Over de rand hellend van de afgrond

Started by La Chouffe, Jun 06, 2014, 01:27 PM

Previous topic - Next topic

La Chouffe

Telkens als het weekend of feestdagen voor de deur staan krijg ik slecht nieuws (erbij)
afgelopen maandag: de energie maatschappij dreigde met afsluiten, dus ook dat is een kwestie van afwachten.
Zo ook gisteren: Het begon al in de ochtend. Ziggo heeft alles afgesloten: geen tv, telefoon, en internet.
(ik sta hier met een laptop bij de Jumbo op de parkeerplaats mijn verhaal aan jullie te doen, en meerdere mensen konden het uitlachen niet verbergen)
Om 11:00 uur ging ik naar de voedselbank om pakket te halen, en om 14:00 uur was ik eindelijk aan de beurt.
Plotseling wordt ik uit de rij gehaald door een medewerker, en vroeg of ik effe wilde meekomen.
Aangekomen op het kantoor kreeg ik het geweldige nieuws:
1x in de 12 weken heeft men een vervolgonderzoek om te kijken of ik nog recht hulp heb van de voedselbank.
Daar gaven ze mij de mededeling dat ze meerdere malen contact hebben gehad met mijn bewindvoerder.
Echter telkens zonder succes!
En kwam er op neer dat ik geen recht meer had op hulp!
Ik moest eerst met mijn bewindvoerder contact opnemen, en moest aandringen dat ik haar moest duidelijk maken dat zij die papier kregen waar ze om vroegen.
En toen kon ik afdampen....
Pretige feestdagen wist de meneer van de voedselbank mij nog te zeggen, ik gaf geen antwoord.
Door de zware medicijnen die ik al een tijdje moet slikken te antidepressiva kan ik geen emotie meer tonen. en huilen gaat dus ook niet meer.....
Het enige wat mij nog rest is het verdriet in mij zelf.
Vorige week vrijdag is mijn auto weggegaan om dat ik nog steeds geen leefgeld krijg en ergens van moet leven, ik moet te voet naar mijn werk 2x in de week 2 uur op therapeutische basis werken  ±25 km enkele rit (ben meer aant lopen dan werken)

Zojuist heb ik de Jacpot gekregen:

Mijn vriendin trok het niet meer dat ze een vriend had die alleen maar problemen had, zij woont  c.a. 100 km bij mij vandaan en gezien ik geen auto meer heb en gelukkig wilde worden....

Het is uit via smsje!

Ik weet het effe niet meer
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

Buster

La Chouffe, getver wat een ellende.

Je vorige bericht bleef maar door mijn hoofd malen.
Die berekening van de beslagvrije voet klopt aan geen kanten.
Het feit dat je een goed salaris hebt en nu bent afgesloten van de vaste lasten is ontzettend raar aangezien je een bewindvoerder hebt die, zou je denken, de rekeningen betaalt. Ook omdat ze je al eens eerder heeft gezegd dat je daarom geen leefgeld hebt, de vaste lasten hadden voorrang.

Ik wil je echt op het hart drukken naar de Sociaal Raadslieden te gaan.
Het feit dat je bewindvoering hebt gekregen als aanvang van het traject is tot daar aan toe, maar dat je daar nu kosten voor betaalt terwijl het traject is afgewezen is heel raar.
En was het dan nog zo dat je belangen in elk geval nog behartigd werden, maar dat is dus blijkbaar ook niet zo. Een sociaal raadsman of vrouw kan met je meekijken of wat er gaande is wettelijk wel klopt en je juridisch bijstaan om je hoofd boven water te houden.

Vraag ze in elk geval om een her berekening te maken van je beslagvrije voet en deze aan te passen.
Naar mijn idee, op basis van je gegevens in je eerdere bericht zou je rond de â,¬1300 uit moeten komen, en niet â,¬850.
Dat scheelt nogal.

Hey en je vriendin,... die heeft "lousy timming" kan niet anders zeggen. Ik weet er natuurlijk niks van en wat er allemaal aan vooraf is gegaan, dit heeft blijkbaar niet zo mogen zijn. Je hoeft in elk geval geen 100 km. te lopen naar haar huis. Ik hoop dat je tussen de regels door kunt lezen wat ik eigenlijk zou willen tikken.

Groeten

gewoon

Hoi als ik de berichten lees dan begin ik ook hier te denken van is bewindvoerder niet erg fout bezig.

