+-

Author Topic: Waar kan ik terecht voor hulp  (Read 113436 times)

Offline Bruin

• Lid
  • *
Waar kan ik terecht voor hulp
« on: June 05, 2014, 01:18:00 PM »
Hallo allemaal.

Ik hoop dat hier iemand is die me kan helpen, ik weet niet meer wat te doen. Momenteel zit ik ook weer huilend achter de laptop, mijzelf af te vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen.

De situatie in het kort:

Ik ben 5 jaar terug een eigen bedrijf begonnen, zonder starterskapitaal. Ik heb een bestaand bedrijf overgenomen. Hiernaast ben ik altijd blijven werken. Helaas liepen door omstandigheden de schulden snel op, en sloot ik mijn ogen ervoor.

Nu, 5 jaar later, zijn er een heleboel schulden weggewerkt. Wel zijn er nog schulden blijven staan, zowel prive als zakelijk. Bij mij zijn mijn ogen geopend na een gesprek met de verhuurder vanoochtend, als ik niet voor eind juni de huurachterstand heb weggewerkt (a 5000,-) gaat de stekker eruit. Verdere afspraken hierover zijn geen optie meer, omdat ik achterstanden niet kan inlopen. Wel is het bedrijf eindelijk bloeiende en kunnen de vaste lasten betaald worden. Dit is dan ook de reden dat ik niet wil stoppen met het bedrijf, en zeker door wil gaan. Ik zal echter wel ergens aan de bel moeten trekken om me hierbij te helpen.
-Ik heb naast mijn bedrijf een baan met een vast contract. Echter wel een 0-uren contract. Dit zou ik volledig kunnen gebruiken om af te lossen, echter heb ik al jaren een loonbeslag, waardoor mijn salaris slechts 851,- per maand bedraagt.
-Mijn bedrijf draait dus voldoende om de vaste lasten te betalen, alleen zijn er wel de restschulden. Dit totaal ligt INCL leningen op ca 60.000 euro.
-Ik heb een BKR doordat ik voorgaande jaren de lening niet op tijd kon betalen.
-Ik ben bereid om met de billen bloot te gaan, als iemand me maar uit deze nachtmerrie kan helpen.
-Om de kosten te drukken ben ik bij mijn ouders ingetrokken.

Zojuist heb ik de gemeente aan de telefoon gehad. Deze kunnen mij echter niet helpen omdat ik mijn bedrijf nu niet wil stopzetten. Ze hebben me doorgestuurd naar de BBZ.  Deze kunnen echter niet helpen omdat ik teveel verdien met mijn baan. Alleen... ik ontvang hier dus erg weinig van. De BBZ adviseerde mij contact op nemen met het ondernemersklankbord. Hier heb ik zojuist een contactformulier ingevuld, waarbij ik hoop dat het goed gegaan is.

Ik ben dus op zoek naar iemand die samen met mij naar de schulden wil kijken, schuldeisers wil aanschrijven (mijn ervaring is dat als ik het zelf doe, dit niet vaak lukt). Ik kan een hele hoop zelf, nu de knop om is, maar niet alles. Ook zou het dan de bedoeling zijn dat de DW die nu loonbeslag hebben gelegd, dit opheffen, zodat ik mijn salaris kan gebruiken om achterstanden in te lopen.
Waar kan ik nu nog terecht? Ik had gehoopt dat de gemeente in ieder geval samen met mij wilde kijken.

En dan de huurachterstand... hoe ga ik dit oplossen...

De wanhoop staat me nabij. Ik ben er zo dichtbij om de boel op te lossen. De voorgaande jaren zijn er echt een hele hoop schulden betaald. Alleen nu, het laatste stukje. Hoe ga ik dit doen?

Het is een heel warrig verhaal geworden, maar ik ben zo teleurgesteld dat de gemeente niet wil helpen.  Ik weet het echt niet meer. Die 5000,- hangt als een donderwolk boven mijn hoofd.

Heeft iemand hier nog tips en adviezen over wie ik nog kan benaderen om te helpen?

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
Re: Waar kan ik terecht voor hulp
« Reply #1 on: June 05, 2014, 03:14:09 PM »
Hoi Bruin

Voor goed antwoord is veel meer info nodig maar je noemt meerdere problemen waar die huurschuld de grootste zorg van nu is.

