teveel huursubsidie terugbetalen na minnelijk traject

Started by Xdewit, Apr 03, 2014, 02:55 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Ik zit nog niet zo lang in het minnelijke traject en krijg net een bericht van de belastingdienst dat ik bijna 900 euro teveel ontvangen huursubsidie moet terugbetalen van het jaar 2010. Alles is eigenlijk meegenomen in het minnelijke traject en alles was dus afgesloten voor zo ver ik wist. Iemand enig idee wat ik hier nog mee kan, behalve in termijnen afbetalen?
Alvast bedankt.

HZHNE

Heb je al contact gehad met de schuldhulpverlener?

Als ik je goed begrijp was deze schuld nog niet bekend voordat het minnelijke traject startte?
Als dit een na berekening is over dat jaar dan kon je er weinig aan doen.

Het is belangrijk dan zo snel mogelijk bezwaar aan te tekenen met een kopie van de schuld overeenkomst. Het is goed om hier een recente verklaring van de shv bij te doen.

Je zult het naar alle waarschijnlijkheid wel terug moeten betalen. Hij is namelijk niet in het traject meegenomen. Wat je wel kunt vragen is dat ze de schuld opschorten tot na de sanering en dat je daarna het bedrag in termijnen terugbetaald.

Xdewit

Beste HZHNE, bedankt! ja het is inderdaad een naberekening. In mijn idee klopt het ook niet, maar ik zal in ieder geval bezwaar aantekenen!

lonkes1984

Ik heb hetzelfde gehad, mijn traject liep, en toen kwamen hun met hun vordering.
Dit is zonder moeite alsnog meegenomen in het traject. SHV zei dat belastingdienst nooit moeilijk doet, of het moet al een fraude zijn. en dat klopte, ze schreef een brief en we kregen gelijk akkoord.
Don't look back.... You're not going that way!

lonkes1984

Wel een kleine 'maar' : belastingdienst was al op de hoogte van dat ik in de SH zit, had al een akkoord met hun, wat ze zichzelf afbetaald hadden door mijn teruggave van 2012 in te houden. Deze schuld was wel meeberekend, dus er was geen probleem met de uitdeling ook al was het een andere schuld die erbij kwam.
Weet niet in hoeverre dat wat uitmaakt.

Xdewit

Lonkes1984 dank je wel voor het reageren, geeft de burger weer moed! Ik zoek een en ander uit en ga maandag even bellen. Ik kan altijd later nog het bezwaar schrijven of uitstel van betaling aanvragen. Eigenlijk wil ik dat natuurlijk niet omdat ik zo graag er van af wil zijn!

lonkes1984

Xdewit

Een update: ik heb zoals werd aangeraden een bezwaar ingediend met bewijzen en dat is voor zo ver ik nu begrijp goedgekeurd. Ik krijg nog een definitieve beschikking.
Zo zie je maar: totale paniek waardoor de hersenen op slot schieten. Gelukkig zo helder geweest om hier een berichtje te plaatsen waarna ik, na het lezen van de reacties, toch kon reageren op de aanslag. En met goed gevolg :) BEDANKT!

Lizayra

Was het een fout van de belastingdienst, en hoef je helemaal niets terug te betalen?

Xdewit

@lizayra, ja, ik was gewoon ingeschreven terwijl zij zeiden dat het niet zo was. ik heb dus een uitreksel bij de gemeente opgevraagd en bij het bezwaarschrift gevoegd. Nu vertrouw ik die belastingdienst voor geen eurocent, dus ik wacht af tot ik de definitieve berekening binnen heb.

lonkes1984