Pffffff spijt spijt

Started by statement, May 28, 2014, 08:59 PM

Previous topic - Next topic

statement

dank je wel voor jullie lieve berichtjes, en dat slaapzand .... waar kun je dat kopen, ik was vanmorgen om 08.53 uur wakker  ;D

De eerste tegenslagen zijn al ge?incasseerd....de terugbetaling van de WWB, heb van het UWV â,¬ 53,- te weinig ontvangen afgelopen week en ondanks mijn tot 2x toe betalingen aan Hollandse Nieuwe die het weer storneren, ben ik nu van me mobiele telefoon afgesloten en moet ik eerst aansluitkosten betalen ( dacht het niet he  >:( )

dus ach het gaat niet over rozen, maar ik wil me koppie erbij blijven houden.....

iedereen een fijne vaderdag

Be

Goed bezig hoor! Petje af.

Knibbel

Hallo Statement, zojuist jouw topic zitten lezen. Jeetje, is niet niks waar je nu mee te kampen hebt. Geen wonder dat je overal pijn voelt en dat je lichamelijk meer en meer op begint te raken. Jouw zenuwen zijn nu tot het uiterste gespannen, maar je doet het ontzettend goed. Je bent er mee bezig, zit nu overal bovenop, bent alert op alles. En dat is juist heel goed, actief ermee bezig zijn en niet je hoofd erbij laten hangen. Dat geeft net die kracht en moed die je nodig hebt. Wens je heel veel sterkte toe en, hoe moeilijk ook, probeer toch zoveel mogelijk rust te nemen want de eerste tijd heb je jouw energie en aandacht nog hard nodig om alles onder controle te krijgen.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

statement

vandaag bij de sociale dienst geweest, nou hoera, kreeg me weer geweldig nieuws  >:( :'( (NOT)

nu ze â,¬ 121,- gaan korten, heb ik straks een aanvullende uitkering maar liefst......â,¬ 54,- per maand dus zal ik in totaal â,¬ 787,-  per maand aan uitkeringen ontvangen van het UWV en de Sociale Dienst samen.

Ik heb de hele dag lopen janken, wederom door fouten van de gemeente ben ik wéé'r de klos. Ik was zo kwaad, ik zei ; hou die 54,- dan ook maar , koop er maar een bos bloemen voor, voor diegene die die fout heeft gemaakt met een kaartje van mij met ONTZETTEND BEDANKT erop :'( :'(

we hebben nu van de sociale dienst de belofte dat deze invordering per 1-9-2014 pas ingaat zodat ik eerst bij de belasting de alleenstaande oudertoeslag kan aanvragen.

chapter

hoi statement
ik neem aan dat je naast de wwb wel nog huurtoeslag en zorgtoeslag hebt.
Ik snap alleen niet goed waarom je eerst de heffingskorting alleenstaande ouder moet opvragen behalve in hun voordeel aangezien deze gekort wordt op de uitkering.
Of korten ze hem al zonder dat je hem ontvang

Soort heffingskorting

Alleenstaande-ouderkorting

Voor wie De belastingplichtige die in 2014 meer dan zes maanden:
ï,· geen partner heeft,
ï,· een huishouding voert met een kind dat hij in belangrijke mate (2)
onderhoudt en dat op hetzelfde woonadres staat ingeschreven in de
basisadministratie personen (BRP, voorheen GBA), en
ï,· deze huishouding voert met geen ander dan een of meer kinderen van
wie er ten minste één op 1.1.2014 jonger is dan 18 jaar.

Bedrag van de heffingskorting Per jaar â,¬ 947 per maand â,¬ 78,92
Korten op bijstand (WWB) Ja

Buster

Chapter, ze korten inderdaad vaak automatisch het is dan jouw verantwoording hem aan te vragen.

Statement, wat een rot dag!
En hoewel dat vandaag niet als "goed" zal binnenkomen, die uitstel zorgt ervoor dat je de tijd hebt om het gat te overbruggen. Stel dat je die toeslag niet krijgt, trek dan ook gelijk ana de bel, dan mogen ze namelijk niet korten!

