Rutte weet niet van de geldcreatie van de banken

Started by sacredfour, Apr 23, 2014, 10:34 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Je hoeft je niet meer schuldig te voelen als je niet wist dat banken geld uit het niets creëren. Zelfs onze minister wist het niet!!

Ik las dit artikel in de Omekeer:
.
QuoteRutte weet niet wat Fractioneel Reserve Bankieren is
15 maart 2014
Al weken beraadslaag ik me hoe ik onze premier Rutte te spreken kan krijgen. Ik heb net als u, vele vragen voor hem. Maar de meest belangrijke vraag die ik heb gaat toch wel over die geldschepping van onze banken. In de uitzendingen van Tros RADAR ‘de Schuldvraag’, en VPRO’s ‘De biecht van een bankier’ hebben we kunnen zien hoe het mechanisme van geldscheppen werkt. Banken mogen geld uit lucht maken en aan ons uitlenen tegen rente. Ook het feit dat een select groepje dit geldscheppen maar mag doen en dat er geen opleiding of diploma voor is verontrust me. Ik heb toch steeds sterke twijfels aan het democratische gehalte van deze constructie.
  Dus in een verrassings actie heb ik vandaag onze president Mark Rutte gevraagd waarom banken geld uit lucht mogen maken en daar rente over vragen. Mark vertelde me dat banken dit niet mogen en doen. Alleen centrale banken mogen dit. Volgens onze president is de 3% reserve die banken moeten hebben het eigen vermogen van de banken, en de 97% van het uitstaande vermogen het geld van de spaarders. Hij verklaarde zelfs dat dit niet kan omdat we anders inflatie krijgen. Ik heb Mark geprobeerd uit te leggen wat Fractioneel Reserve Bankieren is. Hij vond het te ingewikkeld en bleef me verzekeren dat dit niet zo was! Ik moet dus concluderen dat Mark Rutte niet weet hoe onze banken geld uit lucht maken! Wat een ongeloofelijke constatering! 97% van het geld in omloop wordt gecreëerd door de banken (ING, RABO en de ABNAMRO). Op het moment dat een krediet wordt afgesloten ontstaat het geld op de bankrekening. Als de bank niet genoeg spaargeld en/of eigen vermogen heeft leent het die 3% bij de ECB. Banken hebben de spaarders dus helemaal niet nodig! En Mark Rutte, onze president, weet dit gewoonweg niet! Wat erger is dat Mark namens ons het ESM verdrag (Europees Stabiliteits Mechanisme) ondertekend en mede het akkoord getekend heeft van de Europese Bankenunie. Je zou zeggen dat iemand dan wel verstand moet hebben van hoe banken functioneren en hoe geld ontstaat! Ik denk dat we als Nederlander ons ernstig zorgen moeten maken over de toekomst van Nederland. Als zulk incapabele mensen het land besturen zie ik het donker in…
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Xdewit

waanzinnig! bedankt voor het ;posten. Ga ik morgen eens even voor zitten :)