langzaam of niet?

Started by king2008, May 12, 2014, 12:47 PM

Previous topic - Next topic

king2008

hallo allemaal,

in oktober 2012 zijn wij op gesprek geweest bij de gemeente voor het minnelijk traject.
omdat wij een koophuis hadden hebben we die eerst moeten verkopen.
januari 2013 huis verkocht.. in juni zijn alle papieren getekend hiervan.
vanaf juni zijn ook alle schuldeisers benaderd of ze akkoord gaan met het minnelijk traject. dit bleek niet te zijn en na nog een keer aan alles aan de schuldeisers te vragen werd ons verteld dat we de WSNP in gaan. we zitten nu halverwege mei en er is nog steeds niks aangevraagd.
Is dit normaal dat het allemaal zo lang moet duren. want de problemen worden alleen maar meer..

een kennis van ons is in februari ook naar de gemeente geweest voor het minnelijk traject en die krijgt deze week al de brief van de rechter voor toelating tot WSNP. (kennis woont in een andere gemeente)

groetjes
King2008

Boeddha

Wanneer is bekend geworden dat alle schuldeisers niet akkoord zijn gegaan?
Als dat al begin van dit jaar is? Dan als de sodemieter contact opnemen met de gemeente! Dit duurt echt te lang!

Een aanvraag bij de rechtbank gaan nog wel een aantal weken (gemiddeld 8) overheen voordat de zitting is!

Sterkte!
Be strong, have faith!

king2008

dit is in januari bekend gemaakt gemaakt geworden.. maar mevrouw hier van plangroep wou eerst bugetbeheer opstarten en daar zijn we dus ook al maanden op het wachten.. wij zijn al maanden hier mee bezig en we worden er echt een beetje moe van dat we plangroep de hele tijd moeten bellen/mailen van zet er eens een keer vaart achter.

ze hebben tegen ons gezegd dat de aanvraag bij de rechter 3 maanden kan duren. dus als ze die deze maand de deur uit zou doen dan zitten we pas in augustus september in de wsnp.
dan zijn we dus in totaal 2 jaar verder bijna.

Buster

King, dit is heel raar, budgetbeheer en de aanvraag zijn twee totaal verschillende zaken.
Het een hoeft elkaar niet te bijten.
Wat wel belangrijk is, is dat jullie in de tussenliggende periode geen nieuwe schulden maken.
Is er wel contact met de schuldeisers over deze tussenliggende periode?

Heb je al contact gezocht met de leidinggevende?

king2008

ja dat dachten wij al dat het raar was..
wij hebben in de tussenliggende periode geen nieuwe schulden gemaakt. we liepen eerst een maandje achter bij cz maar deze hebben we netjes weer ingehaald.
nee er is volgens mij helemaal geen contact meer de eisers..
nee wij hebben geen contact gehad met de leidinggevende.

mijn man heeft voor 3 weken terug telefonisch contact gehad met plangroep en zij vertelde ons dat het in deze gemeente toch echt zo de gang van zaken gehad.

ondertussen dit verhaal aan meer mensen verteld en iedereen vind het maar raar dat we al bijna 2 jaar hier mee bezig zijn en nog steeds geen stap zijn verder gekomen..
het klinkt misschien raar maar wij willen zo graag dat het nu eens gaat beginnen..

gr
king2008

Buster

Nee hoor King, dat is niet raar, tuurlijk wil je gaan beginnen!

Wat je zou kunnen doen is de vraag eens voorleggen bij de lokale Sociaal Raadslieden.
Zij kennen de gemeenten en hun werkmethodes.
Als er met de ogen wordt gerold, dan weet je genoeg.
Dat betekent dan dat het echt efficiënter kan, maar niet wordt gedaan.
Daar koop je niks voor, maar het wel even fijn om te weten of dit normaal is, of dat ze je "gewoon" vergeten zijn.

lonkes1984

Wauw ik vind het ook heel vreemd, duurt erg lang!
Ik zou hier zeker achter aangaan, ook budgetbeheer opstarten mag niet zolang duren....
Don't look back.... You're not going that way!

king2008

misschien een rare vraag maar waar zitten de sociale raadslieden?
ben er ook over aan het denken om te proberen de leidinggevende te benaderen want dit kan echt niet meer zo.
wij willen heel graag geholpen worden maar dit duurt echt te lang.

Boeddha

http://www.sociaalraadslieden.nl/

heb je hier wat aan? Succes! Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie!
Be strong, have faith!

Buster

www.sociaalraadslieden.nl

Je kunt ook even op Google zoeken met je plaatsnaam erbij.
Bijna elke gemeente heeft wel een inloopspreekuur.

hihi Boeddha was me voor ;)

king2008

ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de berichten!!
het doet ons goed om te lezen dat het dus inderdaad te lang duurt.. we begonnen al aan ons zelf te twijfelen.
ik hoop dat we snel aan de slag kunnen!!

gr
king2008