriften tellen alleen als ondersteuning van de bonnetjes.

Nog even over je stiefzoon, want ik snap dat je je behoorlijk belazerd voelt op dit moment.
Het beste wat hij kon doen heeft hij gedaan: hij heeft zich aangemeld bij de gemeente en is hulp gaan vragen.
Het is zelfs zover dat hij die hulp kan gaan krijgen, veel mensen komen namelijk niet eens in aanmerking.
Dat de schuldeiser nu overgaat tot inboedel beslag kan je stiefzoon niets aan doen. Dat bepaalt de schuldeiser, zij geven vervolgens de opdracht aan LAVG om het uit te voeren.

Wat moet het een rare situatie zijn in jullie huis op dit moment. Gebroken nachten, baby in huis, onrust vanwege de schulden, geen privacy meer en dan ook nog zo'n deurwaarder over de vloer.
Mocht het GKB over een week nog geen bericht hebben kun je voor je eigen gemoedsrust spullen van onvervangbare (emotionele) waarde onder brengen bij een familielid.

Succes.

sacredfour

Ik  denk dat het genoeg is als schriftelijk aangegeven wordt aan de deurwaarder dat de inboedel van de huiseigenaar is. Dit is een logische conclusie en hoeft niet bewezen te worden. Doe een voorstel aan de deurwaarder om beslag te leggen/mee te doen aan beslaglegging op inkomen stiefzoon. Ik neem aan dat stiefzoon de deurwaarder bij zijn bezoek heeft verteld dat de inboedel niet zijn eigendom was. Ik zou ook de eventuele kosten van deze beslaglegging bestrijden. De deurwaarder had beter moeten weten! Als publiek ambtenaar is hij hier zijn boekje te buiten gegaan, als stiefzoon aangegeven had dat dit niet zijn huis was.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Quote from: sacredfour on Jun 07, 2014, 10:53 PM
als stiefzoon aangegeven had dat dit niet zijn huis was.

Dat is dus het probleem, stiefzoon staat ingeschreven op het adres.
Dat moet wel anders is er geen traject mogelijk.
Omdat het om inwoning gaat moet dat wel aannemelijk gemaakt worden.

glenn

Ja de situatie maakt het erop dat de sfeer hier alles behalve leuk/gezellig is
zat mijn email na te kijken en zag ook nog dit eerste bericht van de kredietbank

Goedendag,

Erg spijtig om onderstaand te lezen.

Mijn collega’s van team schuldregeling hebben inmiddels contact met LAVG opgenomen en aangeven dat er bij ons een schuldregeling loopt. De door ons eerder verstuurde saldo-opgave brief was bij het verkeerde kantoor van LAVG terecht gekomen. Onze verwachting is dat LAVG saldo-opgave doet en uitstel van betaling geeft. Zoals ik vorige week ook telefonisch heb doorgeven, vindt er eigenlijk nooit verkoop inboedel door LAVG plaats.

Vervelend dat dit zo loopt.
Met vriendelijke groet,

Dus als ik het goed begrijp dan is aflossing in termijnen ook niet meer mogelijk ?
p.s ze gaan aankomende week zich aanmelden voor crisisopvang want zei willen hier ook niet meer blijven
mvg glenn

glenn

Sorry dubbele post
moest dit zijn

Wij hebben LAVG benaderd om saldo-opgave voor de schuldregeling te doen en om uitstel van betaling te geven. In de praktijk maak ik niet mee dat LAVG tot verkoop inboedel overgaat.

Glenn

sacredfour

In deze situatie is het belangrijk welke conversatie heeft plaatsgevonden voor binnentreden deurwaarder. De gerechtsdeurwaarder als publiek ambtenaar heeft hier de functie beslag te leggen. Als publiek ambtenaar heeft hij zich aan de wet en aan de regels van gerechtsdeurwaarders te houden. Ook mag van hem verwacht worden dat hij de juiste afwegingen maakt. Als op dit adres ook een andere bewoner staat ingeschreven zou dit al genoeg reden moeten zijn om een afweging te maken of dit beslag wel de juiste actie is. Dit lijkt mij in dit  geval niet is gebeurt. Maak formeel bezwaar tegen het beslag. Is LAVG niet bereid mee te werken dien een verzoek tot opheffing van dit beslag in bij de voorzieningsrechter. Ook al is de kans klein dat het beslag uitgevoerd gaat worden, LAVG zal zeker hiervoor kosten in rekening brengen. Dreig eventueel ook om een klacht neer te leggen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Je zou ook nog kunnen denken aan de schending van de privérechten van Glenn. Ook hier kan je een klacht over indienen. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

nooitmeer

Ik neem aan dat de deurwaarder netjes een afschrift van het beslag aan de hoofdbewoner van het pand heeft achtergelaten of heeft opgestuurd en daar een uitleg bij over hoe die hier tegen in beroep kan gaan?

