Problemen

Started by Tamararos, May 16, 2014, 03:38 PM

Previous topic - Next topic

Tamararos

Ik zal een kleine inleiding geven over de situatie.

Het begon toen ik op mezelf ging wonen. Ik dacht het allemaal wel onder controle te hebben, maar niks bleek minder waar. Al gauw waren online aankopen (meubels) belangrijker dan de vaste lasten voorrang te geven. Met het idee van dan betaal ik het achteraf of volgende maand is en was geen goede instelling. En nog steeds niet. Inmiddels zit ik in de schuldsanering, heb ik een bewindvoerder en is de 2e aanvraag voor WSNP onderweg naar de rechter. De eerste was namelijk afgewezen! Toen ik nog geen kindje had redde ik me makkelijk met 45 euro per week, maar nu ik een kleintje heb (bewust alleenstaande ouder) moet ik het met 60 euro in de week doen. Op zich gaat dat wel, maar ik breng mezelf weer in moeilijkheden door weer dingen te bestellen via internet en het van mijn weekgeld te betalen en ook nog achteraf betalen waardoor ik niet meer uitkom met mijn geld. Hoe dan ook ik kan de verleiding niet weerstaan. Nu wil ik hier vanaf, maar weet niet hoe. Hebben jullie tips en adviezen? Alvast bedankt.

Buster

Tamararos,

Welkom op het forum.
Kun je vertellen waarom de eerste aanvraag is afgewezen?
Ik ga voor je duimen dat het de tweede keer wel raak is.

Chrissie

Welkom Tamararos,

Schrijf je al uitgaven die je in de winkels doet ook op? Kan dat helaas niet goed uit je verhaal opmaken.
Hiermee wordt je telkens met de neus op de feiten gedrukt, meestal ga je dan vanzelf je uitgaven patroon aanpassen en blijf je dus wel binnen het weekbudget.

Plak een briefje op je computer met de tekst, ik mag geen bestellingen via het internet doen anders kom ik niet uit met mijn weekgeld en krijg ik weer problemen. En misschien in hoofdletters WIL GEEN PROBLEMEN MEER!!!!!!

Heel goed dat je advies vraagt daar is de helft al mee gewonnen! je bent hartstikke goed bezig ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Lizayra

Je kunt je accounts bij die postorderbedrijven opzeggen, of als ze nog niet afbetaald zijn laten bevriezen. Er komt bij hen dan te staan dat er niets meer besteld mag worden.
Verder bij iedere aankoop jezelf afvragen of je het wel echt nodig hebt. En dan nog een dag wachten, dan jezelf nogmaals afvragen of je er echt gelukkiger van wordt als je jezelf voor die aanschaf in de schulden steekt.