Zo iets simpels als een formuliertje naar de voedselbank als je dat zelfs niet lukt.

En het kan nog gekker zat van morgen naar de rijdende rechter te kijken naar een uitspraak over een verhuis vergoeding van E 5530,-- die iemand niet kreeg omdat een bewindvoerder daar afstand van had gedaan...uitspraak was iets van dat deze bewindvoerder dit niet mocht tekenen en besluit door de man zelf getekend hoort te worden, en krijgt dus gewoon zijn geld.

Bewindvoerder op de hoogte van dit en verklaarde aan Visser dat die handtekening met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vervalst was door de bewindvoerder.

Voor La Chouffe die bewindvoerder kon wel eens de eerste verdachte zijn om  het voor jou minder uitzichtloos te maken.

De voedselbank.. al had ik daar in de rij gestaan dan had ik mijn pakket gegeven, het onrecht zo mede mensen in de kou  te zetten is bar, de energie die dat me geven zou, is in geen velden of wegen in dat pakket te vinden. 

lonkes1984

Jeetje wat een situatie, echt vreselijk voor je!

Ook ik heb een 'louche' bewindvoerder gehad om het zo maar even te noemen en feit is dat als je zelf geen actie gaat ondernemen er ook niets gaat veranderen... Dus alsjeblieft, hoe moeilijk ook, volg de adviezen van Buster op!

Heel erg veel sterkte!
Don't look back.... You're not going that way!

La Chouffe

Aller eerst wil ik Buster en alle andere bedanken voor alle feedback!
Zo beste mensen denkende dat dit zo'n beetje het ergste is wat kan overkomen, Nou voor die mensen heb ik 1 advies: Lees niet verder, sluit dit bericht meteen af, want we zijn er nog niet!!
Excuus voor mijn sarcasme maar behalve huilen en aan een ander oord wensen doe ik niet meer sinds anderhalve week. Eten (niet warm gewoon een boterham)gaat mondjes maat want ik hou niets meer binnen alleen ranja koffie en water.
Vorige week kreeg ik 3 fraaie brieven op de deurmat, en ja hoor donderdag avond en vrijdag die andere 2...
Die van donderdag was een exploot dat men (indien ik niet binnen 7 dagen het gehele bedrag betaal) -als of ik het nu ineens wel zou kunnen betalen- de gerechtsdeurwaarder in gezelschap van sloten maker en politie (want ik ben héél gevaarlijk pffff...)  mijn gehele inboedel komen ophalen ivm beslag op de boedel...
Voor de komende 64 maanden ligt mijn salaris en alle bankrekeningen onder beslag dus komen ze mij nu effe de laatste grond onder mijn voeten wegtrekken!!

Maar die 2 van vrijdag waren ook een exploot dus het enigste wat die zou kunnen doen is me een nier afhandig maken en daar mee de opstaande rekeningen van betalen. want die hebben weer eens achter het net gevist! En als ik dan tegen mijn psychiater zeg dat mijn zin in dit leven begin te verliezen komt die met de opmerking dat ik niet zo ego?istisch moet denken.

Dus lieve mensen over de rand helend van de afgrond moet ik nu veranderen in:

Hangend aan een dun touwtje in de afgrond.

Oh ja heb contact gehad met Stichting- Iris maar die lieten me weten dat ze (nog) geen contact konden krijgen met mijn huidige bewindvoerder...
Waar heb ik dat al eens eerder gehoord uuhmm tja dat hebben meer instanties al geprobeerd (voedselbank bijvoorbeeld).
en hun advies was: Dont call us We call you... Maar dat mijn huis is leeg gedragen weet ik niet of er nog iets over blijft om voor te vechten.
Zo las ik dat men huisdieren als verkoop middel in beslag neemt.
Denkende aan mijn 2 hondjes (die ik niet elders kan onderbrengen) zij zijn met name de grootste reden waarom ik nog steeds aan het vechten ben, en elke dag probeer te overleven want anders kan ik het niet meer benoemen.

Dus als men deze 2 vrienden mee neemt als drukmiddel sta ik niet meer in voor de gevolgen.
Wens alle een fijner weekend toe,
Gr. La choufe
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

jan

Dit is niet goed. Wel eens gedacht om de bewindvoerder op zijn werkadres op te zoeken? Uiteraard blijf je heel beleeft en vraag je hoe het nu verder moet.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

..... dit kan toch niet waar zijn.....?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Buster

La Chouffe,...

