WSNP en IB schuld

Started by exondernemer, Mar 26, 2014, 01:19 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Serieus? Andere mening? Hard aangepakt?

Met die ene alinea spuug jij even keihard in ieders gezicht en verwacht dan dat daar geen reactie op komt? Niemand heeft je hier aangevallen er is doorgaans geprobeerd mee te denken met de keuzes die jij vertelt te gaan maken. Er wordt hier niemand veroordeeld, dat laten we over aan een rechter.
Leven op het absolute minimum, jarenlang maakt geen enkel verschil of je dit nu doet om je huur te betalen met een lening van Whekamp of uitgesteld belastinggeld. Het is en blijft allemaal overleven.

Veel succes en ik hoop oprecht dat je eruitkomt.

gewoon

Oke daar blijft het dan maar bij, wil nog zeggen dat je dit heel erg goed heb opgelost met je laatste schuld bij de Belastingdienst.

Iemand die te veel consumeert en daardoor in de problemen komt, daar ga je nog een hele dobber aan hebben komende tijd, kun later nog eens over schrijven,....

Maar voor nu heb je zelfstandige tijd met gesloten beurs kunnen sluiten, wat zeer knap is.

Want het klopt dat het hard gaat met de schulden bij een ondernemer als het eenmaal niet goed gaat.

Met groot respect voor deze....

Buster

@Exondernemer en Burningspirit,

Waarschijnlijk hebben jullie beide geen flauw benul hoe jullie berichten bij "de andere" schuldenaren binnenkomt.
Op het forum zijn we er trots op dat er geen oordeel geveld wordt. Beide hebben jullie vandaag opmerkingen geplaatst die bij "de andere" als een klap in het gezicht terecht is gekomen.
Persoonlijk vind ik het behoorlijk vernederend.

En daar laat ik het bij. 

burningspirit

oef.... het hart klopt me in de keel gewoon....
:-[ :-[ :-[
ik ben de laatste die mensen wil beledigen
als ik dat ongewild toch heb gedaan dan mijn oprechte excuses hiervoor

ik heb me ongelukkig uitgedrukt denk ik

sorry hiervoor

wilde juist alleen maar aantonen dat het niet uitmaakt hoe schulden zijn ontstaan
we zijn allemaal mensen
en verdienen allemaal evenveel respect

net als dat ik eerder al probeerde te zeggen, dat wel of geen betaalde baan, wel of geen schulden, wel of geen eigen huis, eigen bedrijf, getrouwd of gescheiden of alleenstaand, kinderen of niet..... alle mensen zijn evenveel waard
en dat meen ik echt

ik heb echt niet respectloos willen zijn
ben verdrietig dat het wel zo wordt opgevat

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Quote from: exondernemer on Mar 26, 2014, 01:19 PM
Ik loop alleen wel twee jaar achter met Inkomsten Belasting betalen. Mijn boekhouder heeft standaard uitstel aangevraagd, dit was nooit een probleem. Ik verwacht nog twee behoorlijk grote IB aanslagen over 2012 en 2013. Ik heb toen veel dividend moeten opnemen om mijn hypotheek restschuld weg te werken.

Met deze actie heb je je eigen straatje schoongeveegd terwijl het na jou zeggen al jaren niet goed ging met je bedrijf,  ik vind het behoorlijk kortzichtig om ons forumleden dan over een kam te scheren, misschien heb jezelf ook wel al die jaren over geconsumeerd met een bedrijf met miljoenen winst !!!
Vergeet niet dat hier mensen jaren op een beslag vrije voet leven om uit de schulden te komen,  ook deze mensen moeten van narigheid hun pensioen of levensverzekering afkopen om maar zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers vrij te maken. Maar goed mocht je straks wel in de bijstand komen hoop ik dat je hier anders over gaat denken, dan ga je pas echt zien wat sappelen is....

Tussen de regels lees ik dat je je boekhouder de schuld geeft die jou dit alles geadviseerd heeft maar beste exondernemer jij hebt zelf de beslissingen genomen dus hoezo dikke schuld eigen bult ???

burningspirit

het lijkt een beetje op een boomerang-effect, dit
misschien verstandig om een apart forum te beginnen voor (ex)ondernemers.....?
maar dat zou ik pas echt raar vinden, maar goed, wie ben ik?

en Buster, het mag dan lijken dat exondernemer en ik alle anderen hier veroordelen, het klopt niet, want dat doe ik in ieder geval niet! als iets als een klap in het gezicht wordt gevoeld, dan spijt me dat oprecht enorm!!! want dat is helemaal niet mijn bedoeling!

wat tussen de regels wel gebeurd is dat, als een (ex)ondernemer op dit forum iets zegt, ook al is het onder het kopje "ondernemerschap en schulden" hij of zij wel vaak keihard wordt veroordeeld door de rest
en dat vind ik niet eerlijk en is, voor zover ik begrijp, óók niet de bedoeling van het forum... :-[ ??

en echt hoor, ik zit hier nu met tranen in mijn ogen
omdat ik oprecht meeleef en zo goed mogelijk mijn best doe mensen te helpen en te bemoedigen
maar toch verkeerd wordt begrepen  :'(

misschien inderdaad goed om even alleen te lezen
denk dat ik dat maar ga doen

nogmaals sorry voor iedereen als iets in het verkeerde keelgat is geschoten

Buster

Sorry, maar nou moet je me toch echt even aanwijzen waar precies de Exondernmer wordt aangevallen?