Je meld alleen maar dat deze E 5000,-- is die er deze maand boven tafel moet komen, ...de stekker er uit, betekend dit dat deze dan het huurcontract wil gaan ontbinden of, een failliet wil gaan aan vragen ? of naar een incassobureau gaat met de achterstand.

Meestal is er toch nog een overleg mogelijk, NA dat je een aanzienlijke inloop laat zien, soms is het de irritatie van dat het al jaren is een huurachterstand, en niet begrepen word dat je gewoon na 5 jaar dit probleem nog niet op gelost heb, en zitten met het gevoel dat je hun niet ernstig neemt.

Weet niet hoeveel maanden de huur achterstand is maar wat ik zou doen is zorgen dat er deze week minimaal E 3.000,-- betaalt is, en een brief er achter aan, of het restant volgende maand voldaan kan worden met de huur van die maand er bij natuurlijk.

Dit kan toch te doen zijn  en veel sterkte je bent er bijna, begrijp ik uit het verhaal.

Schulden Forum

« Reply #1 on: June 05, 2014, 03:14:09 PM »

Offline Bruin

• Lid
  • *
« Reply #2 on: June 05, 2014, 04:57:44 PM »
Dank je voor je antwoord. Ik wil wegens privacyredenen niet teveel blootgeven. Uiteraard is het irritatie, maar ook meerdere niet nagekomen afspraken van mijn kant, omdat ik er gewoon een bende van maakte.
Afspraken maken is dus niet meer mogelijk, dit is heel goed te begrijpen.
Wat ik ook vergeten te vertellen heb is dat mijn boekhouding jarenlang een zooitje is geweest. Hier komt wel nog heel wat geld van terug. Alleen deze maand niet.

Wat betreft die 3000, het idee is leuk, en het zal vast werken, maar ik heb ook geen 3000 deze week.
Er word bedoelt met stoppen, de stekker eruit. Ik huur het pand waar mijn bedrijf in huist.

Offline Buster

• Vip Members
  • Top Poster
  • Kennis geeft kracht!
« Reply #3 on: June 05, 2014, 08:55:04 PM »
Bruin, welkom op het forum.

Zelf heb ik weinig ervaring met bedrijfsschulden.
Zat ook gelijk aan de BBZ te denken. Wat jammer dat ze je daar niet kunnen helpen.
Blijven praten tot je erbij neervalt lijkt me idd geen slecht advies.
Het maken van een plan scheelt ook vaak veel. Zoals Gewoon al schreef, een deel nu en een deel volgende maand.

Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #4 on: June 07, 2014, 10:01:58 AM »
Beste Bruin,
Een Bbz krediet zal alleen dan verstrekt worden als je bedrijf levensvatbaar wordt gevonden.  Dit zou ook de toets moeten zijn die je nu zelf zou moeten uitvoeren. KvK en MKB kunnen je daarbij helpen. Belangrijk is natuurlijk de huur, want zonder bedrijfspand is geen bedrijfsactiviteit mogelijk.
Met Ondernemersklankbord kun je naar je situatie kijken. Als het goed is krijg je dan binnenkort een oud-ondernemer over de vloer die je zal adviseren hoe je verder kunt gaan.
Ik wil je op het hart drukken om vooral realistisch te blijven. Ook als de adviseur dingen aankaart die je feitelijk niet wilt horen.
Als ik jouw verhaal lees, bekruipt me het gevoel dat jouw prive situatie, met genomen maatregelen hoe goed bedoeld ook, je de meeste problemen oplevert.
Soms kan een bedrijf goed gaan lopen maar is het financieel gezien toch al net te laat. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is, maar probeer met beide benen op de grond te blijven staan.
Ik wens je veel succes in elk geval en hoop dat je een oplossing vindt.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Schulden Forum

« Reply #4 on: June 07, 2014, 10:01:58 AM »

Offline LA2205

• Lid
  • *
« Reply #5 on: September 30, 2014, 04:46:40 PM »
https://qredits.nl/

Wellicht dat ze hier iets voor je kunnen betekenen.

