vaste telefoon wel of niet houden?

Started by An0niempje, May 02, 2014, 07:39 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Mag ik jullie mening?
Ik kom er zelf niet uit....
Ik heb op het moment zowel vaste als mobiele telefoon...
Soms denk ik er aan om de vaste telefoon de deur uit te doen, maar twijfel ook wel weer heel erg....

Vaste telefoon eruit:

Voor:
- nog maar 1 abonnement
- mogelijkheid om een wat duurder mobiel abbo te nemen, met wat betere mobiele (smart) telefoon
goedkoper dat 2 abbo's
- hoef geen onbeperkt bellen optie te nemen bij los, zolang ik zorg voor voldoende belmin mobiel (nu een onbeperkt optie aangevinkt en betaal me daarom scheel aan al die telefoontjes naar bedrijven)

Tegen:
-onvangst in huis met mobiel is niet altijd even best, durf ik het risico te nemen, dat dit opgelost kan worden met een betere telefoon dan het oudje wat ik nu heb?
- ben toch wel gehecht aan mijn vaste telefoon(nummer)
- mocht het niet werken en ik wil toch weer een vaste telefoon, zit ik gelijk met een nieuw nummer
- iedereen laten weten dat ik vast niet meer bereikbaar ben...

Als jullie nog andere opties hebben, ben ik oor benieuwd....

Ik heb nu een 3 in 1 pakket bij tele2 en daarnaast een mobiel abbo van 10 euro in de maand inclusief 100 min bellen/sms en 500 mb internet. internet kan denk wel omlaag naar 250 mb. Nadeel dat je bij tele2 minuten die over zijn in de maand niet mee kan nemen naar de volgende maand....

Zo uit mijn hoofd kan ik mobiel in juni wijzigen en vaste pakket in september....

chapter

hoi ano
telefoon zelf kost niets extras bij tele2 als je niet de module gratis bellen etc toevoegd maar deze verwijdert.
Een duurder abbo zul je moeten berekeningen met een redelijke smartphone en 300 belminuten zit je al snel aan 30 euro
zul je ook acties na moeten kijken en je loopt risico als je betaal achterstanden hebt gehad je bekend staat en dus niet makkelijk kan overstappen maar wel bij huidige aanbieder bv,

ik heb zelf ook alles in 1 en betaal niets voor bellen zo blijf je wel bereikbaar voor familie etc want voor mensen is naar mobiel bellen toch stuk duurder.
daarnaast heb ik mobiel van 35 euro met 1000 mb internet 300 belminuten of smsen.
had altijd 500 mb maar deze opgehoogd aangezien ik per ongeluk wifi heb uitgeklikt en zo dus in 4 dagen al door bundel was  8) en ik toch iets te doen moet hebben op mijn werk zoals vanacht in de nacht

An0niempje

Dank je wel voor het meedenken Chapter.
Heb nog eens naar de verschillende prijzen gekeken op de tele2 site.
Nooit gerealiseerd, dat je voor een bel,tv,internet pakket even veel betaald als voor een een tv,internet pakket... (gesprekskosten zelf niet meegerekend natuurlijk.) Ook nooit eerder opgelet, omdat ik steeds vaste telefoon heb gehad....
Dan zou het idd een optie zijn, om mijn vaste telefoon wel te houden, zodat mensen me daar nog wel op kunnen bereiken, maar voor het bellen zelf, dan (vooral) mobiel te gebruiken en dan geen extra onbeperkt bellen optie nemen op vaste telefoon, maar wel een hogere mobiele bundel...
Moet er nog maar eens een keer rustig voor gaan zitten en gaan rekenen.
Ga toch ook nog even kijken bij andere aanbieders, in de hoop, dat de 25 euro achterstand te weinig achterstand was, om een notering te krijgen.....
Vaste telefoon is nooit afgesloten geweest tijdens tele2 abbo. Wel een keer bij KPN, maar toen kon ik nog gewoon over naar tele2.

chapter

hoi ano
achterstand gaat mn om je mobiele abonnement volgens mij noteren ook niet alle aanbieders die meer bij bkr. maar veel werken wel samen met preventel.
bij nieuw abonnement merk je snel genoeg of er nog registratie open staan

An0niempje

BKR geld volgens mij helemaal niet meer in combi met mobiel abonnement, omdat de verhouding daarin nog wel eens zoek was: geen lening meer af kunnen sluiten voor je huis vanwegens een betalingsachterstand van 25 euro bij je mobiele telefoon, om een voorbeeld te noemen.