burningspirit

ik zette er bewust neer (ex)ondernemer
zonder @ ervoor
bedoel dus ook echt élke ondernemer hier, of ex-ondernemer

voor mijn gevoel zijn er opmerkingen genoeg gemaakt hier
die voor (ex-)ondernemers ( zoals ik bijvoorbeeld ) óók een flinke klap in het gezicht zijn
maar ja, dat moet ik dan gewoon incasseren toch?
opstaan en weer doorgaan
maar op het moment dat ik probeer iets uit te leggen
wordt ik voor mijn gevoel onevenredig hard op mijn vingers getikt

geeft niet
ik ben wel even stil, okay?
en nogmaals sorry

:(

Knibbel

Burningspirit, ik denk dat je toch even omlaag moet komen. Op dit forum worden niet zomaar mensen weggezet als eigen schuld of niet eigen schuld. Wat hier wel gebeurt is dat men soms vragen stelt om zicht in een situatie te krijgen of vragen zodat mensen na gaan denken of bij zichzelf te rade gaan, had ik dit zelf kunnen voorkomen of niet..... Zelfkennis heet dat. En ja, dit kan misschien bij die persoon als kritiek overkomen maar dit gebeurt met de beste intentie, namelijk om die persoon te helpen, te adviseren en dat kan het beste met een zo goed mogelijk beeld hoe de situtie is. En dat kan soms heel hard bij iemand binnenkomen.

Maar wat hier nu gebeurt vind ik persoonlijk (pas op, ik spreek namens mijzelf en niet namens de anderen) een grens te ver. Ik vind het onpasselijk om groepen mensen weg te zetten als dom omdat ze door eigen schuld zichzelf in de schulden hebben gewerkt. Ik pas ervoor om het gevoel te krijgen op dit forum, waar iedereen gelijk is, dat er een scheiding gemaakt wordt tussen (ex)ondernemers en het gewone (domme) volk. Dit klinkt nu misschien akelig hard, maar zo kwam het bij mij over en dit heeft mij heel diep geraakt. Maar nogmaals dit is mijn ervaring hierin, hoe anderen hierover denken dat is geheel aan hun.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

nog één dingetje

ik ben er van overtuigd geraakt
bij het lezen en meeleven op dit forum
dat onze situatie ook onze eigen schuld is

de houding waarbij we (=mijn man en ik) anderen aanwezen als verantwoordelijk voor onze ellende
ligt gelukkig ver achter ons, waarmee ik eerlijk wil aangeven dat we wél zo hebben gedacht
we hebben een harde les geleerd

wie met wat voor soort schulden dan ook te maken krijgt
zou vooruit moeten kijken en niet achterom
maar soms
is het nodig om te begrijpen wat er precies is gebeurd in het verleden
om een goed plan te maken voor de toekomst

en daarbij probeer ik te helpen
niet meer, niet minder

burningspirit

weet je Knibbel
dat is ook niet wat ik bedoelde
het spijt me dat ik me ongelukkig heb uitgedrukt

alle mensen zijn gelijkwaardig en verdienen evenveel respect
ik heb die akelige harde woorden die jij spreekt, hier nooit in de mond genomen
en was dat ook niet van plan

sorry

Buster

Quoteik zette er bewust neer (ex)ondernemer
zonder @ ervoor
bedoel dus ook echt élke ondernemer hier, of ex-ondernemer
Nee, daar gaat het niet om. Dat snap ik. En dat het leven dat je leid als ondernemer niet te vergelijken is met iemand die in loondienst is dat snap ik ook. 

QuoteKlopt, in jouw (onze) ogen is zo een schuld nog wel te overzien.
Maar vergeet alsjeblieft niet, dat het voor mensen, die op een dergelijke manier hun schuld hebben opgebouwd, nog eens extra zuur is omdat ze óók nog eens moeten zien te verstouwen, dat het echt hun eigen schuld is allemaal......

Daarmee zet je jezelf in een hele andere positie.
Je plaatst jezelf op een ander plekje dan "de rest"

En die laatste zin,.. medelijden tonen is wel het toppunt van respectloosheid.
Jij hoeft het niet zuur te vinden voor mij (ik praat even voor mezelf) omdat het allemaal mijn eigen schuld is. Met die ene zin maak je iedereen die geen ondernemer of ondernemersschulden heeft minder, minderwaardig. Ik behoor tot die groep, dus ik voel me aangesproken. 

Ik lees nu dat er nieuwe berichten bij zijn gekomen.
Wat Knibbel schrijft heb je inderdaad niet geschreven, het woord dom heb je niet gebruikt.
Maar zo komt het dus wel binnen.

Aanvulling, ik wil eigenlijk voorstellen om dit onderwerp te sluiten en onze kostbare tijd te geven aan zaken die van belang zijn.
Flits haar vader ligt weer in het ziekenhuis en V heeft een Whekamp notering bij de BKR waar ze vanaf wil.

burningspirit

..... en ik voel me echt geen haar beter dan wie ook hier
dus beneden ben ik en blijf ik....  :-[

het spijt me als ik die indruk bij sommigen hebt gewekt

nogmaals

alle mensen zijn wat mij betreft gelijk

en sorry voor het zinsdeel wat je noemt Buster
is ongelukkig uitgedrukt en zo heb ik het helemaal niet bedoeld

willen jullie me vergeven?
please?

burningspirit

voor mij is dit belangrijk

Buster