Ik heb je bericht even op me in moeten laten werken.
Ik kan me niet voorstellen hoe je je nu voelt.
Dat je het überhaupt op schrijft, daarvoor heb je mijn respect.

Eerst even over je twee honden, want dat is het belangrijkste.
De overweging daar beslag op te leggen zou zijn dat ze iets opleveren.
Dat lijkt me niet het geval. 

Even wat anders, je hebt een behoorlijk loon en daar ligt op dit moment beslag op.
Je kunt andere deurwaarders verzoeken zich aan te sluiten bij dat beslag.
Er valt namelijk wel degelijk iets te verdelen. Een gerechtsdeurwaarder heeft de plicht de schuldeiser te adviseren om een minder ingrijpend beslag te leggen als dit mogelijk is.
Dat aansluiten hangen wel kosten aan, maar het zorgt er ook voor dat er geen geen beslag op je inboedel wordt gelegd.

Bank beslag mag "slechts" eenmaal worden gelegd.
Ik ga eens voor je uitzoeken of er bankbeslag gelegd mag worden als er al loonbeslag ligt.

La Chouffe,.. ik hoop dat Iris snel belt en wat voor elkaar gaat krijgen.

Buster

La Chouffe, over het loonbeslag: is dat gelegd door de Rijksbelastingdienst?
Dat is namelijk de enige eiser die geen "aansluiters" hoeft toe te laten.
De afdeling toeslagen en alle andere schuldeisers moeten dat wel.

Het inboedel beslag en de aankondiging daarvan wordt vaak gebruikt als extra drukmiddel om je alsnog over te halen te betalen.
Jij hebt niks en kunt dus ook onmogelijk iets voorstellen, behalve de aansluiting bij het loonbeslag.
Ik zou dat in elk geval aan ze voorstellen. Wordt dit geweigerd kun je een klacht indienen bij het gerechtsdeurwaarders kantoor. Of eventueel bij de tuchtkamer van Gerechtsdeurwaarders.

QuoteVoor de komende 64 maanden ligt mijn salaris en alle bankrekeningen onder beslag
Door deze zin was ik even in de war (denk ik).
Bedoel je dat de rekeningen bevroren zijn en je er niets meer van kan opnemen?

La Chouffe

vavaf feb. 2014 geen geld meer gezienniks nada noppes ! leef van lucht en vergeten liefde..

betaal rek. onder beslag (waar loon op binnen komt.) o.a. belasting maar ook essent en CZ zorgverzekering.
volgende week zijn 7 dagen om ben ik mijn laatse bezittingen ook kwijt.

jan

http://www.ilovemyfamily.org/uithuiszetting/index.php/cat/c95_Uithuisgezet-WAT-NU-.html

Kijk eens op bovenstaande link en ga aan de slag. Even nu niet meer klagen, je moet actief naar een oplossing gaan zoeken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

nooitmeer

Voor wat voor een bedrag gaat die deurwaarder je huis leeg halen? Is er uberhaubt al beslag gelegd?
Dit moet dan substantieel zijn, de kosten zijn namelijk aanzienlijk. De meeste mensen, in deze situatie, hebben geen inboedel van duizenden euro's en dat zijn toch wel bedragen waar je aan moet denken bij een boedel verkoop/veiling. Enkel de kosten lopen al ver boven de duizend euro.

Het zal mij benieuwen of de deurwaarder op komt dagen. Of dat het gewoon een laatste probeersel is om te kijken of er iets te halen valt.

Maar ga in gesprek met de deurwaarders. Zeker als je er meerdere hebt moet je er mee blijven communiceren. Deze bureau's weten van elkaar niet dat jij een debiteur bent, daarom krijg je aan de lopende band brieven met aankondigingen.

Normaal komen deze situaties enkel voor bij personen (en ik ben ervaringsdeskundige op dat gebied) die hun kop voor lange tijd in het zand hebben gestoken. Maar dat is achteraf gelul en heb je nu niets aan.

Ga inderdaad naar je gemeente en leg de situatie uit, en nogmaals uit en als ze het dan nog niet snappen doe je het nog een keer net zo lang todat er iemand gaat bellen met de schuldhulverlening om te zorgen dat er contact gezocht wordt naar de schuldeisers/deurwaarders.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!