+-

Author Topic: Je schulden aanpakken anno 2014  (Read 117858 times)

Offline Buster

• Vip Members
  • Top Poster
  • Kennis geeft kracht!
Je schulden aanpakken anno 2014
« on: June 03, 2014, 10:51:14 PM »
Deze oproep verscheen deze week op de social media en wordt druk gedeeld.

Een ondernemer die ondanks de crisis door wil.
Door wil met ondernemen, met het maken van een toekomst voor zijn gezin en zijn schuldeisers tegemoet wil komen.

http://www.worldofcrowdfunding.com/help-ons-verder

Offline peter

• Administrator
  • Top Poster
Re: Je schulden aanpakken anno 2014
« Reply #1 on: June 03, 2014, 11:23:46 PM »
Dit is een doorzetter!!
Peter
Administrator Forum

Schulden Forum

« Reply #1 on: June 03, 2014, 11:23:46 PM »

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #2 on: June 04, 2014, 01:40:10 AM »
Dit is een geweldige actie. Zou het zelf bedacht kunnen hebben...... sterker nog; ik bedacht iets van deze aard een aantal jaren geleden al, maar helaas verklaarde zo'n beetje iedereen me toen voor gek en ben ik er mee vastgelopen. Kreeg niet eens de kans om uit te zoeken hoe je dit soort dingen precies moet/kan doen, hoe het juridisch juist/veilig is en dergelijke.
Toen ik het filmpje bekeek en de tekst tot me door liet dringen .... ben ik even in tranen uitgebarsten terwijl ik dacht: Zie je nou wel dat dit helemaal niet gek is?
Ik hoop dat het deze jongen lukt! En ga het zeker volgen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #3 on: June 04, 2014, 08:03:57 AM »
wauw kippevel wat een mooi initatief. hoop voor het gezin dat er masaal gegeven gaat worden

Offline Xdewit

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #4 on: June 04, 2014, 05:31:38 PM »
Ok, heb hier de hele dag over nagedacht, vooral omdat veel mensen zo'n jubelende houding hebben. Maar hij is door de crisis failliet gegaan, wil zijn schulden afkopen en dan verder. Hoe? De crisis is nog niet voorbij, gaat hij weer de mode in? Zal hij toch een starterskapitaal nodig hebben. Is het koopgedrag van mensen al veranderd? Persoonlijk denk ik dat mensen op dit moment kiezen voor goedkopere producten, vaak via de grootwinkelbedrijven. Een kleine zelfstandige kan daar weinig tegen op.
De kleine zelfstandigen kampen met dat grote probleem: de geduchte concurrentie van de grote mammoetbedrijven. Er zal een grote mentale verandering moeten plaatsvinden bij de consument waardoor ze bewust bij de kleine ondernemer kopen. Dat zie ik op dit moment niet gebeuren, eerlijk gezegd. Ik vind het een sympatieke oplossing voor zijn schuldenprobleem, dat dan weer wel, ik denk dat veel ondernemers dit wel zouden willen. 

Schulden Forum

« Reply #4 on: June 04, 2014, 05:31:38 PM »

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #5 on: June 04, 2014, 06:22:35 PM »
ha heb ook mijn bedenkingen over een doorstart als ondernemer, je bent immers wel failliet verklaart.

Zie mij al binnen lopen bij een bank, het enige wat ik verwacht te horen is.. meneer wilt u die oude auto niet bij ons voor de deur zetten.

En het is dus niet 1 op 1 dat je verplicht bent tot bijstand in die drie jaar !!

Maar dit is wel leerzaam en leuk om te volgen komende maand de teller staat nu op 1700 euro en in dit schema is het dus 7000 euro over 28 dagen slechts de helft, wat er bij had gemoeten is het kettingbrief effect dat het lezen steeds harder toeneemt, bijvoorbeeld kunt u niets missen maar wel 5 min tijd voor een link naar een paar vrienden dan zijn we  even goede vrienden.  :) :)

