Een Paasgroet en schulden

Started by jan, Apr 21, 2014, 11:42 PM

Previous topic - Next topic

jan

Niet iedereen is hier gelovig en lid van een bepaalde partij. Toch wil aan jullie een stichtelijke woord doen. Een paar duizend jaar terug was er een man die ze Jezus, die stierf aan het kruis voor onze zonden. Met zijn leven verloste hij van onze schulden.

Wij op dit forum, leven zwaar onder onze schulden, hiervoor willen wij ook verlossing krijgen. Hoe je, aan je schuld bent gekomen, dat interesseert mij totaal niet. Wel hoe je eraf kan gaan komen. Op dit forum, hebben wij met zijn allen een enorme kennis opgebouwd over schulden. Iedereen die hier iets vraagt over een deurwaarder of een dubieus incasso bureau, krijgt hier een antwoord op, met vaak een brief die ze aan deze incasso boeven kunnen sturen.

We leven op het randje of we deze maand nog kunnen rondkomen, we leven van betalingstermijn tot betalingstermijn. Nu mijn favoriete club, die wil, dat iedereen kan leven zonder schulden en er een zaak wordt gemaakt om deze schulden aan te pakken en te voorkomen.

Jezus, een andere favoriet predikte, dat het leven niet gaat over wat je op aarde hebt, maar wie je bent en wat je doet. M.a.w. je hebt niets aan een gevulde bankrekening als je doodgaat. Wat hij ook aangaf dat je voor elkaar moet zorgen.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van Pasen en mijn stichtelijk woord kunnen waarderen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha Jan, erg mooi wat je schrijft, en zeker niet stichtelijk, het is een welkom ander geluid.

Was Jezus niet de eerste die de tafels omgooide.

Ongelofelijk

burningspirit

Zeker mooi!
Vooral als je mag weten, dat Jezus niet alleen onze schuld vereffende, door Zijn leven te geven, maar óók nog een stukje erfenis achterliet: de Heilige Geest. Én Hij stond op en voer ten Hemel, om daar een plaats voor ons voor te bereiden. Wat een man, die Jezus!
Dat is voor mij een grote troost in elk geval. En laat me af en toe lachen om mezelf, als er weer eens maar een paar euro op de bankrekening terwijl er nog vele dagen volgen, vóór dat er weer geld komt.
Ook van mij een paasgroet voor iedereen.
En liefs en sterkte allemaal.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Buster

Jan, ik heb zelf geen gelovige achtergrond. Maar snap maar al te goed je gedachte als het gaat om zorg dragen voor je omgeving, je best doen een goed mens te zijn, niet te oordelen en uit te gaan van het goede in de mens.
Ervaar, waardeer en geniet van het nu.

Lieve groeten van mij.

jan

Quoteje best doen een goed mens te zijn

Hier draait het geloof om!! Niet omdat je 2 x op zondag naar de kerk gaat. De god waarin ik geloof is barmhartig en vergeeft. Als je een goed mens bent geweest en niet gelovig, kom je ook in de hemel. Als je 2 keer op zondag naar de kerk gaat en geen zorg draagt voor je omgeving en verder geen moeite doet voor je medemens, dan heb je het niet begrepen wat het geloof is. Volgens mij heb je dan een probleem bij de hemelpoort :)

Dank jullie voor jullie reactie.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

An0niempje

Mooi gezegd, Jan + mooie reacties daarop.
Ik ben zelf ook gelovig en vind pasen persoonlijk het mooiste christelijke feest wat er is.
Inderdaad vanwege de dankbaarheid, wat Jezus voor ons heeft gedaan....