Hou vol! Toi toi toi

statement

jah ze korten gewoon automatisch die alleenstaande oudertoeslag, zelfde geld met alimentatie, of je die nu krijgt van de vader van je kind of niet, zij korten het.

Ik ga in elk geval deze week die alleenstaande ouderkorting aanvragen en ik ga het LBIO inschakelen zodat de alimentatie goed verloopt

weer een heerlijk nachtje achter de rug, dus wordt weer een leuke dag  :( :-\

chapter

jemig dat is beroerd mogen ze alimentatie wel korten als je het niet ontvangt en dat kunt aantonen.
Triest vind ik dat zo ruim is een wwb aanvulling al niet

Buster

Precies, ik vroeg me hetzelfde af als Chapter.

Dit mag volgens mij helemaal niet.
Ze mogen je verplichten je in te zetten om achter de alimentatie aan te gaan maar ze mogen je niet korten op inkomsten die je NIET ontvangt.

Hou vol hoor, laat je niet gek maken!

chapter

normaal gesproken kan de gemeente deze ook zelf innen. Bij aanvraag wordt het ook wel eens door hun gevraagd om de wwb op ex te verhalen bv.
Ik zou zeker eens langs gaan bij sociaal raadlieden of juridisch loket.

ergens blij dat ik werk aangezien ze anders mijn volledige alimentatie korten terwijl dat bedoeld is zodat de kinderen op hetzelfde niveau kunnen blijven leven als voorheen.
Althans bij mij keken ze wat we samen hadden en wat ik nu had en daarop werd alimentatie berekend

Xdewit

volgens mij kan het ook niet: korten van alimentatie die niet betaald wordt. De gemeente kan een verhaalsonderzoek doen en dan de betreffende persoon aanspreken. Het kan zo vergaan dat de niet betaalde alimentatie als schuld wordt aangemerkt door de gemeente. De niet betalende alimentatieplichtige wordt dan schuldenaar van de gemeente.

Hier wat meer over verhaalsrecht. Zelfs kan de gemeente je verplichten aan het inschakelen van het LBIO. http://www.kluwerschulinck.nl/opinie/schulinck-nl/verhaal-in-de-wwb.12794.lynkx

Succes en laat je niet gek maken!

statement

mijn ex loopt nu 1 maand achter, maar steeds moet ik erachteraan bellen, smssen etc etc. hij betaald dan weer netjes optijd dan weer 2 of 3 maanden niet, ik wil gewoon dat hij optijd betaald. onze zoon krijgt geen contact met hem, pa heeft de sloten vervangen, een ander moebielnummer genomen en reageert totaal niet op appjes van van zijn zoon, dus ook dat loopt weer heerlijk :(

Buster

Statement, ik weet dat bepaalde gemeenten moeilijk kunnen doen over een rommelige regeling. Ze willen graag dat het elke maand hetzelfde loop, dat scheelt hun rekenwerk.
Wat je voor kunt stellen is dat je elke maand aan de hand van je bankafschriften doorgeeft of er wel of geen betaling heeft plaatsgevonden. Waar je wel rekening mee moet houden, als hij in een klap 3 maanden inhaalt dat je op dat volledige bedrag gekort wordt.

Wat ontzettend sneu voor je zoon dat hij geen contact krijgt met zijn vader.

statement

vandaag een aanvraag bijzondere bijstand bewindvoerderskosten afgegeven bij de zorgpoort, verder heb ik net een bezwaarschrift geschreven tegen het besluit dat er 121,91 wordt gekort op mijn aanvullende uitkering, zodat ik straks maar 54,- per maand aan aanvullende uitkering ontvang. Nog even laten lezen door iemand die er hopelijk een beetje verstand van heeft en dan kan die ook de deur uit.

slaap nog steeds slecht, ben de hele dag aan het rekenen en dat breekt op. Morgen een crematie, dat maakt de dag er morgen ook niet gezelliger op :'(

Buster

Statement, wederom een dag vol actie.

Gecondoleerd en veel sterkte morgen.