mijn boodschappen budget

Started by An0niempje, Apr 12, 2014, 10:41 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

ok, laat ik ook maar eens een poging gaan doen...
Mijn normale weekbudget is 50 euro en dat gebruik ik ook om mee te tanken...
Wilde eigenlijk wachten, tot er weer een keer een normale week kwam, maar die normale weken lijken erg zeldzaam te zijn op het moment....
Dus nu maar beginnen in een niet normale week....
Ok, heb nog 25 euro in mijn portemonnee, zit nu bij mijn moeder, en red het net wel of net niet qua benzine om weer terug thuis te komen, dus vrees dat het toch 10 euro erbij uit mijn bufferpotje gaat worden. Van de week ook nog extra vervoerskosten gehad, omdat ik deze week ook nog een afspraak bij de psycholoog, waarvoor ik ook naar een andere plaats moest en die kosten moet ik ook van mijn leefgeld betalen. Na ja, officieel staat er in de afspraak dat ik 50 euro in de maand voor benzinekosten zou krijgen, maar ja, dat is niet verder gekomen dan een afspraak op papier en daar ga ik nu verder ook niet naar vragen..... Heb nu liever, dat die 50 euro naar de woningstichting gaat....

Maar goed, ga nu dus even uit van 35 euro waar ik dan t/m donderdag mee moet doen.
zondag eet ik nog bij mijn moeder.
Dus blijven er nog 4 maaltijden over.
Er zit in ieder geval nog macaroni en boerenkoolstamppot in die vriezer zit, dus blijven er nog maximaal 2 maaltijden over.... Dus zou toch moeten lukken..... ongeveer 15 euro aan benzine, dan moet ik het qua benzine wel redden.... Blijft er nog 20 euro over en alles wat ik overhoud gaat mijn bufferpotje weer in.
Eens denken, ik heb nog aardappels die ik niet al te lang meer kan laten liggen, een gourgette en 2 komkommers. Iemand nog een leuk idee?
Verder denk ik dat ik het met 1 brood a 1 euro wel ga redden qua brood.
Ik heb nog worst over van mijn verjaardag, dus geen beleg nodig
Verder misschien nog 1 keer melk halen en iets van yogi (maar dan de goedkopere versie, die ik persoonlijk ook lekkerder vind)
zit te denken, wat ik verder nog nodig heb, maar merk dat ik te moe ben om na te denken en omdat ik niet thuis ben, kan ik nu ook niet in mijn kast kijken....
Kom voorlopig iig om in het toiletpapier aangezien ik pas een keer meegedaan heb aan een geldterugactie met 8 rollen en daar doe ik in mijn eentje wel een tijdje mee :)

nooitmeer

zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

An0niempje

kwamkwammer, hihi, jammer, dat ik woensdag mijn dag zo volgebouwd heb, dat ik niet naar de markt kan, anders had ik daar vast nog iets lekkers voor in de kwamkwammersalade kunnen vinden ;)

Dat recept van die link klinkt trouwens lekker :)
Daar kan ik wel wat mee.... tnx...
Moet ik alleen even nadenken of ik dan kruidenbouillon ga kopen of er rundvleesboullioun voor gebruik, dan zal het wat sterker van smaak worden..... hmmmm

nooitmeer

Niet zo moeilijk doen met die komkommer hoor. In reepjes snijden in een kom gooien en zout er over heen.
Vervolgens een uitje snipperen, de komkommer afgieten en een klein beetje olie met azijn er overheen. Wat peper uit de molen of anders een beetje normale peper er over heen en je hebt een lekkere en vooral simpele salade.

An0niempje

Als ik alleen komkommer salade maak, dan doe ik vaak komkommer in plakjes (met schil) en naar gelang ik in huis heb, beetje dressing, of azijn met wat wat droge basilicumkruiden of iets dergelijks
Maar komkommer als verrijking door de sla is ook wel lekker :)

rauwe ui, ben ik zelf niet van, dus die laat ik weg, als je het niet erg vind ;)
Lente ui vind ik wel lekker, maar ja die is in verhouding wel weer duurder....

btw, zout en peper over de komkommer denk ik zelf eigenlijk nooit aan, maar is idd een goede tip :)

Kaatje

Komkommer met wat creme fraiche, zout en peper er door heen, is ook heel lekker! Het is wel meer iets voor ergens erbij :)
Ik las vandaag in een tijdschrift een recept voor een uientaart. Die ga ik van de week zelf proberen, eens kijken of die lekker is.

nooitmeer

Quote from: An0niempje on Apr 12, 2014, 11:41 PM
btw, zout en peper over de komkommer denk ik zelf eigenlijk nooit aan, maar is idd een goede tip :)

Laat de komkommer wel uitlekken als je er zout overheen doet. Komkommer heeft heel veel vocht, als je er zout over heen doet wordt deze afgestoten. Maar houd je wel de echte komkommer over.