Van de zotte dan de deurwaarder beslag legt op een inboedel omdat iemand die staat ingeschreven op dit adres toevallig schulden heeft. Dit ken ik enkel van belastingdeurwaarders en dan wordt het een bodembeslag genoemd.

Jij kan overigens aantonen dat je al ruim voor de schuldenaar in de woning woonde waarbij aannemelijk gemaakt kan worden dat de spullen die in de woning staan ook niet van de schuldenaar kunnen zijn.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

glenn

ga van die papieren foto maken en haal naam adres e d weg
zodat jullie het zullen zien de gehele procedure
stiefzoon en vriendin hebben bij ons aangegeven dat ze de schuld a â,¬ 1100 niet kunnen betalen
volgens brief komen wij in de krant ( zelf betalen) en volgt inname inboedel over 4 weken ook daar zijn kosten aan gebonden die wij ook zelf moeten betalen..volgens lavg
hoop dat lavg akkoord gaat met termijn betaling want ik kan het niet ophoesten....

sacredfour

glenn, ik zou geen betalingsregeling treffen. Stuur een brief waarin je ze vraagt het beslag op te heffen.
Dreig met privacy schending en onwettig gebruik van het middel. Dreig ook met aangifte Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Wat was de conversatie tussen deurwaarder en stiefzoon?

gewoon

Hoi ik zit met verbazing dit verhaal te lezen het gaat om een bedrag van slechts 1100 euro en daar word dan zo een beslag op gelegd.
Ook dat het bezoek niet is aan gekondigd door de deurwaarder en gelijk binnen stapt om te gaan schrijven en zelf weet dat het niet van de schuldenaar is.

Ben benieuwd hoe het gaat bij het leger, die ook mensen opvangen en als er een deurwaarder langs komt,... op zaal 3 staat er weer 1 te schrijven 4 stapelbedden en 8 metalen kastjes is al de zoveelste deze week.

Beste Glenn dat zij ook de op geschreven spullen ook werkelijk verkopen gaan, die kans is erg klein maar de stres die dit geeft is enorm als je dit meemaakt, dit komt best wel goed en hou goed de brievenbus in de gaten dat het bij dit probleem blijft.

nooitmeer

Quote from: glenn on Jun 08, 2014, 01:47 PM
ga van die papieren foto maken en haal naam adres e d weg
zodat jullie het zullen zien de gehele procedure
stiefzoon en vriendin hebben bij ons aangegeven dat ze de schuld a â,¬ 1100 niet kunnen betalen
volgens brief komen wij in de krant ( zelf betalen) en volgt inname inboedel over 4 weken ook daar zijn kosten aan gebonden die wij ook zelf moeten betalen..volgens lavg
hoop dat lavg akkoord gaat met termijn betaling want ik kan het niet ophoesten....

De kosten zijn al hoger dan de schuld, dan moet er dus dubbel zoveel opbrengst zijn met een veiling wat normaal gesproken niet het geval zal zijn, of je moet wel een heel luxe inboedel hebben.
Dit lijkt een verdien model van LAVG met een zeer vervelende en vooral dure na smaak.

Zie hier voor de kosten van een boedel beslag en de kosten voor advertentie en veiling kosten: http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Buster

Wacht even Glenn,..

Ga nog geen afspraken maken voor een termijn aflossing.
Op dit moment wordt de hoogte van de schuld opgevraagd. Dat is om een berekening te maken wat de schuldeiser kan verwachten als betaling in het traject.
Als jij nu een voorstel doet en gaat aflossen klopt die berekening niet meer. Die procedure moet dan helemaal overnieuw en dan duurt het langer voordat je stiefzoon daadwerkelijk geholpen kan worden.
Wacht daarom eerst af wat de Kredietbank aan antwoord krijgt van LAVG.

Waar het op neer komt is dat de Kredietbank een fout heeft gemaakt door de brief naar het verkeerde kantoor te sturen. Daardoor heeft het juiste kantoor te lang geen bericht gehad. Dat lange wachten wordt gezien als "niet bereid om mee te werken" en daar is het ondernemen van inboedel beslag een resultaat van.
Geef de Kredietbank een week om hun fout te herstellen.
Ondertussen maak je bezwaar bij LAVG over de procedure.
Je kunt namelijk aantonen dat jij al jaren op dit adres woonde als hoofdbewoner en je stiefzoon sinds een paar maanden. Dat alleen is is aannemelijk genoeg om ervan uit te gaan dat de inboedel niet van je stiefzoon is.
Mocht dat niet baten kun je altijd nog een klacht indienen bij de tuchtkamer voor Gerechtsdeurwaarders.

Mocht je twijfelen over het wel of niet doen van een voorstel, neem dat eerst contact op met de Kredietbank om te vragen  hoe zij dat zien.