Had inmiddels ook even gezocht op preventel, en zoals ik het las, is daar de registratie alleen op het moment dat er nog een betalingsachterstand is, en wordt de notatie opgeheven, als alles weer betaald is, maar ik kan het mis hebben hoor. ;)

En idd, ik hoor het vanzelf als ik probeer een ander abonnement af te sluiten. Maar zover is het nog niet, ben op het moment nog aan het vergelijken op verschillende sites....

Als ik jou goed begrijp, is een dergelijke notering er dus niet voor vaste telefonie?

chapter

nee dat niet.
preventel is vooraf van mobiele telefonie.
vroeger was bkr maar veel aanbieders zijn daarmee gestopt.
heb nu abbo bij telfort zonder problemen gekregen en voor mijn zoon bij ben

Buster

Waarom neem je geen pre paid?
Zorg dat je belt vanaf je vaste lijn, even dan de pre paid voor noodgevallen houden.
Het is even wennen, maar als je jezelf aanleert voornamelijk gebruik te maken van de gratis diensten (denk bijvoorbeeld ook aan email) dat scheelt enorm in de kosten.

An0niempje

heb het een aantal keer uit zitten rekenen, nu al weer een tijd geleden, en toen kwam ik er toch steeds op uit, dat prepaid voor mij toch niet de meest gunstige oplossing is. Komt omdat ik toch onderweg nog wel eens echt de telefoon nodig heb en dan loopt prepaid toch ook snel op... Zal voor iedereen verschillend zijn denk ik.
Vorig jaar serieus overwogen om over te gaan op prepaid.
Kan je dan eigenlijk je eigen nummer houden, als je over gaat van abonnement naar prepaid?
Had er nu even niet aan gedacht, maar is zeker wel de moeite waard, om ook prepaid wederom mee te nemen in de berekening voor de goedkoopste optie.
Hoop iig wel, dat alles binnenkort hopelijk weer een beetje tot rust is gekomen, ik dan weer minder hoef te bellen naar bedrijven.
In het begin misschien nog wel ff, maar daarna hoop ik de zaken toch vooral schriftelijk/per email af te kunnen doen.
Die bedrijven had ik trouwens in mijn vorige wissel van telefoon niet in deze mate meegerekend.

lonkes1984

Ik heb een prepaid gsm, mocht van BW ook geen abonnement, maar dat had ik al niet.

Ik heb een vaste telefoon thuis, met onbeperkt bellen voor 17,50 per maand. Was afhankelijk van mijn afdracht enz of dat mocht blijven. Maar dat kon gelukkig.
Don't look back.... You're not going that way!

Buster

Misschien een rare vraag, maar waar moet je dan voor bellen onderweg?

Xdewit

Ik heb ook gewoon een vaste lijn maar wel met onbeperkt bellen. Zo kan ik toch mobiele nummers bellen. Ik heb een prepaid maar als ik voor 20 euro per jaar verbel is dat veel. Het is misschien wat onwenning in het begin om niet de mogelijkheid te hebben om te bellen wanneer je maar wilt. Aan de andere kant geeft het behoorlijk wat rust.
Ik merk nu aan mezelf dat de druk van altijd maar bereikbaar zijn weg is en dat is echt prettig.
Verder is het een kwestie van plannen, stel als ik te laat ben, om wat voor reden dan ook, dan niet meer halverwege bellen dat ik te laat ben, maar gewoon te laat komen. Dat gebeurt dan dus ook haast niet meer: het te laat komen, om bij het voorbeeld te blijven, ik vind het namelijk erg vervelend om iemand te laten wachten. Tussendoor bellen suste dan wel een beetje mijn geweten (ik heb toch van te voren gebeld) maar nu zorg ik er dus voor dat ik op tijd ben. Het niet altijd kunnen bellen geeft dus ook gedragsveranderingen (bij mij in ieder geval).

