Waarom schrijven/meelezen op dit forum?

Started by Be, Mar 31, 2014, 07:52 AM

Previous topic - Next topic

Be

Om het topic WSNP en IB schuld niet nog verder te vervuilen, maak ik maar even een nieuwe: Waarom schrijven op dit forum?
Ik heb geen verstand van zaken, ken de wetten niet van binnen en van buiten, weet niets over WSNP, minnelijke trajecten, kosten deurwaarders etc etc etc. Kan niet de gerichte antwoorden geven zoals Libra en Buster dat wel kunnen. Wat heb ik hier dan te zoeken??
Ik heb een schuld....
Zo ben ik 2 jaar geleden op dit forum terecht gekomen. Niet eens direct met gerichte vragen, gewoon om mijn verhaal te vertellen, het even kwijt te kunnen. En ik was blij met een reactie, een welkom, een bericht van herkenning etc etc.
Lees nog steeds (bijna) dagelijks mee en kan niet meer geven dan een welkom of een blijk van herkenning. En dat zal ik bij anderen ook zeker blijven doen (ik had er wat aan, dus waarop zou een ander er niet wat aan hebben?) Dit forum is nog steeds mijn houvast.
Bij deze dan alvast mijn verontschuldigingen aan degenen die extra door "onzin-berichten" heen moeten lezen voordat ze tot een echt antwoord kunnen komen.

lonkes1984

Dat is voor mij ook de reden om hier te schrijven/mee te lezen!
Ben hier terecht gekomen toen ik nog vol in de onzekerheid zat, en heb hier van mij afgeschreven, adviezen en steun gekregen.
Ondertussen loopt bij mij alles, maar ik open elke dag minstens 1 keer het forum om bij te lezen en evt te reageren  :)
Don't look back.... You're not going that way!

Libra

Quote from: Be on Mar 31, 2014, 07:52 AM
Lees nog steeds (bijna) dagelijks mee en kan niet meer geven dan een welkom of een blijk van herkenning. En dat zal ik bij anderen ook zeker blijven doen (ik had er wat aan, dus waarop zou een ander er niet wat aan hebben?) Dit forum is nog steeds mijn houvast.
Bij deze dan alvast mijn verontschuldigingen aan degenen die extra door "onzin-berichten" heen moeten lezen voordat ze tot een echt antwoord kunnen komen.

;D ;D ;D ;D

Lieve Be, het laatste wat je wel hoeft te doen is jouw excuses aan te bieden voor de ondersteuning die je anderen biedt!
Want juist dat is ook de kracht van dit forum.
Het weten dat je "gezien" en "gehoord" wordt is van onschatbare waarde en dan zwijg ik nog maar even helemaal over het "begrepen" en "(her)erkend" worden.

Het geven van die ondersteuning zou ik dan ook zeker geen "onzin-berichten" willen noemen!

In "ons dorp" (zoals het forum weleens goedmoedig plagend wordt genoemd) leven vele vogels van allerlei pluimage, die allemaal op hun eigen manier een belangrijke rol spelen in het "dorpsleven".
En in die gemeenschap is niemand minder of beter dan de ander!
Het is de combinatie van al die "disciplines" die ervoor zorgt dat die gemeenschap niet alleen in stand blijft, maar bovenal zo goed functioneert.
Zou een van die onmisbare schakels verwijderd worden dan zou de motor vastlopen!

Heel veel liefs.

burningspirit

heb even een aantal stukjes weggehaald uit het topic WSNP en IB
waarom?
omdat het daar niet thuis hoorde, vond ik

als ik antwoord mag even op de vraag, die dit topic stelt in de titel
zou ik zeggen dat ik begonnen ben met lezen om wijzer te worden over mijn eigen situatie
en dat ik ben begonnen te reageren omdat ik hoopte iets te kunnen bijdragen aan een oplossing voor anderen die in hetzelfde schuitje zitten
hoe ze er ook in gekomen zijn, het 'schuldenschuitje', de oorzaak is op het moment dat het probleem een feit is, volstrekt onbelangrijk
op enkele details na maar dan nog alleen in verband met preferente schuldeisers zoals de BD
en de oorzaak is ook een vraag bij de start van SHV
maar buiten die dingen om heeft het geen zin om over de oorzaak van de schulden door te dimdammen, vind ik althans

menselijk gezien maakt het volgens mij echt niets uit hoe het probleem ontstond, het moet uiteindelijk door de schuldenaar zélf worden opgelost en dan is het fijn ergens steun, herkenning en bemoediging te vinden
maar vooral ook wijzer te worden en beter te kunnen handelen
daarom kwam ik en daarom reageer ik

helaas klap ik ook met regelmaat dicht
geeft niet
gaat vanzelf weer over
komt wel weer goed

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

Ik kom hier omdat ik wellicht mensen zo nu en dan wat hulp kan bieden op zaken waar ik in het verleden ook tegenaangelopen ben.
Ook lees ik dit forum voor hartverwarmende verhalen, hoe sommige in een toch lastige situatie de positieve dingen uit het leven halen. Dit sterkt mij en laat me weer met beide benen op de grond staan.

Let wel, ik heb ook een schuld gehad en veel, heel veel. Met veel hulp ben ik hier vanaf gekomen maar dit waren geen makkelijke jaren.
Ik was er een van de struisvogel politiek, ik stak mijn kop in het zand en ging wel zitten wachten waar het schip strande. Nou het schip strande niet maar ik werd gekielhaald, en terecht. Wellicht dat sommige bijdragen van mij helpen om te zorgen dat anderen niet het zelfde schuitje terecht komen.

Voor de rest mag ik best laggen om sommigen die hier gewoon leuke verhalen neerzetten, leuk lees voer tussen alle ellende in.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

peter

Lieve allemaal,

Dit is een forum voor lotgenoten, het maakt niet uit wie je ben of wat je doet. We hebben allemaal een overeenkomst we zitten in de schulden. Je mag hier je verhaal doen, reageren op een bericht van een ander. Soms weet je geen antwoord, maar je geeft toch een reactie. Die reactie moet je zien als ondersteuning van een lotgenoot, die in de problemen zit. Een vriendelijk woord of begrip doet altijd wat met je. Je wordt begrepen. Een antwoord is een steunbetuiging aan een ander. Je wordt (anoniem) gehoord! En dat is heel fijn.
Peter
Administrator Forum