budgetbeheer

Started by king2008, May 23, 2014, 06:59 PM

Previous topic - Next topic

king2008

hallo allemaal,

wat een gedoe allemaal. we vallen van het ene in het andere. vandaag zouden we loon hebben ontvangen maar om half 5 hadden we nog niks, mijn man maar even naar het werk gebeld van weten jullie meer want een aantal collega's hadden al loon, wat blijkt is het geld naar budgetbeheer gegaan, zonder dat wij hier iets van wisten. we worden een beetje gek van al het gedoe.. zoals sommige van jullie weten zijn we al lang aan het wachten (2 jaar) wij hebben de gemeente hier op aan gesproken maar hun vonden dat wij ongelijk hadden..

gelukkig deze week ook een beetje goed nieuws gekregen en dat is dat we een huisje hebben. helaas krijgen we geen huurtoeslag omdat mijn man teveel verdiend. (wisten we ook niet)

nu hadden wij met de huidige bewoners afgesproken vandaag de overname te betalen maar doordat wij de loon niet hebben kunnen we dat dus niet doen.. mensen boos maar ja kunnen we niks aan veranderen.
wanneer krijg je nu eigenlijk het geld van budgetbeheer? wij hebben het niet per weer maar hun betalen bepaalde vaste lasten en wij krijgen alles wat over is om daar van te leven en nog een paar rekeningen te betalen.

mvg
king2008

Buster

Jeetje King, wat een gedoe zeg.

De vraag die je stelt wanneer je geld krijgt kunnen we hier echt niet beantwoorden, dat kan alleen budgetbeheer.
Wat je wel kunt doen is contact opnemen en de overname situatie uitleggen. Dat je begrijpt dat dit een ongewoon verzoek is, maar wel nodig is voor het accepteren van een goedkopere woning.

Ik ga voor je duimen.

king2008

ja buster het stopt maar niet voor ons. wij willen alles zo goed mogelijk regelen en doen, maar helaas plangroep werkt ons zo hard tegen op het moment, ik ben blij dat we achter 3 weken naar onze oude gemeente verhuizen daar deden ze ons wel goed op de hoogte houden en de dingen goed regelen.

wij hebben met de huidige huurder contact gehad en het verhaal in het kort uitgelegd en ze hadden er wel begrip voor maar het was niet de afspraak en daar hebben hun ook wel gelijk in.. we hebben nu gezegd dat we zo snel mogelijk het geld komen brengen. en daar gingen ze mee akkoord.. maar ik hoop dat we maandag of dinsdag ons geld krijgen zodat we alles kunnen afhandelen.

Buster

King, zorg er wel voor dat je met deze afspraak geen nieuwe problemen op je hals haalt.
Als je kan voorstellen om het in stukjes te doen zou dat een goed idee zijn.
Zodat je nog wel geld overhoud om te eten bedoel ik.
Ga in elk geval niet schuiven met rekeningen. Dan kom je van de regen in de drup.

king2008

nee dat is ook niet de bedoeling maar wij krijgen vakantiegeld deze maand en ik krijg met terugwerkende kracht nog een vergoeding omdat ik nu een zw uitkering heb. en de overname is maar een klein bedrag. maar voor dat kleine bedrag (200 euro) laten ze ons de vloeren lampen en gordijnen hangen zodat we geen grote uitgaves hebben.. nu kan ik huis dan beetje bij beetje opknappen voor de muren en zo te doen hebben we ons een paar maanden geleden al gehaald.

Buster

king2008

danke.. we doen ons best.