An0niempje

Uiteindelijk bleek ik nog meer in huis te hebben, dan ik dacht, ook qua melk, dus heb uiteindelijk wat betreft eten voor mezelf alleen een brood moeten halen (99 cent) en voor de katten een zak voer van 3 euro nog wat (ff geen zin om het bonnetje erbij te zoeken).
Helaas deden mijn katten het niet goed op het goedkopere voer, dat ik voor ze kocht, dus heb op zoek moeten gaan naar een andere oplossing.... Dan liever iets duurder voer, dan steeds een dure dierenarts te moeten betalen ;) Woon alleen en wil mijn katten dus echt niet missen.
En ik heb moeten tanken.
Uiteindelijk was ik vorige week in totaal 50,60 kwijt, ipv van max 50 euro, dus de schade viel mee ;)

Morgen begint weer een nieuwe week, vanwege de paasdagen weer naar mijn moeder, dus zal nog een beetje bij moeten tanken in de auto, 10 euro, schat ik, want denk dat ik nu wel heen kom, maar halverwege op de terugweg strand. Hier kan ik goedkoper tanken dan bij mijn moeder en dus tank ik liever hier....

Maar daarentegen, hoef ik zondag avond en maandagavond alleen maar aan te schuiven voor het eten :) en ik mis 2 keer ontbijten en 2 keer lunchen :) dus dat compenseert weer, al wil ik zo eigenlijk niet denken als ik naar mijn moeder ga ;) Want dat doe ik voor de gezelligheid en vanwege de moeder dochter band ;)

An0niempje

Quote from: Kaatje on Apr 12, 2014, 11:48 PM
Komkommer met wat creme fraiche, zout en peper er door heen, is ook heel lekker! Het is wel meer iets voor ergens erbij :)
Ik las vandaag in een tijdschrift een recept voor een uientaart. Die ga ik van de week zelf proberen, eens kijken of die lekker is.

klinkt idd lekker komkommer met creme fraiche :)
Heb je de uientaart al uitgeprobeerd?

An0niempje

Quote from: nooitmeer on Apr 12, 2014, 11:54 PM
Quote from: An0niempje on Apr 12, 2014, 11:41 PM

Laat de komkommer wel uitlekken als je er zout overheen doet. Komkommer heeft heel veel vocht, als je er zout over heen doet wordt deze afgestoten. Maar houd je wel de echte komkommer over.

tnx voor de tip :)

Kaatje

Uientaart nog niet uitgeprobeerd.  Misschien dit weekend met pasen :)

An0niempje

Ok, mijn boodschappen voor deze week...
Eigenlijk is gisteren mijn leefgeld weer ingegaan, maar was gisteren te moe om nog boodschappen te doen en te koken, dus gisteren een beetje geimproviseerd met wat ik nog had.
voor vandaag soep gemaakt van spullen die ik nog in huis had.

Morgenavond eet ik bij mijn moeder en maandagavond bij mijn broer, dus betekende dat ik nog voor 3 dagen eten in huis moest halen (dinsdag, woensdag donderdag) en ik bedenk me nu, dat ik me vergist had en op 4 dagen had gerekend, maar dat maakt niet uit.

Ik had nog pastasaus in huis en een pak bobotie en hier de verdere ingredienten bijgezocht.

mijn lijstje:
354 gram sperziebonen, 2,98 euro/kilo                      1,05 euro
roerbakgroenten 500 gram                                       0,85 euro
1 tarwebrood                                                           0,99 euro
gemengd gehakt (1025 gram) 4,49 euro/kilo              4,60 euro
plakjes ontbijtspek 150 gram                                    0,69 euro
spekreepjes 250 gram                                              0,79 euro
primo fusilli (pasta)     500 gram                                0,39 euro
honig mix kip tandoori                                              0,49 euro
2 roosvicee multivitamine (sap)  2 x 1,5 liter              1,19 euro
2 bonobel drinkyoghurt 2 x 1 liter                              1,04 euro
vanillevla 1 liter                                                       0,65 euro
creme fraiche 200 gram                                           0,45 euro
Harlekijntjes drop 450 gram                                      1,13 euro

totaal betaald: 14,31 euro

van mezelf mocht ik alleen drop meenemen als ik onder de 15 euro zou blijven en dat is gelukt :)