Hier kunnen wij dus echt nuttig kennis van op doen, ondernemen is kansen zien

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #6 on: June 04, 2014, 06:57:22 PM »
Ik ben altijd achterdochtig als ik dit soort akties lees, misschien is meneer wel geen goede ondernemer en heeft hij jaren op een grote voet geleefd, en misschien is zijn kleding wel helemaal niet leuk genoeg voor het publiek en misschien ook wel te duur voor de gewone mensen. Ik vind het een goedkope manier om niet op de blaren te willen zitten onder het mom van de crisis en zijn kinderen een toekomst te willen geven, ik geloof ook niet dat hij dit voor de schuldeisers doet. Tevens wil meneer weer gaan ondernemen, dat kan maar dan kan hij ook een baan nemen en zelf gaan sparen voor zijn onderneming. Misschien kort door de bocht mijn mening maar zeg is eerlijk iedereen met schulden wil een goede toekomst voor zijn kinderen en zijn jaren bezig met elk dubbeltje omdraaien en leven onder de normen, waarom zou deze meneer er dan op deze manier goed van af komen ???

Daarnaast heb ik mijn twijfels of dit verhaal echt is, het zou ook om oplichting kunnen gaan !!!
Ik hoef niet uit te leggen dat er bijna elke dag wel een vorm van oplichting in de kranten staat.

Ik zou als ik het geld had liever aan iemand geven die het meer nodig heeft dan deze dubieuze ondernemer.

Of ben ik nu hard te geworden door het leven......

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #7 on: June 04, 2014, 08:08:25 PM »
 Wel nee Tuthola dat je te hard geworden bent

Je twijfel is oprecht, dit is een beetje op de Amerikaanse toer. 

Daarom dat ik deze ondernemer niet de hemel is prijs, of andersom een PM stuur dat zijn mode veel te duur en helemaal niet leuk is. ::)

Het gaat mij om het idee,  van, denk hier eens aan, is dit wat voor jou ?

« Last Edit: June 04, 2014, 08:14:15 PM by gewoon »

Offline Buster

• Vip Members
  • Top Poster
  • Kennis geeft kracht!
« Reply #8 on: June 04, 2014, 09:13:38 PM »
Tuthola, ik heb getwijfeld of ik het zou plaatsen. Ik ben namelijk zelf ook bekend met de "bedel brieven" die vooral op Facebook de ronde deden een paar jaar geleden. Met de meest afgrijselijke verhalen en uitzichtloze situaties. 

Wat ik hier zo anders aan vond was de eerlijkheid, het benoemen van het bestaan van de schuldeisers en curator bij naam en de tegenprestatie die daarbij geleverd wordt. Plus de openheid van de teller.
Zoals Gewoon al terecht opmerkte, het zijn Amerikaanse taferelen.
"Wij" Hollanders met onze Calvinistische achtergrond zijn gewend om te denken: "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg." en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Deze actie doet eigenlijk wat wij allemaal, denk ik, het liefste zouden willen. Doorgaan met leven.
Leren van de fouten maar vooral de draad willen oppakken en er iets van maken.
Als ik de berekening van Gewoon erbij pak ben ik bang dat de actie niet zal slagen. De eerste die doneren zijn vrienden en familieleden en daarna zakt het vaak toch wat in. Mocht het wel lukken is het een geweldige actie geweest.

Ik las vorig jaar het verhaal van een bijstandsmoeder die dolgraag een minnelijk traject wilde aanvragen maar daar jaren op heeft moeten wachten omdat er eerst een CJIB boete tussen zat die ze niet kon betalen omdat er loonbeslag lag. Voor haar had zo'n actie het verschil kunnen maken. En niet zozeer voor de hele schuldenlast maar al was het alleen al die boete.
Wat dat betreft denk ik dat het ene goed idee is.

De tijd zal het leren. En nee,.. je bent niet te hard. Je bent realistisch en kritisch en dat is helemaal niet verkeerd. 

Schulden Forum

« Reply #8 on: June 04, 2014, 09:13:38 PM »

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #9 on: June 06, 2014, 03:51:46 AM »
@tuthola
......maar dan kan hij ook een baan nemen en zelf gaan sparen.....

dit is het enige deel van je tekst dat bij mij een beetje verkeerd valt
een baan neem je niet...... je mag blij zijn als je die krijgt
en zelf sparen is iets dat we allemaal willen maar helaas vaak niet lukt

je scepsis begrijp ik
ik denk ook van: waarom hij wel en wij niet
ik praat er hier thuis over en krijg reacties van man en kinderen, ook een beetje voorzichtig ermee
kinderen vertellen me dat zo'n actie niet een al te zielig verhaal zou moeten zijn
man heeft zo'n groot vraagteken boven zijn hoofd
zelf denk ik dat het verstandig is om niet kinderen met naam en/of foto te gebruiken (doet taco ook niet trouwens)

dit is een manier van acteren die inderdaad amerikaans aandoet, maar wat is er mis mee als je je doel (gedeeltelijk) bereikt?

