Niet dom, gewoon heel herkenbaar.

Het is even wennen om op een andere manier boodschappen te doen.
Maar wennen doet het zeker.
Het klopt dat de AH in een aantal producten goedkoper is dan bijvoorbeeld de Lidl of de Aldi.
Kennis is wat dat betreft een gezondere portemonnee.
Ik ben ooit eens begonnen met een boodschappen onderzoek om van allerlei producten de kilo of liter prijs op te schijven. Dat kan zomaar een paar euro schelen per week, x 52 op jaar basis,...
Er zijn ook producten die net een paar cent duurder zijn maar kwalitatief een stuk beter, dan maak je andere keuzes. Afhankelijk van je portemonnee en om hoeveel cent het gaat.
Voor ieder gezin is het weer anders, en niet in elk dorp zit dezelfde winkel.
Probeer voor jezelf uit hoe jij het beste overzicht krijgt. Zelf schreef ik altijd in mijn agenda op hoeveel geld ik had uitgegeven en rekende dan uit hoeveel er nog was voor de rest van de week.
Qua lijstjes maakte ik 7 vakjes. In ieder vakje moest een groente, stukje vlees en aard./rijst/pasta komen. Die vakjes vulde ik eerst in met wat er nog in de koelkast lag, daarna kijken op de site van de winkel wat er in de aanbieding was en tot slot aanvullen met goedkope gerechten zoals pot en diepvries groente. Keertje pannenkoeken of soep met broodjes.
Qua vlees reken ik hier voor twee volwassenen en twee kinderen drie stuks of 300 gram per maaltijd. Die kopen we per vier weken in. Zo verdeel ik alles in zakjes voor in het vriesvak. Bijvoorbeeld een pak met slavinken zijn 4 stuks. Met 3 pakken hebben we dan 4 porties i.p.v. 3. Het zelfde met gehakt. Dat kopen we per kilo of halve kilo. Die weeg ik af in zakjes van 300 gram. Dat voorkomt heel veel gesnoep.
Als je op zoek bent naar lekkere goedkope gerechten moet je hier eens kijken:
www.bijstandsgerechten.nl Succes! (en nogmaals, is niet dom, is herkenbaar en het is echt even wennen)