Wanneer houd het op

Started by geronimo1e, Apr 18, 2014, 10:12 PM

Previous topic - Next topic

geronimo1e

Hallo

Sinds mei 2011 zitten wij in de de schuldbemiddeling van de Gemeente.
Opzich liep alles best wel netjes en kon alles netjes betaald worden.
We zijn nu bijna 3 jaar verder en nu beginnen de problemen alleen maar weer erger te worden.
Het persoon waar wij contact mee hebben van de gemeente vergeet rekeningen te betalen en belt ook niet achter instanties aan waar wij schulden hebben.
Wat dus inhoud dat wij boete op boete krijgen en afgelopen week dus in totaal â,¬ 215 boete hebben gekregen.
Waarvan 1 van de auto belasting â,¬ 147 en als klap op de vuurpijl heb ik een paar uur terug 1 gekregen van de waterleidingmaatschappij via de email dat ze ons af willen sluiten.
Ik lever al 3 maand deze 2 rekeningen bij haar in en elke keer zegt ze dat ze er achteraan gaat maar dat doet ze niet. Want er zou geen geld zijn dus kan ze ook niet betalen.
Dus dan zeg ik haar bel die mensen dan op om een regeling te treffen maar laat in ieder geval iets van je horen voordat het erger wordt.
Ook dat wordt niet gedaan en nu zit ik dus met schulden die ik niet eens maak maar die zij dus wel omdat ze niks laat horen of alles opzei legt.
Verder zegt ze steeds dat ze het niet snapt omdat verleden jaar alles goed liep maar nu niet meer.
Wij hebben verleden jaar onze hypotheek rente weer vast moeten zetten en vanaf oktober is dat ingegaan.Tegen haar gezegd let op en betaal niet teveel haal de automatische  betaling eraf.
Ook dat is niet gedaan wat inhoud dat ze oktober november december en januari teveel heeft betaald
Dat is 4 x â,¬ 120 waar ze dus veel rekeningen mee had kunnen betalen.
Zelfs onze kinderbijslag gaat ze keer op keer gebruiken om de boetes weg te werken die zij maakt.

Wat moet ik hier toch mee zou zo graag van de schulden af willen maar krijg de kans niet want zij maakt steeds meer schulden

Bedankt voor het lezen

Geronimo

Ps er is nog veel meer maar wil het graag overzichtelijk houden

Buster

Beste Geronimo1e,

Allereerst welkom op het forum.
Als ik je goed begrijp worden je vaste lasten betaalt via de gemeente en hebben zij bemiddeld met de schuldeisers.
En nu worden er rekeningen niet op tijd betaalt en krijg je daardoor nieuwe schulden en boetes.

Het eerste wat ik je zou adviseren heb je al gedaan, blijf in contact vraag of zaken geregeld kunnen worden. Heb je dat ook per email gedaan? Als dat zo is, bewaar die dan goed.
De tweede stap, daar ben je nu eigenlijk aanbeland is het indienen van een klacht.
Dat kan alleen als je kunt aantonen dat je zelf al contact hebt gezocht om het probleem op te lossen, vandaar de emails.

Mocht dat niet lukken kun je aan de bel trekken bij het NVVK www.nvvk.eu
En als dat ook niet helpt kun je om hulp vragen bij de Sociaal Raadslieden.
Die hebben een inloop spreekuur in bijna elke gemeente.
Maar dan ben je dus al een paar stappen verder.
Ik hoop echt dat je er met je contact persoon zelf uitkomt, want dat is wel heel vervelend en kan ook hele nare gevolgen hebben.
Heb je bericht gehad van oude schuldeisers dat er iets niet goed zou gaan? Want dat is wel het belangrijkste, dat dat in elk geval niet in gevaar komt.