Offline Gamaarlekkerdoorzo

• Lid
  • *
« Reply #6 on: September 18, 2015, 02:46:05 AM »
Tientallen aanplak biljetten al op onze raam gehad. Tientallen dreigingen met openbare verkoop.

Vele instanties zijn we al geweest. Maar niemand die hulp kan bieden.

Waarom?

We hebben nog enkele kinderen in het buitenland wonen. Die we geen zorg meer zouden kunnen geven als we een traject zouden starten.

We zitten al 1,5 jaar in strijd met de i.n.d. om onze kinderen in Nederland te halen. Vorige week weer afgewezen. Dus nu weer naar een advocaat. Maar of het wat wordt? Weinig hoop. Want zo veel schulden en te weinig inkomen.

En weet je daarom wordt ik juist zo boos. Gewoon radeloos.

Alleen vandaag al weer bezoek gehad van 2 deurwaarders.

1 van de gemeente belastingen. En 1 van de kamer van Koophandel. De laatste blokkeert vandaag weer mijn bankrekening. Dat noemen ze helpen zaken doen. En de gemeente zal binnenkort wel een openbare verkoop gaan organiseren. Zodat ik  geheel niet meer kan werken. want ik ben zelfstandig klusjesman. Auto weg, spullen weg, gereedschap weg. En dan kan ik mij voor een uitkering bij weer die zelfde gemeente gaan aanmelden.
Oplossing is ver te zoeken.

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #7 on: September 18, 2015, 08:12:33 AM »
Kun je mij de schuld van de kvk uitleggen?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline sacredfour

• Top Poster
« Reply #8 on: September 18, 2015, 08:30:13 AM »
Er mag geen beslag worden gelegd op gereedschappen als je een klusjesman bent.

Heb je concrete vragen?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Schulden Forum

« Reply #8 on: September 18, 2015, 08:30:13 AM »

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3279
Latest: AndreL
New This Month: 6
New This Week: 0
New Today: 0
Stats
Total Posts: 46299
Total Topics: 5709
Most Online Today: 237
Most Online Ever: 16013
(August 21, 2019, 02:38:13 PM)
Users Online
Members: 0
Guests: 167
Total: 167

Laatste berichten

Eerste kennismaking. by willy
Yesterday at 05:27:01 PM

Moeilijk om aan de goede kant van de streep te blijven by equestrian
Yesterday at 03:48:35 PM

Begrafenisverzekering. by Meelezertje
November 22, 2020, 05:39:51 PM

leefgeld schulden stand by flits
November 22, 2020, 11:21:40 AM

Kabinet spekt voedselbank: ’Geen eten is desastreus’ by Marjan12
November 22, 2020, 10:59:29 AM

Torenhoge rentes webwinkels aangepakt: 'Mensen mogen niet zo verleid worden' by marco
November 19, 2020, 10:39:44 AM

Kabinet: sneller hulp bij schulden by Stil-verdriet
November 17, 2020, 10:17:06 PM

Beslag bij ouders mogelijk? by Joost
November 14, 2020, 09:52:02 AM

Belastingteruggave over jaren voorafgaand WSNP (schone lei) by abnormaal
November 11, 2020, 11:46:07 PM

Weer op het goede spoor komen by Joost
November 10, 2020, 09:44:04 PM

Mijn P.L by Rotterdam01
November 09, 2020, 05:08:27 PM

Schulden genoeg by Joost
November 06, 2020, 11:14:01 AM

Weer terug by hoopvol
November 04, 2020, 10:16:16 AM

het CJIB en de beslagvrije voet by sacredfour
November 03, 2020, 09:47:03 AM

Verminderen financiële kwetsbaarheid prioriteit bij vaststellen leennormen by willy
November 01, 2020, 08:18:47 PM

Aflossingsvrije ruimte in hypotheek meenemen by abnormaal
November 01, 2020, 04:48:19 PM

hobby knutsel by Marjan12
November 01, 2020, 02:53:08 PM

Ik werk veel en ben toch ontzettend arm by Marjan12
November 01, 2020, 11:34:16 AM

In de Schulden door straks Corona by hoopvol
October 30, 2020, 03:07:52 PM

VERKIEZINGSPROGRAMMA GROENLINKS by abnormaal
October 22, 2020, 04:15:45 PM