stoppen met bewindvoering.

Started by An0niempje, Apr 24, 2014, 01:32 AM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Weet ik niet, geprobeerd hier antwoord op te krijgen via bwv, maar die is weer in stilzwijgen gehuld....
Hij loopt te z*ken dat ik te veel mail en dat krijg ik dan via via te horen....

Alleen als hij zich aan de afspraken zou houden, van tijd tot tijd inzage geeft en gewoon gelijk op de eerste mail van mij op een volwassen manier antwoord geeft, dan scheelt dat waarschijnlijk 90% van de emails.... Alleen als ze mij in onzekerheid laten en vervolgens merk je dat er dingen mis gaan, ja blijf ik mailen.....

Ik zal in 'mijn verhaal' wel weer een keer proberen om aan de hand van de gegevens die ik heb een nieuwe berekening te maken...

Knibbel

Wat fijn voor je Anoniempje dat die advocaat met je mee gaat. Kan me voorstellen dat je na zoveel negatieve ervaringen geen vertrouwen meer hebt in bewindvoerders. Ik hoop wel dat je niet in de problemen komt wanneer je het helemaal in eigen beheer gaat doen.

Het is inderdaad wel erg belangrijk wat met jouw erfenisgeld is gebeurd. Staat het nog op die beheerrekening of heeft bewindvoerder daar jouw huurachterstand en/of andere schulden mee betaald? Toch wel een vreemd idee: het is jouw  geld en toch weet je niet wat ermee gebeurd is......

Hopelijk komt er gauw duidelijkheid voor jou en ik wens je nog veel succes toe in jouw strijd tegen jouw bewindvoerder!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Ja, is idd heel raar gevoel, niet te weten wat er precies met de erfenis gebeurd...
het enige wat ik weet, door inmenging van een iemand anders, dat de erfenis alleen voor de woningstichting en nuon wordt gebruikt, maar toen ik mailde naar de bwv over hoeveel geld dat dan ging, werd er geen antwoord gegeven.
Weet je, tijdens het intake gesprek hebben we afgesproken, maar helaas niet op papier gezet, dat ik de mogelijkheid zou krijgen om actief mee te denken. Maar toe het bewind eenmaal in werking was bij 2de bwv houd bwv zich niet meer aan deze afspraak.... :(
Bij intake is mij een inlogsysteem beloofd, zodat ik ten alle tijden in kon loggen in mijn eigen map en zo kon zien wat bwv gedaan heeft... Maar dat systeem bleek er uiteindelijk helemaal (nog) niet te zijn....
Volgens mij heet dat misleiding.....

nooitmeer

Tja,

Het lijkt mij verstandig een één op één gesprek aan te gaan met je bewindvoerder en het één en ander uit te spreken zodat de spanning uit de lucht is.

we weten niet precies waarom je in de financiele problemen bent geraakt, en dat maakt ook niets uit, maar de gedrevenheid om de zaken op te lossen is er. Leg uit dat je op de hoogte gehouden wilt worden van een aantal zaken zoals de hoogte en aflossingen van de schulden. Rare bewindvoerder als hij of zij geen openheid van zaken zal geven.

Ik snap best dat je BWV na het derde mailtje op één dag denkt "alweer" ook al is het zijn of haar werk. Verzamel je vragen en vraag een gesprek aan.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

An0niempje

En gesprek is er wel geweest, 25 februari en weer een nieuw gesprek vraag ik me af, of dat zoveel toevoegd..... Volgens de gene dier er als derde persoon bij aanwezig was en volgens mezelf, zijn er in dat gesprek duidelijk dingen uitgesproken van beide kanten. Ik heb in dat gesprek heel duidelijk mijn wil getoond om er gezamelijk uit te komen.
En dan krijg je via een brief die bwv naar de rechtbank gestuurd heeft te lezen, dat het gesprek hem te weinig vertrouwen heeft gegegeven om door te willen gaan en heeft hij daarom ontslag ingediend bij de rechtbank....
En nu onlangs zou hij ineens toch wel doorwillen?
heel vaag...
Waarom nu ineens wel? Bang om bij de rechtbank zijn gezicht te verliezen of schuilt er toch iets anders achter?

Op een gegeven moment was voor mij gewoon de koek op, en gaf ik aan het vertrouwen in mijn bwv te hebben verloren...

Mocht de rechter anders beslissen, dan heb ik in ieder geval de eis, dat bewindvoerder een rectificatie stuurt naar de rechtbank ten aanzien van zijn brieven en wat hij daarin over mij heeft geschreven...
Want dat heeft er ook keihard ingehakt bij mij..... Na brief 1, heb ik het spoednummer van mijn huisarts moeten bellen..... En dat doe ik echt pas als het echt niet anders kan......

Maar goed het uur der waarheid nadert... Donderdag naar de advocaat en vrijdag naar de rechtbank.
Maakt me wel wel extra zenuwachtig dat ik dus donderdag pas definief uitsluitsel heb over was de advocaat voor me kan doen + de zenuwen die er sowieso al waren voor de zitting.... Wat als ik niet in het gelijk gesteld wordt? Mijn insteek is trouwens: stoppen met bewindvoering en als dat lukt, zal ik, tenzij er financiële schade blijkt, de zaak wat betreft 2de bwv laten rusten......

Naast de zenuwen anderzijds is er ook wel weer hoop, dat ik met advocaat meer kan bereiken, tnx voor de tip om een advocaat in te schakelen, en dat geeft me ergens ook wel weer rust.

Klinkt tegenstrijdig, ik weet het, en daarom ook een dubbel gevoel.....