Als dit toch waarheid gaat worden! Nieuwe WWB Maatregelen 1-7-2014

Started by Boeddha, May 26, 2014, 10:32 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Beste Nooitmeer, ik voel me niet aangevallen door jouw opmerkingen.

Ik besef me dat dit het beeld is wat leeft in de maatschappij, daar voel ik me door aangevallen.
Het raakt me persoonlijk, omdat hij mij persoonlijk aangaat.
De vrouw die haar hand uitsteekt op de fiets om de richting aan te geven. Die terug holt de winkel in omdat ik per ongeluk een product in mijn tas had laten zitten en niet heb afgerekend.
Die bejaarde buren aanbiedt om elke week de zware kliko naar voren te rijden.
Ik wordt langs diezelfde maatstaf afgerekend omdat ik in een situatie terecht ben gekomen waar ik niet zelf voor heb gekozen.

Week na week afwijzingen binnen krijg, nooit goed genoeg bevonden wordt ondanks mijn inzet. Het steeds maar weer de goede moed bij elkaar proberen te rapen.
Zoals Xdewit het hierboven schrijft,... ik wordt er even stil van.
Als ik dat lees besef ik me dat mijn man met zijn neus in de boter is gevallen. Terecht is gekomen bij een bedrijf waar hij het naar zijn zin heeft en hem graag op korte termijn een vast contract aan wil bieden omdat ze hem nu al niet meer kunnen missen. Dan vallen mijn frustraties ineens in het niets.

Xdewit

Quote from: nooitmeer on May 26, 2014, 02:24 PM
Klopt, je mag niet discrimineren. Ik neem alleen geen mensen aan met een aanstotelijk uiterlijk, en dat is mijn keus en kan niemand mij toe dwingen.
Het gaat er over uit dat de kansen op de arbeidsmarkt vergroot worden, hoe aardig al deze mensen altijd zijn vind ik wel dat ze mee mogen denken over het vergroten van de kans op werk, dan maar even princiepes aan de kant.
Ik zie er eigenlijk wel heel appetijtelijk uit. Als je natuurlijk de van de zwaartekracht verloren 20 kilo teveel niet meerekent. Heb je een baan voor mij?

nooitmeer

Xdewit,

Mag ik vragen in welke sector je gewerkt hebt? WO opgeleid met ervaring als zelfstandige. Normaal gesproken lees je dan "Slim, ondernemend met hoge mate van verantwoordelijkheid". Waarschijnlijk schrikken de bedrijven van de opleiding en ervaring want "dat zou wel eens een dure kunnen zijn". Of ze denken dat je als voormalig zelfstandige niet in een team zou kunnen passen.
Zelf ga ik niet over recruitment, en meestal ben ik pas bij het 2e of 3e gesprek, en enkel pas vanaf bepaalde functies.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

nooitmeer

Quote from: Buster on May 26, 2014, 08:07 PM
Beste Nooitmeer, ik voel me niet aangevallen door jouw opmerkingen.

Dank je Buster,

Ik heb dit beeld niet van je hoor. Enkel al door de hulp die je bied op dit forum aan totale vreemden. En geloof me daar hebben al heel veel mensen wat aan gehad.
Misschien kom ik wat liberaal over. Maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die misbruik maken van de mogelijheden die juist bedoeld zijn voor mensen die echt niet zonder kunnen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Buster

QuoteMaar ik heb gewoon een hekel aan mensen die misbruik maken van de mogelijkheden die juist bedoeld zijn voor mensen die echt niet zonder kunnen.

Ben ik helemaal met je eens.