ik hou me er mee bezig omdat het precies lijkt op het idee dat ik zelf jaren geleden al had
dit o.m. naar aanleiding van klanten die riepen dat als we weg zouden gaan, dat ze dan acie zouden gaan voeren, en ook wetend dat wij (vooral mijn man) een hele grote 'fanclub' hadden

gisteren ben ik bij zo'n 'fan' langs geweest, omdat ze via de weggeefhoek iets aanbood dat ik graag wilde hebben..... en merkte dat de liefde in de afgelopen jaren toch wel wat bekoeld leek te zijn.... tja, ook de fans moeten verder met hun leven toch?

ik broed er nog even op maar overweeg serieus zo'n actie/project te starten, maar wel met het realistische besef, dat het ook gewoon kan mislukken
maar ook: als ik het niet probeer neem ik het mezelf misschien kwalijk dat ik niet alles heb geprobeerd.....?

overigens: wat denk je dat wij al over ons heen hebben gehad? net als vele, vele andere schuldenaren kregen wij ook te horen dat het wel aan onszelf zou liggen dat we in zo'n situatie zijn verzeild geraakt.... deze taco een slechte ondernemer of een nepperd? het zou wel kunnen natuurlijk, maar het hoeft niet zo te zijn.

en dan: zo'n actie moet ook niet te ingewikkeld zijn, je kunt niet teveel vertellen, dat nemen mensen niet in zich op, dan klikken ze gewoon door, nog voordat er een impuls is om te doneren.... amerikaans, ja, inderdaad

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #10 on: June 06, 2014, 08:13:09 AM »
BS je hebt helemaal gelijk een baan moet je zoeken en als de goden gunstig gezind zijn krijg je die....hiervoor mijn excuus voor het verkeerd uitdrukken.

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
« Reply #11 on: June 06, 2014, 01:03:41 PM »
Heb bewust niet gereageerd, kom altijd met gemende gevoelens te zitten als ik dit lees/zie.
Dan houdt ik maar liever mijn mening voor me.

Zou het liefst deze man eerst het 'hemd van het lijf afvragen' zodat ik beter op de hoogte ben!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #12 on: June 23, 2014, 08:37:29 AM »
En dan was het 20 dagen geleden nog, 28 dagen te gaan voor 15.000,-- met 1700 op de teller.

En nu het nog 19 dagen te gaan met 4280,-- op de teller, meegaand hoor die curator.

Je hebt het zo gemaakt zo,n Crowdfunding pagina maar als je daar al mee rommelt, tja.

Zou volgende week er mensen zijn die hun beloofde tien euro terug willen trekken onder het mom van wij willen door
« Last Edit: June 23, 2014, 08:55:11 AM by gewoon »

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #13 on: June 23, 2014, 03:49:17 PM »
het viel mij ook op.... ineens meer tijd
vind het vreemd en zo te zien gaattie het niet halen dus
tenzij je die datum steeds een eindje op kunt schuiven.... :-\

ik kijk regelmatig op de pagina van world of crowdfunding en zie dat er maar één of twee projecten geslaagd zijn.... hoe zou dat nu toch komen?

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #14 on: July 14, 2014, 10:13:43 AM »
Hoi even een overdenking heb dit goed gevolgd de afgelopen maand en mijn verwachting van E 7.000,-- is ook niet gehaald.

Heeft niet aan de positieve inzet gelegen, Taco heeft dit project afgerond met een feest, en het bedrag is blijven steken bij  E 5092,--

Waar ik over schreef een kettingbrief effect dat is wat ontbrak, en het is denk ik gebleven bij het eigen sociale netwerk, en niet daar voorbij.

Het aantal tweets is van 151 naar 153 gegaan in de laatste 19 dagen
Het aantal F share is van 320 naar 344 gegaan in deze tijd.

Doe je voordeel er mee en denk dat dit beter werkt als je iets nieuws wil starten ipv dat je iets wat voorbij is netjes wil afsluiten

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 1152
Latest: Richie
New This Month: 0
New This Week: 0
New Today: 0
Stats