Een overwinning in de rechtszaal!

Started by sacredfour, Mar 19, 2014, 06:13 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

:o  Geen opzienbarende zaak , maar ik ben toch heel blij met mijn overwinning. Dit ging over een verkeersovertreding. Ik weet niet of ik dit al ergens op dit forum gemeld heb, het ging over het waarschuwen van automobilisten voor een snelheidscontrole. Ik stond met een bord langs de weg met daarop geschreven 50km/h en gordels om. Ik werd aangehouden en bekeurt voor “het hinderen van politie”. Later is het OM hierop teruggekomen en hebben ze dit verandert in “als voetganger geen gebruik maken van het voetpad” omdat ze inzagen dat de aantijging hinderen van de politie het niet ging halen in een rechtszaak.

De vertegenwoordiger van het OM kwam weinig voorbereid naar de rechtszaal, en had eigenlijk geen antwoord op de vraag waarom de feitcode veranderd was. Ook trok de rechter de verklaring van de verbalisant in twijfel ondanks dat er normaal meer bewijskracht wordt gegeven aan zijn verklaring. De vertegenwoordiger van het OM had geen antwoord op de vraag van de rechter waarom het verboden zou zijn om op deze strook/berm tussen de weg en het fietspad te staan. De rechter heeft nog niet beslist of ik mijn schadeclaim gehonoreerd krijg. Ik heb ook nog een schadeclaim ingediend bij de politie Gisteren sprak ik met de verbaliserende ambtenaar en ik eiste mijn bord terug. Dit heeft het OM vernietigd vertelde hij mij. Hierop antwoordde ik hem dat dit mijn bezit was, mijn eigendom en dat ik een schadeclaim hiervoor ga indienen. ( weer een andere schadeclaim dat die voor het OM) Het was maar een stukje karton maar dat doet er niet toe! Mijn schadeclaim wordt nu een nieuw bord van 9 mm triplex, 60x40cm, wit geschilderd met zwarte letters 50km/h en gordels om, liefs gemaakt door de verbaliserende agent zelf.    :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

An0niempje

Vind je het heel erg, dat ik hier heel even hartelijk om je verhaal heb zitten lachen?
Wat een actie zeg.... ;D
Weer een bewijs dat ze bij de politie echt niets beters te doen hebben :P
En ben natuurlijk heel blij voor jou, dat je de zaak gewonnen hebt....
Volgens mij ben je een echte doorzetter, die goed voor zichzelf op kan komen.
Of zie ik dat verkeerd?

Buster

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lieve Sacredfour, je bent onbetaalbaar!!!!!!!

Wat een geweldige aktie en wat een overwinning!!
You rock!!! 8)
Gefeliciteerd!!!!!!!

gewoon

Dit is echt heel leuk.

SF als je je houten bordje krijgt van die agent zou ik opschrijven

rij 70 echt geen agent om de hoek.

Kan je de volgende keer, ook je eerlijke deel van winst op eisen.

:)

burningspirit

en jij Gewoon, bent de koning van het understatement  ;D
het is om te gillen gewoon, GEWELDIG!
SF... je lijkt een beetje op mijn zoon, die zou ook zoiets kunnen doen  8) ;D :D
uuuhhh....laat ik niet vergeten je óók te feliciteren SF, echt klasse!!!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

;D ;D ;D ;D ;D schitterend!

Gefeliciteerd met je overwinning sacredfour!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Hahaha sacredfour , ik zie je in gedachten echt staan langs de weg met jouw bord. Geweldig gewoon, hoe kom je op zo'n ludieke aktie!!  ;D ;D

En dan ook nog in de rechtbank jouw gelijk halen..... Jij bent onbeschrijflijk goed!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

jan

Je wordt steeds opstandiger.......
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Nu, je zal het niet geloven, maar vandaag heb ik een brief van de politie ontvangen waarin ze aangeven dat de schadeclaim van mijn bord( stuk karton!) doorgestuurd is naar de verzekeraar van de politie. (centraal beheer) Deze zullen de zaak verder afhandelen. Het ziet er dus na uit dat ze toch een mooi bord voor mij gaan maken met daarop geschilderd: 50km/uur gordels om. Het moet natuurlijk wel van triplex worden en netjes geschilderd zijn. Het is alleen jammer dat de verbalende agent dit niet zelf voor mij moet schilderen.
Binnenkort zal ik dus weer te zien zijn ergens lang de weg, in de buurt van Dordrecht, in de buurt van een snelheidscontrole, met een bord 50km/h  ;D
Op de achterkant zal ik schrijven: dit bord is gesponsord door de politie :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

sacredfour

Ik wil niet de indruk wekken met dit verhaal dat ik niet tegen asociaal rijgedrag ben. Integendeel! Ik houdt mij altijd zoveel mogelijk aan de snelheidslimiet, vooral als er fietsers op de rijbaan zijn.

Boeddha

In de buurt van Dordrecht? Gaaf!! Dan ga ik je zeker spotten! #geweldig
Be strong, have faith!

Buster

Quote from: sacredfour on May 01, 2014, 05:02 PM
Op de achterkant zal ik schrijven: dit bord is gesponsord door de politie :o

You made my day,.... :D

Xdewit

dank dat je je energie in hebt willen steken, voor ons allemaal! Ik vind het meer dan gaaf wat je gedaan hebt!
Gefeliciteerd :)