lonkes1984

Idd is het wennen in het begin. Je belt niet meer overal voor ditjes en datjes, daarmee wacht je tot thuis. (ik kan trouwens ook onbeperkt mobiel bellen thuis, Telfort)

Ik zorg wel altijd dat ik BTG erop heb staan, als is het maar een paar euro.
Don't look back.... You're not going that way!

tuthola

Ik weet ff niet hoe ik dit netjes moet zeggen anoniem maar ik denk niet dat je in de positie zit om een abonnement af te sluiten gezien je inkomsten en schulden. Ik denk dan ook dat een prepaid het beste is of een goedkoop sim-only abonnement van ik noem maar ff wat 10 euro per maand.
Mocht het tot een traject komen en je sluit nu een duur abonnement af kan ook dit ter kwader trouw gezien worden dus zou er nog even goed over nadenken wat je gaat doen.
Je vaste telefoon kan je gewoon gebruiken om bedrijven te bellen daar dat goedkoper is dan met je mobiel, ook jezelf aanleren onderweg niet meer te bellen alleen in echte noodsituatie scheelt je al een hoop belminuten.

An0niempje

Sorry, Buster, maar dat heeft met privé zaken te maken, die ik liever niet hier op het forum neer zet.
Niet zo dat ik uren bel, met mobiel, maar met prepaid loopt het toch al snel op.
Thuis bel ik wel altijd met vaste telefoon.
Ik ga het nog een keer uitrekenen, maar ik denk dat er toch weer uit gaat  komen, dat prepaid in mijn situatie niet de meest handige optie is.

Als ik gewoon mijn vaste telefoon blijf gebruiken, dan is het waarschijnlijk toch goedkoper, om er toch een onbeperkt bellen optie bij te nemen en dan kost ook (afhankelijk van de aanbieder) 10 tot 20 euro in de maand, dus die kosten moet ik dan ook meerekenen. Ik woon best een eind bij mijn moeder vandaan, dus zo even naar haar toe gaan als er iets is, zit er ook niet altijd in, dus dan bel je toch vaker. Ook wel mailen, maar als ik hier in een angstaanval schiet, dan is mailen op dat moment niet meer zo handig (heb ik toch iets vermeld over waarom ik toch nog wel eens mobiel bel).
Mijn moeder is nu aan het leren hoe whatsapp werkt, alleen dat kan mijn mobiele telefoon niet aan....

Lonkes, met mijn vorige bwv had ik ook afgesproken, dat ik eerst zou kijken hoe het uit zou pakken, zonder onbeperkt bellen optie op de vaste telefoon, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Daarna ging bwv steeds raarder doen, waardoor ik zelf naar bedrijven moest bellen, om te redden, wat er te redden viel.... Dus toen spijt dat ik er geen onbeperkt bellen optie op had.

Dat is ook 1 van de redenen, dat ik het nu weer allemaal onder de loep neem....

Wat ik trouwens niet snap: je hebt al abonnementen van een paar euro per maand, wil je er internet bij, dat kan je voor 8 euro per maand klaar zijn. Zonder internet kan je met sim only voor 3 euro per maand klaar zijn (100 bel minuten bij tele2)

Na ja, jullie tips neem ik zeker mee in mijn overwegingen en dan wordt het gewoon een aantal optie tegen elkaar af zetten en dan kijken wat de goedkoopste optie is....

An0niempje

btw wat ik nu heb is dus een goedkoop sim only abonnement van 10 euro.....