Besparen, Verzekeringen en Budgetteren > Budgetteren
Hoe bezuinig ik op Gas/Elektra
Temudjin:
De titel zegt het al..wat gebruikt het meeste stroom en gas? Hoe vaak moet je per week douchen of de was doen ?? Wat is het beste ? een enkele meter of een dubbele meter van je stroom?
Hoe doe jij het ? Laat hier je verhaal achter, je adviesjes en eventuele vraagjes.
Chrissie:
Temudijn
Ik was elke dag maar dan alleen 's nachts dit omdat we tijdens de verhuizing een dubbele meter hebben gekregen doordat de oude stuk was. Moest er wel even aanwennen omdat ik nooit een dubbele meter heb gehad.
Heb wel een droger maar deze staat meer stil dan dat hij draait zo'n droger vreet sloten energie dus ik gebruik hem alleen in nood.. De droger is 11 jaar gelegen aangeschaft omdat ik bekkeninstabiliteit had van de jongste (zwangerschap) en geen trap meer kon lopen zo kon ik tenminste nog iets in het huishouden doen voelde ik me nog een beetje nuttig, anders was deze er nooit gekomen vind het verbruik ervan aan energie erg jammer van mijn centjes.
Mijn man doucht ieder dag maar heel kort dit in verband met zijn werk, de kinderen en ik zelf om de dag. Het tandenpoetsen: gewoon water in een beker dit gebruiken wij om de mond mee te spoelen dan kan je de kraan uitlaten scheelt weer water.
Heb ook een oven omdat wij een inbouwkeuken in dit huis hebben, deze hebben de vorige bewoners er in laten zetten, zag er nog goed uit dus wij hebben hem laten zitten, die gebruik ik alleen maar in de weekenden (dubbele meter dan is het goedkoper) dat vreet ook heel veel stroom en dan komt weer hetzelfde verhaal als bij de droger vind dat energie verbruik erg jammer van mijn centjes.
Of de dubbele meter ons geld gaat opleveren dat moet oktober dit jaar uitwijzen dan komt de afrekening. Vorige jaar hebben wij door een storing met de cv ketel ontzettend veel moeten bij betalen dus ik heb geen goede graadmeter nu.
Maar dit is ons verhaal hoop dat je er wat mee kunt! Vergeet niet dat het per gezin verschillend is de één vind dit belangrijk de ander dat.
gewoon:
Hoi
Chrissie
Je hebt het over een oven op stroom lees ik, en er zijn ook veel mensen die de magnetron gebruiken voor bakken.
als je vaak bakt is het altijd de overweging waard, dit ouderwets in een gas oven te doen die zijn veel goed koper in gebruik dat gaat op voor alles wat met verwarmen te doen heeft, koken natuurlijk en een boiler is helemaal een leeg loper.
An0niempje:
Staat mij bij, dat ik pas nog een ander topic heb gelezen hier op het forum over energiebesparen, dus misschien dat je daar ook nog tips kunt lezen.
Wat me nu even snel te binnen schiet is: verwarming niet pas uitdoen op het moment van naar bed gaan, maar al eerder, verwarming blijkt toch nog wel even warm.
Op het moment sowieso nog maar amper de verwarming aan, omdat als de zon schijnt ik de zon vol in mijn kamer heb en ik dan ook de deur vaak open heb staaqn en we stoken natuurlijk niet voor de mensen buiten ;)
Wasmachine alleen vol draaien
Sinds kort ook begonnen met bv de stekkers van de magnetron en koffiezetapperaat, tv etc eruit te halen als ik de apperaten niet gebruiken.
Ik ben nog aan het uitzoeken of het lonend is om een waterbesparende douchekop aan te schaffen
Ik krijg pas de tip van iemand om eens het programma kassa groen (volgens mij heet het zo) te gaan kijken, daar schijnen ook veel tips gegeven te worden, zoals eieren koken, op het moment dat het water kookt gas uit en dan pan 8 minuten laten staan en de eieren zijn gaar (getest en de eieren zijn dan idd goed, wel even zelf kijken hoe lang precies, omdat de 1 zijn ei harder wil dan de ander ;)
An0niempje:
Ik heb hier idd helaas een boiler :(
is minstens de helft van mijn energierekening op jaarbasis :(
Zou graag een andere oplossing willen, maar ben daarin afhankelijk van de woningstichting :(
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version