Straks moet ik alleen nog wel even tanken, omdat tanken in hier goedkoper is, dan bij mijn moeder. Dan komt er nog voor 15 euro bij. Had eerst op 10 gehoopt, maar kwam gisteren tot de ontdekking dat er toch nog minder in de tank zat, dan ik had gedacht, maar dan hoef ik de week erop waarschijnlijk niet te denken, nu helaas gewoon een dure week, qua vervoer. En mijn moeder had voor mij nog 1 of 2 pakken kattenvoer gekocht, dat bij haar in de reclame was en een shirtje, dus max 11 euro er nog bij. komt ik uit op 40,31 euro, houd ik nog in ieder geval 9,70 over voor melk en een vergeten boodschapje.
Ik heb ook een spaarkaart vol. dus volgende week kan ik een gratis pak wasmiddel ophalen bij de hoogvliet :) Met dank aan de buurman, omdat ik van hem van de week ook nog zegels heb gekregen. Moet ik ook nog even aan mijn andere burman vragen, wat hij met de zegels doet. Gooit hij ze zeg, dan vraag ik of ik ze mag hebben :)

Shirtje hoort eigenlijk bij de uitgaven uit mijn bufferpotje, maar dat doe ik alleen als ik anders te kort kom aan leefgeld. Op een paar schoenen na, omdat mijn andere zomerschoenen zo ongeveer tot de draad toe versleten waren, al heel lang geen kleding meer gekocht. Wordt morgen waarschijnlijk een discussie met mijn moeder wie dat shirtje gaat betalen, mijn moeder kennende wil ze hem schenken, alleen wil ik dat niet altijd.                   

Van de boodschappen van deze week is een derde van het gehakt over, dus dat is de vriezer ingegaan, de helft van de roerbak gaat zo ook de vriezer in, de pasta heb ik ook maar een deel van nodig, dus de rest gaat de voorraadpot in en ik verwacht, dat als de gerechten klaargemaakt zijn. 1 keer pasta en 1 keer bobotie, dat ik daaraan ook te veel heb, dus daarvan gaat ook een deel als porties de vriezer in. Sap heb ik ook teveel aan, maar was een aanbieding 2 voor de prijs van 1, dus waarschijnlijk hoef ik de week erop geen sap te kopen :) Normaal koop ik geen roosvicee, maar goedkoper sap.  Ben alleen nog op zoek naar alternatieven voor wat extra variatie. De kip tandoorimix was een extra aankoop, uit de 50% kortingenbak in de winkel, maar zulke pakjes zijn altijd handig om op voorraad te hebben. Dus eigenlijk ben ik wel tevreden, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)

Chrissie

Mooi lijstje An0niempje , je bent goed bezig!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Dank je wel Chrissie.
Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen...
Gelukkig rook ik niet, dus dat scheelt weer, daarentegen wel 2 katten die ook moeten eten, en die gaan echt niet weg. Dat zijn mijn maatjes....

Met mijn volgende leefgeld moet ik waarschijnlijk weer op zoek naar een zo goedkoop mogelijk zak aardappels.. met 5 kilo aardappels doe ik wel weer een aantal weken in mijn uppie :) Dat zijn van die handige basisartikelen :) Een mens leert zo wel creatief te zijn met aardappels, want gekookte aardappels zijn niet echt favo bij mij, dus probeer ik de aardappels altijd op andere manieren te bereiden.... Groot fan van aardappelovenschotels en stamppotten :)

An0niempje

Terwijl mijn eten in de magnetron staat, restant van gisteren :) ( ja, ja ik ben laat ik weet het :P ) en mijn kat buiten zijn eigen maaltje bij elkaar aan het verzamelen is buiten (wat helemaal niet nodig is, wat ik heb gisteren van iemand een lading gratis kattenvoer gehad....) zit ik te bedenken wat ik deze week aan boodschappen nodig heb....

Ok, avond eten....
Dag 1 staat nu in de magnetron....
Dag 2+3: Roerbakken: gehakt, roerbakgroente, roerbaksaus oid, aardappelpuree
Dag 4+5: kip tandoori: rijst, kipfilet, spinazi al la creme, tomaat

Dag 6+7: pasta: pastasaus, spekjes, pasta, roerbakgroenten....

Zeer waarschijnlijk verdwijnt er van bovenstaande ook nog wel wat in de vriezer.

Kip heb ik afgelopen week nog kunnen halen, iets van 1,2 kilo voor 5 euro nogwat....

er ligt nog meer dan een half brood in de diepvries :)
en nog ruim een half pak vla in de koelkast....

Dit zou wel eens een goedkoop weekje kunnen gaan worden qua boodschappen

Ik heb iig nog 1 volle sparkaart liggen voor een gratis pak waspoeder

En voor de rest wil ik ook nog wel eens aanbiedingen in huis halen, van basisproducten...