Ok, mijn boodschappen voor deze week...
Eigenlijk is gisteren mijn leefgeld weer ingegaan, maar was gisteren te moe om nog boodschappen te doen en te koken, dus gisteren een beetje geimproviseerd met wat ik nog had.
voor vandaag soep gemaakt van spullen die ik nog in huis had.
Morgenavond eet ik bij mijn moeder en maandagavond bij mijn broer, dus betekende dat ik nog voor 3 dagen eten in huis moest halen (dinsdag, woensdag donderdag) en ik bedenk me nu, dat ik me vergist had en op 4 dagen had gerekend, maar dat maakt niet uit.
Ik had nog pastasaus in huis en een pak bobotie en hier de verdere ingredienten bijgezocht.
mijn lijstje:
354 gram sperziebonen, 2,98 euro/kilo 1,05 euro
roerbakgroenten 500 gram 0,85 euro
1 tarwebrood 0,99 euro
gemengd gehakt (1025 gram) 4,49 euro/kilo 4,60 euro
plakjes ontbijtspek 150 gram 0,69 euro
spekreepjes 250 gram 0,79 euro
primo fusilli (pasta) 500 gram 0,39 euro
honig mix kip tandoori 0,49 euro
2 roosvicee multivitamine (sap) 2 x 1,5 liter 1,19 euro
2 bonobel drinkyoghurt 2 x 1 liter 1,04 euro
vanillevla 1 liter 0,65 euro
creme fraiche 200 gram 0,45 euro
Harlekijntjes drop 450 gram 1,13 euro
totaal betaald: 14,31 euro
van mezelf mocht ik alleen drop meenemen als ik onder de 15 euro zou blijven en dat is gelukt

Straks moet ik alleen nog wel even tanken, omdat tanken in hier goedkoper is, dan bij mijn moeder. Dan komt er nog voor 15 euro bij. Had eerst op 10 gehoopt, maar kwam gisteren tot de ontdekking dat er toch nog minder in de tank zat, dan ik had gedacht, maar dan hoef ik de week erop waarschijnlijk niet te denken, nu helaas gewoon een dure week, qua vervoer. En mijn moeder had voor mij nog 1 of 2 pakken kattenvoer gekocht, dat bij haar in de reclame was en een shirtje, dus max 11 euro er nog bij. komt ik uit op 40,31 euro, houd ik nog in ieder geval 9,70 over voor melk en een vergeten boodschapje.
Ik heb ook een spaarkaart vol. dus volgende week kan ik een gratis pak wasmiddel ophalen bij de hoogvliet

Met dank aan de buurman, omdat ik van hem van de week ook nog zegels heb gekregen. Moet ik ook nog even aan mijn andere burman vragen, wat hij met de zegels doet. Gooit hij ze zeg, dan vraag ik of ik ze mag hebben

Shirtje hoort eigenlijk bij de uitgaven uit mijn bufferpotje, maar dat doe ik alleen als ik anders te kort kom aan leefgeld. Op een paar schoenen na, omdat mijn andere zomerschoenen zo ongeveer tot de draad toe versleten waren, al heel lang geen kleding meer gekocht. Wordt morgen waarschijnlijk een discussie met mijn moeder wie dat shirtje gaat betalen, mijn moeder kennende wil ze hem schenken, alleen wil ik dat niet altijd.
Van de boodschappen van deze week is een derde van het gehakt over, dus dat is de vriezer ingegaan, de helft van de roerbak gaat zo ook de vriezer in, de pasta heb ik ook maar een deel van nodig, dus de rest gaat de voorraadpot in en ik verwacht, dat als de gerechten klaargemaakt zijn. 1 keer pasta en 1 keer bobotie, dat ik daaraan ook te veel heb, dus daarvan gaat ook een deel als porties de vriezer in. Sap heb ik ook teveel aan, maar was een aanbieding 2 voor de prijs van 1, dus waarschijnlijk hoef ik de week erop geen sap te kopen

Normaal koop ik geen roosvicee, maar goedkoper sap. Ben alleen nog op zoek naar alternatieven voor wat extra variatie. De kip tandoorimix was een extra aankoop, uit de 50% kortingenbak in de winkel, maar zulke pakjes zijn altijd handig om op voorraad te hebben. Dus eigenlijk ben ik wel tevreden, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk