Teken van leven

Started by Pandora, Apr 22, 2014, 04:51 PM

Previous topic - Next topic

Pandora

Uiteraard heb ik ook de afgelopen maanden met heel veel interesse met iedereen meegelezen en ook zeker meegeleefd. De moeilijke, zware en soms hele oneerlijke dingen die gebeuren en keuzes die gemaakt moeten worden. Gelukkig worden er ook regelmatig hele leuke gebeurtenissen gepost, waardoor ook ik een lach op mijn gezicht voel verschijnen  :)

Hier is er weer veel gebeurd (de weken vliegen voorbij). Vanwege een reorganisatie op het bedrijf van manlief hebben we hem even behoorlijk geknepen. We hebben nog geen betalingsachterstanden, maar als manlief zijn baan verliest, is dat onvermijdelijk. Gelukkig lijkt het voor hem allemaal goed te komen (mondeling heeft hij al bericht, maar officieel hoort hij het pas eind deze week).
Mijn werk en inkomen liep begin dit jaar al behoorlijk terug en heeft de afgelopen maand nog een snoekduik genomen.
Daarom heb ik alle cijfers nog eens goed op een rij gezet en op papier zou het moeten kunnen. Helaas ziet onze praktijk er altijd anders uit dan mijn papiertje. Op de één of andere manier is er lke maand wel iets dat niet kan wachten. Zo was er vorige maand een kleine autoreparatie :o en de schoolreisjes van de kinderen. Deze maand moesten er nieuwe ID kaarten komen voor mij en manlief. Ik heb wel een beetje gesmokkeld en voor ons allebei de pasfoto van 5 jaar geleden nogmaals gebruikt.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie omgaan met kosten die zich altijd onverwacht aandienen, maar waar je echt niet omheen kan. Door ons inkomen hebben we overigens geen recht op welke vorm van financiële ondersteuning dan ook (bijv. voor de schoolreisjes).

Ondanks dat wil ik toch graag met een positieve noot afsluiten. Zo heb ik de afgelopen maanden niet meer rood gestaan op onze lopende bankrekening en heb ik het krediet nu afgelost tot -â,¬46.948,99 door een extra aflossing te doen (Marktplaats verkoopopbrengst gestort).
Op onze slapende bankrekening staat wel nog een bedrag van zo'n â,¬ 1.500,- rood open, maar onze totale schuld is nu onder de â,¬ 50.000,- gezakt.  :D ???

Buster

Wauw,.... het blijft puzzelen maar je komt er toch steeds maar weer uit.

Je vroeg hoe anderen dat doen, die extra kosten.
Ik probeer ze zoveel mogelijk van te voren aan te zien komen en daarvoor te bufferen. Bufferen hier betekent eigenlijk het alvast reserveren van geld voor bepaalde posten. Het geld is er dus wel maar eigenlijk niet.
Snap je?
Zo wordt het niet opgemaakt aan andere zaken en kan ik klappen opvangen.
Voor de echt onverwachtse zaken kunnen we terugvallen op familie, maar dat proberen we dus zo veel mogelijk te vermijden en bij de vraag zit gelijk een voorstel of plan van aflossen. Zo blijft die lei zo schoon mogelijk.